مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشکلات روابط زناشویی

مشکلات روابط زناشویی به طور کلی، مجموع تمام مسائلی است که در ارتباطات و کنش هایی که بین زن و شوهر در زیر سقف و حتی دور از هم انجام می شود. روابط جنسی، مسائل مربوط به شغل و خانه داری، ارتباط با خانواده ها و دوستان، سلایق و علایق دو طرف و ... همه و همه در حوزه روابط زناشویی قابل بررسی است. مشکل در هر قسمتی از زندگی، می تواند ریشه دار شده و به مرور زمان به زندگی آسیب برساند. در این شرایط نصیحت ها و راهنمایی های دیگران دیگر اثر خود را از دست می دهد و میانجیگری ها ممکن است روابط زناشویی را بدتر کند. زوجین با قرار گرفتن در محیطی که بتوانند به راحتی از ناراحتی و دردهایشان صحبت کنند؛ می توانند به یک اتحاد برسند. در ادامه درباره مشکلاتی که روابط زناشویی زوجین را معمولا تحت تاثیر قرار می دهد، پرداخته ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

مشکلات روابط زناشویی

حوزه مشکلات روابط زناشویی بسیار گسترده است و گاهی افراد به اشتباه، روابط زناشویی را فقط رابطه جنسی می دانند. همانطور که گفته شد تمام جزئیات زندگی زن و شوهر، رابطه زناشویی است و هر کدام می تواند نقصی داشته باشد. این نواقص باید به سرعت برطرف شده تا روی دیگر جنبه های رابطه تاثیر نگذارد. در ادامه اصلی ترین مسائل روابط زناشویی را بررسی می کنیم:

رابطه جنسی:

اصلی ترین و مهم ترین دغدغه زوجین، اختلافات بر سر روابط جنسی با همسرشان است. بی میلی یکی از طرفین، درخواست زیاد همسر برای رابطه و نارضایتی از رابطه شایع ترین مباحث در این دسته است. لازم است که زن و شوهر درباره خواسته ها و وظایف خود نسبت به همسرشان آگاه باشند و درباره این مسائل، جایی غیر از تختخواب بحث و تبادل نظر کنند و اگر نتوانستند با هم درباره تفاوت ها به توافقی برسند، حتما مشاوره جنسی دریافت کنند.

مشکلات مالی:

شکایت درباره این مسئله عمدتا از طرف زنان مطرح می شوند. بافت فرهنگی ما به نحوی است که وظیفه تامین هزینه های منزل به عهده شوهر است و اگر او در این زمینه ناتوان باشد و زن به او در تامین هزینه ها کمک نکند، فشار حاصل از این مسئله به کشمکش های فراوانی خواهد انجامید. در طرف دیگر این قضایا خساست همسر نیز دغدغه بسیاری از خانم هاست. اینکه همسرشان دسترسی آنها را به پول محدود کرده و نیازهای خانواده را با وجود داشتن پول، به خوبی برآورده نمی کند.

ارتباط و آشنایان:

یکی دیگر از مسائل مشکلات زناشویی ارتباطات زن و شوهر و تاثیر مخرب آن ها روی زندگی زوجین است. خانواده های زن یا شوهر اصلی ترین نقش را در این اختلافات بازی می کنند و با دخالت هایشان می خواهند زندگی فرزندشان آنگونه شود که آنها دوست دارند و یا می خواسته اند. زن و شوهر باید بدانند که وارد خانواده دیگری شده اند و نسبت به زندگی زناشویی تعهد دارند؛ پس باید نصایح و راهنمایی های دیگران را تا یک حد معقول بخواهند و بشنوند.

بسیاری از زوجین از این مسئله که همسرشان وقتی که کنار خانواده خودش است من را فراموش می کند یا من همیشه در اولویت دوم او قرار دارد شکایت دارند. لازم است که زوجین درباره این مسئله با هم بحث و تبادل نظر کنند، توقعات و انتظارات خود را بیان کنند و درصورت عدم نتیجه به زوج درمانگر مراجعه نمایند.

بد اخلاقی های همسر:

یکی دیگر از شکایات عمده زوجین که علت مشکلات روابط زناشویی می باشد، بد اخلاقی، پرخاشگری، بی احترامی، غر زدن، ارتباط ناسالم با فرزندان و ... است. مسئله خلق و خو با اینکه تحت تاثیر شرایط محیطی است اما بیشتر از ژنتیک و محیط خانوادگی ناشی می شود. در صورت بیمار گونه بودن و بیش از حد بودن این بدخلاقی ها لازم است یک روانشناس مسائل را به طور ریشه ای بررسی و برای حل آن ها اقدام کند.

مشکلات در روابط روزمره:

بسیاری از درگیری های پیچیده بر سر مسائل کوچک اما در یک زمان طولانی رخ می دهد. اختلاف نظر در رسیدگی به کارهای منزل و وظایف خانه داری، خصوصا زمانی که زن شاغل است بسیار می تواند حساسیت برانگیز باشد. بافت فرهنگی جامعه می گوید که مرد بیرون از خانه و زن در خانه فعالیت کند اما این بافت امروزه دستخوش تغییرات فراوانی شده است و زن و شوهر باید حداقل در اوایل زندگی نسبت به تقسیم وظایف و مسئولیت ها با هم به توافق برسند و بر سر تعهدات خود بمانند.

اعتیاد:

از اعتیاد به عنوان عامل خانمان سوز خانواده ها نام برده می شود که اگر فردی درگیر آن شود، تمام مشکلات بالا را می تواند به دنبال داشته باشد. اکثر جدایی ها و فسادها از اعتیاد ناشی شده و آسیب های جبران ناپذیری به خود فرد، خانواده، اطرافیان و حتی جامعه خواهد زد. از طرفی گرایش به اعتیاد و ترک مواد مخدر با خانواده رابطه ای دو طرفه دارد، برای درک بهتر این موضوع مقاله نقش خانواده در ترک اعتیاد را مطالعه کنید.

 

روزمرگی، آفت زندگی زناشویی

شاید برای شما سوال باشد که در گذر زمان چه اتفاقی می افتد که زن و شوهر، حتی وقتی با یک عشق آسمانی ازدواج می کنند، زندگی آن ها رنگ و بوی عادت و رکود به خود می گیرد. زوجین باید بدانند که زندگی شبانه روز کنار یک نفر منجر به خستگی خواهد شد. برخی کارهایی که می توانید برای برطرف کردن برخی از مشکلات روابط زناشوییاستفاده کنید عبارت اند از:

  • هر دو طرف زمانی برای تنها بودن و مستقل بودن داشته باشید.
  • درباره تمام مسائل، بدون سوگیری و قضاوت با هم صحبت کنید.
  • مهارت های حل مسئله و مهارت سازگاری را آموزش ببینید.
  • هرگز خود، همسر و خانواده خود را با دیگران مقایسه نکنید.
  • مدام سعی کنید در تمام ابعاد زندگی خود تفاوت و تغییر ایجاد کنید.

 

چگونه مشکلات زناشویی را حل کنیم؟

بسیاری از علل مشکلات زناشویی، با یک صحبت دوطرفه و محترمانه بین زوجین برطرف خواهد شد. هرگز مسائل کوچک زندگی را نادیده نگیرید، همین مشکلات کوچک کم کم به معضل و غده ای تبدیل خواهد شد که حل کردن آن بسیار دشوار است. هرکس سبک شخصیتی خود را دارد و راهنمایی های دیگران صرفا ممکن است برای زندگی خودشان مناسب باشد. حتی الامکان سعی کنید از روانشناسان و مشاوره روابط زناشویی و زوج درمانگر درخواست راهنمایی کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : مشکلات روابط زناشویی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.