مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

تکنیک تنفسی کاهش استرس

بهره بردن از تکنیک های تنفسی یکی از راهکارهای موثر برای کاهش استرس است. در واقع کارکرد اصلی تنفس، تامین اکسیژن مورد نیاز بدن است اما علاوه بر آن تنفس صحیح روشی قدرتمند و کاملا در دسترس جهت غلبه بر استرس و اضطراب در آدمی شناخته شده است. تنفس عمیق و صحیح عملکرد ذهن و بدن را بهبود می‌بخشد، فشار خون را کاهش می‌دهد و با ایجاد حس آرامش، استرس را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. شاید با خود بگویید "نفس کشیدن که دیگر یاد گرفتنی نیست"، اما نکته اینجاست که عادت‌های تنفسی ضعیف و نادرستی که از کودکی در فرد شکل گرفته‌اند نه تنها اکسیژن مورد نیاز بدن را به اندازه کافی تامین نمی‌کند، بلکه آسیب‌هایی به سیستم تنفسی می‌زنند. در ادامه به توضیح برخی از تکنیک های تنفسی جهت کاهش استرس پرداخته‌ایم که مجاورت آن‌ها با مشاوره کنترل استرس اثر درمان را بیشتر می‌کند. 

منبع: تکنیک تنفسی کاهش استرس

  ادامه مطلب ...

صمیمیت فرزندان

صمیمیت با فرزندان به معنای توانایی ایجاد حس نزدیکی و رابطه عمیق با آنهاست. برخی والدین تصور می‌کنند که فرزندان باید بزرگ شوند تا بتوانند با آن‌ها ارتباطی نزدیک برقرار کنند، در صورتی که همدلی با فرزندان باید از کودکی آغاز شود تا مهارت‌های دوست داشتن و صمیمی شدن را از همان کودکی یاد بگیرند‌. در یک خانواده سالم همه اعضا با یکدیگر احساس نزدیکی کرده و خود را جزئی از یک کل می‌دانند، پس در زمان سختی به حمایت یکدیگر می‌شتابند و اجازه نمی‌دهند عضوی از این خانواده در هر موقعیتی که باشند، به سختی بیافتد. اگر احساس می‌کنید با وجود تلاش‌هایتان هنوز هم از نتوانسته‌اید با فرزندان و دیگر اعضای خانواده رابطه‌ای صمیمانه برقرار کنید، زمان آن رسیده تا از مشاوره خانواده استفاده نمایید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه صمیمیت در خانواده کلیک کنید.

منبع: صمیمیت فرزندان

 

ادامه مطلب ...

متادون

آیا تست متادون را می‌شناسید؟ متادون یک داروی مخدر صنعتی و متعلق به گروه شبه مخدرهاست که به عنوان داروی مسکن و ترک اعتیاد استفاده می‌شود. متأسفانه ممکن است خود متادون سوءمصرف شده و فرد به آن اعتیاد پیدا کند. گاهی افراد به دلایل مختلف مانند استخدام، ازدواج یا درخواست خانواده به‌خصوص پدر و مادر ناچارند که تست متادون را برای تشخیص اعتیاد انجام دهند. بزرگ‌ترین دغدغه و خواسته فرد معتاد هنگام انجام آزمایش، منفی شدن جواب تست اعتیاد است. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد تست متادون هستید، در این مقاله درباره انواع تست متادون و راه‌های منفی شدن آن صحبت خواهیم کرد.

منبع: متادون

  ادامه مطلب ...

ازدواج

سن ازدواج من رسیده است یا نه؟ چگونه می‌توان فهمید که سن ازدواج نگذشته است؟ آیا او آمادگی کامل برای تشکل یک زندگی مشترک را دارد؟ این سوالات از جمله سوالات مشترک بسیاری از جوانان و والدین آن‌ها در مورد سن مناسب برای ازدواج می‌باشد. شاید تا کنون از بسیاری از آشنایان یا دوستانتان شنیده باشید که افرادی که در سنین بالاتر ازدواج می‌کنند، زندگی با ثبات‌تری نسبت به افرادی دارند که در سنین جوانی ازدواج کرده‌اند. بر اساس این تفکر، ازدواج در جوانی بسیار ریسکی بوده و به احتمال زیاد به طلاق منتهی خواهد شد. آیا چنین تفکری درست است؟ در مقابل این تفکر برخی از والدین معتقدند که ازدواج در سنین جوانی باعث می‌شود تا فرد از بسیاری از کج روی‌ها و مشکلات دوره جوانی در امان بماند. با آگاهی از عوامل موثر بر سن ازدواج می‌توانید گامی موثر در جهت ازدواج موفق خود بردارید. 

منبع: ازدواج

  ادامه مطلب ...

ترک اعتیاد به ماریجوانا خانه

آیا ترک اعتیاد به ماریجوانا در خانه امکان پذیر است؟ امروزه بسیاری از افرادی که درگیر اعتیاد به گُل یا همان ماریجوانا هستند در مورد روش‌های ترک آن از متخصصین سوال می‌پرسند. برخی از آن‌ها نگران این موضوع هستند که ترک این ماده زندگی روزمره آن‌ها را مختل کرده و باعث شود برای مدت طولانی درگیر فرایند درمان بمانند. این در حالی است که ترک ماریجوانا از طریق روش‌های سرپایی ممکن است و فرد می‌تواند بیشتر فرایند پرهیز و بهبودی را در خانه بگذراند. ما در ادامه به توضیحات جامع‌تری در مورد روش‌های ترک اعتیاد به ماریجوانا در خانه پرداخته‌ایم. بهره بردن از مشاوره ترک اعتیاد به شما در فرآیند درمان در کمترین زمان ممکن و با پایین‌ترین میزان آسیب دیدگی کمک کننده خواهد بود. 

منبع: ترک اعتیاد به ماریجوانا خانه

  ادامه مطلب ...