مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

خوشحال کردن مادر | چگونه مادرم را خوشحال کنم؟

اگر مادر خانواده خوشحال باشد، اعضای خانواده هم خوشحال هستند. حتما برای مناسبت‌های خاص مانند روز مادر یا تولد مادرتان به این فکر بودید که برای خوشحال کردن مادر چه می‌توانید بکنید. اما توجه کنید که با رعایت نکاتی ساده در ارتباط با مادرتان می‌توانید هم شادی را به او هدیه دهید و هم این که با این کار نشاط خود و کل اعضای خانواده‌تان را بالا ببرید. در ادامه این مقاله به راه‌های خوشحال کردن مادران چه با هدیه و چه بدون آن می‌پردازیم. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خوشحال کردن مادر  می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

چگونه بدون هدیه همیشه مادرم را خوشحال کنم؟

شاید در بعضی مناسبت‌ها توان تهیه هدیه نداشته باشید، یا دوست دارید چند وقت یک بار مادرتان را به طور ویژه خوشحال کنید اما همیشه هم نمی‌شود هدیه گرفت. پس باید به فکر راه‌های دیگر باشیم.

دوستت دارم!

از این ساده‌تر نمی‌شود. اما بدانید از این هم خوشحال‌کننده‌تر وجود ندارد. هرچقدر هم برای مادر هدیه تهیه کنید، اثر یک بار از ته دل و با مهربانی جمله "دوستت دارم" را نخواهد گذاشت. مادرتان مانند تمام زنان دیگر ابراز علاقه کلامی را دوست دارد و با شنیدن آن از زبان شما شادی را با همه وجودش احساس می‌کند.

یک بوسه و آغوش

بوسه و آغوش شما در اوج سادگی سیل شادی را به قلب مادرتان سرریز می‌کند. علاوه بر احوال‌پرسی و ابراز احساسات تلفنی و از راه دور سعی کنید چند وقت یک بار حتما به صورت حضوری علاقه خود را با یک بوسه مهربان و آغوش محکم به او نشان دهید.

یک روز را با او بگذرانید.

با مادرتان مانند یک دوست بیرون از خانه قرار بگذارید، به گشت و گزار و خرید بروید. برای ناهار یا شام باهم به یک رستوران یا کافی‌شاپ بروید و از زندگی بگویید و بشنوید. در خرید حوصله کنید، مادرها دوست دارند این کار را با حوصله انجام دهند.

 

چه نکاتی را در هدیه خریدن رعایت کنم؟

اگر می‌خواهید هدیه‌ای قابل لمس برای مادرتان داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

لوازم منزل را فراموش کنید.

بعضی از خانواده‌ها عادت دارند در مناسبت‌های خاص، لوازم منزل برای مادران هدیه می‌برند. اگر برای مادرتان هدیه می‌برید چیزی تهیه کنید که جنبه شخصی داشته باشد؛ نه آن که برای کار کردن بهتر او در خانه وسیله ای بخرید. در حقیقت این‌گونه شما بیشتر از آن که مادرتان را خوشحال کرده باشید برای خودتان هدیه گرفته‌اید. عشقتان را با توجه کردن به علائق و سلیقه آن‌ها در انتخاب یک عطر، شال و روسری، لباس، زیورآلاتی که حتما خیلی گران هم نباشد نشان دهید.

گل معجزه می‌کند.

مادرتان از عطر چه گلی لذت می‌برد؟ قرمزی گل رز را بیشتر دوست دارد یا سفیدی مریم؟ این بار توجه کنید. می‌توانید با خودتان یک شاخه گل به خانه ببرید یا سبد گلی را برایش بفرستید. مطمئن باشید خوشحالی و ذوق را در چشمانش می‌بینید.

کارت تبریک، اثری از خود شما

می‌توانید کارت تبریک بسازید. خیلی هم سخت نیست. اگر نتیجه کار خودتان باشد حتما فوق‌العاده خوش‌حال می‌شود. استفاده از عکس‌ها و چیزهای خاطره‌انگیز و مورد علاقه‌اش هم ایده خوبی برای ساختن کارت تبریک است.

 

مهمترین بخش پایداری در ارتباط با مادر

مهمترین چیزی که می‌تواند منجر به خوشحالی مادرتان و همچنین بهبود ارتباط شما شود نکاتی است که در ارتباط با مادرتان باید رعایت کنید. شما با روش‌های خوشحال کردن بالا به صورت مقطعی احساس خوبی را در مادرتان ایجاد می‌کنید اما اگر ارتباط روزمره شما بهبود پیدا کند؛ معجزه اصلی اتفاق افتاده و شادی عمیق و واقعی را باهم احساس خواهید کرد. اما به یاد داشته باشید یاد گرفتن این نکات یک شبه ممکن نیست و نیاز به تمرین دارد. پس کم کم شروع کنید.

درد دل کنید، اما به اندازه!

اکثر ما عادت داریم تمام مشکلات کاری و ارتباطی و درد دل‌هایمان را برای مادرمان باز می‌کنیم، مادران معمولا اصلی ترین سنگ صبور ما هستند. این مسئله حساسی است که بیشتر باید به آن توجه کنید. مادران معمولا با احساسات فرزندانشان درگیر می‌شوند و اگر احساس منفی را با آن‌ها در میان بگذارید آن‌ها هم پا به پای شما غصه می‌خورند، در ضمن اگر مشکلی دارید که به راحتی قابل حل نیست و آن‌ها کمکی به شما نمی‌توانند برسانند بیشتر هم غمگین می‌شوند. حتی ممکن است به خاطر آن که برای‌تان کاری نمی‌توانند بکند احساس گناه داشته باشند.

راه حل چیست؟ می‌دانیم شما هم برای احساساتتان نیاز به همدلی دیگران دارید، اما بهتر است این همدلی را تنها از یک نفر مانند مادر نگیرید. به دیگران هم مانند دوستان، خواهر و برادرها، پدر و همسرتان هم فرصت دهید. گهگاهی هم با آن‌ها با توجه به آمادگی و تواناییشان درد دل کنید، این کار هم فشار احساسات شما را کم می‌کند و هم آن که باعث می‌شود راهکارها و بازخوردهای متنوعی را دریافت کنید و بهتر به حل مسائلتان بپردازید. در ضمن مادرتان هم با شاد دیدن شما خوشحال می‌شود. به یاد داشته باشید اگر احساس خوبی ندارید و فقط برای آن که نمی‌خواهید مادرتان اذیت نشود در مقابل او احساستان را مخفی می‌کنید، باعث نگرانی بیشتر او می‌شوید. پس در مواقع نیاز صادقانه مشکلاتتان را با او در میان بگذارید.

کمک‌کننده باشید

علاوه بر این که در انجام کارهای خانه و یا دیگر کارهای روزمره می‌توانید به مادرتان کمک کنید، کمک کردن منحصر به این کارها نیست. می‌توانید پای صحبت او بنشینید و به دردل‌هایش گوش دهید. با او همدلی کنید و برای حل مسائل به جای انتقاد صرف در تصمیم‌گیری به او کمک کنید. به حالات احساسی او نیز توجه داشته باشید. اگر از بیرون غمگین، عصبانی یا خسته به نظر می‌رسد از او بخواهید احساسش را با شما در میان بگذارد.

تشکر کنید

این احساس که کارهای یک فرد توسط دیگران دیده می‌شود و قدر آن دانسته می‌شود برای همه مهم است. مادران نیز با وجود آن که معمولا بدون انتظار و چشم داشت برای فرزندانشان هر کاری می‌کنند از این قاعده مستثنی نیستند. از مادرتان برای هر کار کوچکی که برای شما انجام می‌دهد تشکر کنید. چه طبخ غذا، اتو کردن لباس، تمیز کردن خانه باشد و چه حتی دعای خوبی که برای شما می‌کند. حتی برای حضورش هم از او تشکر کنید تا بداند اگر کار خاصی هم نکند وجودش برای شما ارزشمند است.

به داستان‌هایش گوش دهید

هر انسانی مجموعه‌ای از خاطرات و احساسات است. یکی از مهمترین چیزهایی که ما را به هم وصل می‌کند اطلاع از داستان‌های زندگی‌مان است. به داستان‌های مادرتان از خاطرات گذشته‌اش گوش دهید. حتی گاهی بخواهید خاطره‌ای خوش از گذشته برایتان تعریف کند. قول می‌دهیم با کمال میل استقبال می‌کند. با این کار هم به او نزدیک‌تر می‌شوید و هم در این ارتباط او را خوشحال می‌کنید.

تنها یک پیام کوتاه

شروع روز با جمله "صبح به خیر! روز خوبی داشته باشی مامان". مطمئن باشید با این پیام شما مادرتان روز خوبی خواهد داشت. به او نشان دهید که هر لحظه به فکرش هستید و در کنارش حضور دارید. تکنولوژی فقط ما را از هم دور نکرده، گاهی می‌تواند ما را به هم نزدیک کند.

با مادرتان جک‌های خصوصی داشته باشید

شاید برای شما پیش آمده که کنار دوستتان یک سوتی دادید و از آن به بعد هر بار آن را یادآوری می‌کنید باهم می‌خندید، به این‌ها جک خصوصی می‌گویند. با مادرتان هم جک‌های خصوصی داشته باشید. این باعث می‌شود در کنار هم و فقط با یادآوری خاطرات خصوصی خودتان ساعت‌ها بخندید. چه چیز از این بهتر؟!

 

با خوشحالی مادر متوجه می شوید که چقدر وحدت خانواده بیشتر شده و تمام اعضای خانواده از انرژی مادر بهره می برند. اگر مدت هاست که مادر خود را دچار از غم و ناراحتی می بینید؛ بهتر است از دیگر اعضا خصوصا پدر بخواهید مداخله کند. گاهی به طور غیر مستقیم یعنی با خوشحال کردن پدر، مادرتان را نیز خوشحال کنید. گاهی مشکلات و مسائل در خانواده آنقدر پیچیده شده اند که دیگر خود اعضا نمی توانند از پس حل آن ها برآیند. در این شرایط بهتر است از یک بزرگ تر و یا متخصص در زمینه مسائل خانوادگی درخواست کمک کنید. مشاوره خانواده با در نظر گرفتن تمامی جوانب و حفظ اصل رازداری بهتر می توانند به شما کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خوشحال کردن مادر  می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : خوشحال کردن مادر | چگونه مادرم را خوشحال کنم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.