مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

فرزندان ازدواج موقت

فرزندان ازدواج موقت از نظر قانونی چه وضعیتی خواهند داشت؟ ازدواج موقت به معنی پیوند شرعی بین زن و مرد به مدت معیّن است که پس از گذشت مدت معلوم شده باطل می‌شود و نیازی به طلاق ندارد. اما اگر زوجین در این زمان بچه‌ای به دنیا بیاورند تکلیف بچه چیست و آیا فرزندی مشروع است یا نامشروع؟ آیا از حقوق قانونی و شناسنامه برخوردار می‌شود یا خیر؟ در ادامه به سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهیم و به اهمیت ثبت ازدواج موقت و حقوق فرزندان ازدواج موقت می‌پردازیم. اگر در ارتباط با ازدواج موقت دچار مشکلی هستید می‌توانید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید. 

منبع: فرزندان ازدواج موقت

  ادامه مطلب ...

مصرف ماده مخدر شیشه

آیا مصرف شیشه برای لاغری امکان‌پذیر است؟ هیچ کس با هدف معتاد شدن وارد مسیر اعتیاد نمی‌شود. اما هرفردی دلایل خود را برای ورود به این مسیر دارد و هر لحظه بیشتر در آن سقوط می‌کند. تبلیغ‌های مبتنی بر آثار شیشه برای لاغری یکی از روش‌هایی است که بسیاری از جوانان را به دام خود می‌اندازد. برخلاف باور عموم مصرف‌کنندگان، شیشه ماده مخدری قوی و بسیار اعتیاد آور است که وابستگی شدید جسمانی و روانی را برای فرد به وجود می‌آورد. متاسفانه تبلیغات مختلفی در رابطه با لاغری با شیشه وجود دارد و در بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی و سایر اماکن از این تبلیغ برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند. اما حقیقت این است که این ماده نه تنها لاغر نمی‌کند، بلکه اعتیاد شدید و مشکلاتی همچون افسردگی، بی‌خوابی، توهم و غیره را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی کامل مصرف شیشه برای لاغری می‌پردازیم.

منبع: مصرف ماده مخدر شیشه

  ادامه مطلب ...

انواع داروهای اعتیادآور

انواع داروهای اعتیادآور را می‌شناسید؟ اعتیاد به داروها از جمله رفتارهایی است که این روزها در میان بسیاری از افراد دیده می‌شود. خوردن برخی داروها به خصوص زمانی که به صورت خود درمانی مصرف شوند، می‌توانند باعث وابستگی شده و در نهایت به اعتیاد انسان منجر گردند. در اعتیاد دارویی چون بدن نسبت به تأثیرات دارو تحمل پیدا می‌کند، فرد برای کسب اثرات سابق بالاجبار روز به روز بر دوز مصرفی خود می‌افزاید، تا جایی که دیگر عملکرد روزانه او کاملاً تحت تأثیر دارو قرار می‌گیرد. در بسیاری از مواقع اعتیاد به داروها در اثر ناآگاهی اتفاق می‌افتد پس با کسب اطلاعات در زمینه داروهای اعتیادآور می‌توانید از بروز این مساله پیشگیری نمایید. 

منبع: انواع داروهای اعتیادآور

  ادامه مطلب ...

استرس کودک

برای کاهش استرس کودکان در مدرسه چه باید کرد؟ کودکان نیز همانند بزرگسالان، استرس و اضطراب را تجربه می‌کنند. برای مثال تجربه استرس با ورود به مدرسه معمولاً افزایش می‌باید که تا حدی طبیعی است. اما برخی از والدین در جلسات مشاوره گزارش می‌دهند که فرزندشان استرس بسیار زیادی در مدرسه دارد و دچار مدرسه هراسی شده‌ و این موضوع عملکرد طبیعی او را در مدرسه و خانه تحت تأثیر قرار داده است. ما در ادامه توصیه‌هایی برای کاهش استرس کودکان در مدرسه ارائه کرده‌ایم. با این حال برای حل دقیق‌تر این موضوع و کمک به سلامت روان فرزندتان بهتر است که با یک روانشناس در حیطه کودک و نوجوان در ارتباط باشید.

منبع: استرس کودک

  ادامه مطلب ...

مکانیسم دفاعی پیش بینی

مکانیسم دفاعی پیش بینی چیست و چگونه به انسان کمک می‌کند؟ پیش بینی به واکنشی گفته می‌شود که طی آن فرد به از نظر ذهنی یک رویداد بالقوه استرس زا را پیش بینی کرده و با ترفندهای مختلف تلاش می‌کند خود را برای مواجهه با آن آماده نگه دارد. استفاده از این مکانیسم در افرادی که مبتلا به انواع اختلالات اضطرابی هستند بیش از سایرین دیده می‌شود. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد مکانیسم دفاعی پیش بینی ارائه کرده‌ایم. پس برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه روانکاوی چیست کلیک کنید. 

منبع: مکانیسم دفاعی پیش بینی

  ادامه مطلب ...