مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

درمان درد جسمانی ناشی از ترک اعتیاد | پا درد، درد دست و عضلات بدن

اعتیاد به مواد مخدر، در حال حاضر از شایع ترین بیماری هاست که منجر به عوارض جسمانی و روانی زیادی می شود وآسیب های جبران ناپذیری به جامعه و فرد وارد می کندترک اعتیاد نه تنها آسان نیست بلکه نیاز به مراقبت دارد. بعد ازترک اعتیاد و سم زدایی از بدن مدت زمان زیادی طول می کشد تا تمامی عوارض ناشی از اعتیاد به مواد اعتیاد آور از بین برود. یکی از شایع ترین عوارض و پیامد های ترک اعتیاد در جسمانی بخصوص پا درد ، درد دست و عضلات بدن می باشد. که در صورت نادید گرفته شدن توسط فرد معتاد می تواند تا سال های این درد را همراه خود داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علائم، نحوه درمان درد های جسمانی ( پا درد، دست درد و درد های عضلانی ) بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اضطراب و جسمانی شکل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

ترک اعتیاد و درد های  ناشی از آن

ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور به خصوص مواد مخدر با پیامد هایی همراه است که از مهم ترین آنها می توان به اضطراب، استرس، تشنج های عصبی و دردهای عضلانی شدید به خصوص پا درد اشاره داشت. در سیکل ترک اعتیاد فرد دچار درد های بدنی زیادی می شود که علت آن ناشی از خماری نرسیدن مواد مخدر به او است. گاهی در ترک اعتیاد به مواد مخدر این دردهای بدنی به حدی شدید و غیر قابل کنترل می شوند که فرد برای فرار از این درد ها دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورد. به این درد ها از لحاظ روان پزشکی، اخلالات روان تنی گفته می شود. ترک اعتیاد به مواد محرک و مواد توهم زا از آنجایی که وابستگی جسمانی کمتری به این مواد دارند؛ به مراتب کمتر از ترک اعتیاد به مواد مخدر است.

اختلالات روان تنی چیست؟

اختلالات و بیماری های روان-تنی به بیماری هایی گفته می شود که با نشانه ها و علائم بیماری های بدنی و جسمی شروع شده و جسم فرد را درگیر می کند اما منشا اصلی آنها مشکلات روانی و ذهنی است. درست است که این بیماری ها جسمی هستند ولی برای درمان آنها باید فرد روان درمانی شود تا بتواند بهبود یابد. درد های روان تنی معمولا 6 ماه بعد از اقدام به ترک اعتیاد از بین می رود. اما برای بعضی از افراد که حتی با گذشت سال ها بعد از ترک نیز از بین نرفته و همراه آنها خواهد بود. برای درمان این درد ها حتما نیاز به دریافت مشاوره روانشناسی و مشاوره ترک اعتیاد می باشد.

در های عضلانی، پا درد و دست درد ناشی از ترک اعتیاد

یکی از درد هایی که اکثر افراد در حال ترک ، با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ دردهای عضلانی بخصوص پا درد استایندرد در عضلات و ماهیچه های پشت ساق پا افراد ایجاد می شود و گاهی اوقات ، خود را شبیه " سندرم پاهای بی قرار "نشان می دهددر این سندرم ، افراد احساسات ناخوشایندی در پاهای خود احساس می کنند و نیازی شدید به تکان دادنپاهای خود پیدا می کنندفرد ممکن است احساساتی مانند سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و کوبیدن، سوزش، کشش وخزیدن چیزی روی پاهای خود داشته باشد و این مشکلات بیش از هر زمانی، قبل از خواب، هنگام دراز کشیدن و یا نشستنطولانی مدت بر روی صندلی رخ می دهد. در دست و سایر عضلات فرد نیز همین نشانه ها دیده می شود. 

درمان درد های عضلانی، پا درد و دست درد ناشی از اعتیاد

درد های جسمانی ( پا درد، درد دست و درد های عضلانی دیگر ) معمولا طی دو الی سه ماه بعد از آغاز ترک ، به تدریج ازبین می رود اما در بعضی افراد این درد همچنان ادامه می یابداین نوع درد می تواند به قدری شدید و غیر قابل تحمل شودکه افراد را به سمت مصرف مجدد مواد بکشاند تا شاید با این کار، درد آن ها کاسته شوداین درد ها معمولا با دارو هایمسکن نیز بر طرف نمی شوند زیرا عامل این دردها، یک عامل روانی است تا یک عامل جسمانی.برای درمان درد های جسمانی ( پا درد، درد دست و درد های عضلانی دیگر ) می توان از روش های زیر استفاده کرد :

درمان استرس

استرس ها و عوامل محیطی در عود کردن درد های روانی تنی ( پا درد و سایر عضلات بدن ) ناشی از ترک اعتیاد افراد بسیارموثر استدر روان درمانی به افراد کمک می شود تا راه های مقابله و درمان استرس را بیاموزند و شرایط محیطی و زندگیخود را تحت کنترل داشته باشند. تحت کنترل داشتن تنش های روزمره زندگی تا حد زیادی می تواند در کاهش درد های جسمانی ( پا درد، درد دست و دردهای عضلانی ) ناشی از ترک اعتیاد کمک کند.

گروه درمانی

در گروه درمانی، افرادی که دارای مشکلات مشابهی هستند به دور هم جمع می شوند و با نظارت و کمک یک روانشناس، درمورد مشکلات خود با یکدیگر صحبت می کنند.صحبت کردن با افرادی که همانند شما اند و می توانند به راحتی شما را درککنند، منجر به ایجاد آرامش و کاهش مشکلات افراد می شود و به دنبال آن می تواند درد های جانبی افراد را کاهش دهد.

داروهای طبیعی

از نظر طب سنتی، گروهی از گیاهان هستند که می توانند تولید کنند و در نتیجه در کاهش درد پا و حتی سایر درد هایناشی از ترک اعتیاد کمک کننده باشداز جمله دارو های طبیعی که می توانند به کاهش درد کمک کنند می توان به دمکردهزرشک یا بید و یا نوشیدن آب گوجه فرنگی اشاره نمود.

گیاه بابونه به علت دارا بودن خاصیت شبه بنزودیازپینی خود، به طور وسیع در کنترل و درمان درد های ناشی از ترکاعتیاد استفاده می‎‎شودهمچنین استفاده از ویتامین ث میتواند به فرد کمک کنداز طرف دیگر، داروهای مقوی طبیعیمانند حب بدل و شقایق نعمان و استفاده از مایعات و دمنوشهای مفید گیاهی می تواند در راستا کاهش درد های عضلانیکمک کننده باشد.

روش های آرام سازی

روش های آرام سازی مجموعه از روش ها مانند ریلکسیشن ، ذهن آگاهی، یوگا و مراقبه هستند که منجر به کاهش استرسو اضطراب افراد شده و به آرام کردن آن ها می پردازداین روش ها می توانند در کاهش درد های عضلانی و پا درد ناشی ازترک اعتیاد بسیار موثر باشند.

 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد علاوه بر آموزش راحت ترین روش ترک بسته به شرایط، وضعیت جسمانی و ماده اعتیاد آوری که فرد به آن اعتیاد دارد، به فرد در کاهش دردهای جسمانی اش کمک شایانی می کند. فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد راهکار ها و آموزش های لازم در مورد چگونگی کاهش علائم ترک، دردهای جسمانی، کنترل افکار و نحوه عدم بازگشت به مصرف مجدد مواد اعتیاد آور و مخدر را به فرد می آموزد. مرکز مشاوره ترک اعتیاد حامی هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگویی تمامی مردم باشد.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اضطراب و جسمانی شکل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع درمان درد جسمانی ناشی از ترک اعتیاد | پا درد، درد دست و عضلات بدن

علت و درمان دیر حرف زدن کودک

چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا از دیر حرف زدن کودک جلوگیری کنیم؟ درمان دیر حرف زدن کودک چیست؟ برای آنکه بدانیم دیر حرف زدن کودک طبیعی است یا نه، باید از روند رشد کلامی کودکان اطلاع داشته باشیم. در واقع نگرانی های مادران با اطلاع از روند رشد کودک یک ساله و رشد کلامی کودک قابل تسهیل است. دیر حرف زدن کودک ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در بیشتر مواقع جایی برای نگرانی نیست. اما بهتر است شرط احتیاط رعایت شده و در صورتی که مشکلی در حرف زدن بود به مشاوره کودک مراجعه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دیر حرف زدن کودکان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

روند طبیعی حرف زدن در کودک

به حرف آمدن کودک سیر صعودی دارد که دانستن آن برای والدین می تواند جالب باشد. در ادامه به این روند طبیعی می پردازیم.

یک تا شش ماهگی: در این سن نوزاد قادر است، صداهای خود خواسته ای را تولید کند مثل غان و غون.

شش تا دوازده ماهگی: در این سن کودک باید بتواند کلماتی مانند "بابا" ، " دد" ، " ماما" را تکرار کند.

ده تا هجده ماهگی: در این سن نوزاد می تواند حدود پنجاه کلمه را بیان کند، در حالیکه قادر به فهم صد و پنجاه کلمه نیز باشد.

هجده ماهگی به بعد: در این سن کودک باید بتواند بین سه تا پنج کلمه ارتباط برقرار کند و جمله بسازد؛ مثلا " بابا رفت ". البته در این سن چون دایره لغاتش محدود است تلگرافی حرف می زنند و در نهایت حرف های کودک تا چهار سالگی به طور کامل فهمیده می شود.

 

نشانه های وجود مشکل احتمالی در حرف زدن کودک

اگر در مورد تکلم فرزندتان نگران هستید با بررسی و مشاهده هر گونه تفاوتی بین روند طبیعی رشد کلامی با آنچه در کودکتان می بینید می توانید سریعا به یک متخصص مراجعه کنید. در صورت مشاهده علائم زیر حتما به متخصص مراجعه نمایید.

  • کودکتان به صدا پاسخ نمی دهد.
  • قادر نیست در همان ماه های اول تولد با تولید صدا منظور خود را برساند.
  • از ایما و اشاره بیش از اندازه استفاده می کند.
  • قبل از دو سالگی در تقلید صدای دیگران مشکل دارد.
  • بعد از دو سالگی تنها می تواند از دیگران تقلید کند اما قادر به تولید کلمات مستقل نیست
  • تن صدایش نامتعارف است (گوش خراش، خشت یا تو دماغی).

 

دلایل دیر حرف زدن کودک

اینکه کودکی هنوز حرف نمی زند و یا دیرتر از همسن های خود شروع به صحبت می کند، دارای دلایل مختلفی است، که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

_معیوب بودن سیستم تکلم کودک مانند وجود مشکل در زبان یا سقف دهان.
_وجود مشکل در مغز که در این حالت ارتباط بین مغز و سیستم کلامی ایجاد نمی شود بنابراین کودک در استفاده از لب، زبان و فک خود برای حرف زدن دچار مشکل است.
_داشتن یک مشکل شنیداری؛ اگر کودکی دچار مشکل گفتاری است حتما باید از نظر شنیداری نیز مورد بررسی قرار گیرد.

_ مشکلات اضطرابی کودک؛ ممکن است اضطراب و استرس در کودکان مانع از طی شدن مراحل رشد کودک بشود. از جمله اختلالات اضطرابی در کودکان عبارتند از؛ اختلال اضطراب اجتماعی کودک، اضطراب جدایی در کودکان و اضطراب فراگیر کودکان.

 

پیشگیری از دیر حرف زدن کودک

از دید متخصصان دیر به حرف آمدن کودک به دلایلی که در بالا به آن ها اشاره کردیم بیشتر ژنتیکی است تا اکتسابی. اما والدین از طرق مختلف که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم می توانند از عمیق شدن این مشکل جلوگیری کنند.

 

درمان دیر حرف زدن کودک

گفتار درمانی: گفتار درمانگر از طریق انجام یک سری آزمایش ها و بررسی های مقدماتی به شما اطلاع خواهد داد که فرزندتان مشکل دارد یا خیر. اگر تشخیص او بر مبنای مشکل دار بودن فرزندتان باشد از شما می خواهد که با بردن کودک به جلسات گفتار درمانی در تسریع بهبودی او کوشا باشید، همچنین به شما آموزش هایی می دهد که در خانه با کودکتان آن ها را تمرین کنید.

نقش والدین: زمانیکه در گفتار و شنوایی کودک مشکلی وجود داشته باشد مداخله سریع والدین بسیار اهمیت دارد. والدین با روش های مختلف و در خانه می توانند فرآیند به حرف آمدن کودکشان را تسریع کنند، مثلا برایش کتاب بخوانند، با او زیاد حرف بزنند، او را متوجه صداهای پیرامونش بکنند. همچنین والدین با در آغوش گرفتن کودک، بوسیدن و استفاده از راه های کاهش استرس کودکان می توانند میزان اضطراب کودکشان را کاهش دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دیر حرف زدن کودکان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع: علت و درمان دیر حرف زدن کودک

روان درمان وجودی چیست؟

بستر شکل گیری فلسفه و درمان وجودی، نسل بعد از جنگ جهانی اول و جستجو برای معنی بعد از ویرانی جنگ جهانی دوم بود. درمان وجودی ابتدا به عنوان یک فلسفه و بعد روان درمانی به سوالهایی حول زندگی و مرگ پرداخت. لودویگ بینزوانگر اولین متخصص بهداشت روانی بودکه بر ماهیت وجودی روان درمانی تاکید کرده و دیدگاهی پدیدار شناسانه داشت. وجودنگرهای دیگری چون وانگر تحت رهنمود فیلسوف دانمارکی کی یرکگارد بودند. مدارد باس نیز دومین پیشگام بانفوذ روان درمانی وجودی و رولو می بانفوذترین درمانگر وجودی در ایالات متحده بوده است. کتب رولو می با عناوین معنی اضطراب ؛ وجود ؛ عشق و اراده ؛ کشف هستی جزو پرفروش ترین کتب در زمینه درمان وجودی بوده اند.


برای دریافت مشاوره در زمینه روان درمانی و اتخاذ یک روش درمان مناسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

نظریه شخصیت درمان وجودی

وجودنگرها شخصیت را نوعی فرایند شکل گیری می دانند که ثابت نیست و با صفات به خصوصی مشخص نمی شود. با تعریف آن ها "وجود" جلوه ای از بودن در دنیاست. وجودنگرها دوگانگی بین ذهن، بدن، تجربه و محیط را قبول ندارند. چرا که باور دارند این مفاهیم توسط خود شخص آفریده می شوند و از نظر پدیدارشناسی دنیایی که با آن ارتباط برقرار می کنیم را برداشت خود ما می دانند. از نظر وجودنگرها ارتباط در سه سطح اتفاق می افتد: بودن در طبیعت / بودن با دیگران / بودن برای خویشتن

-بودن با دیگران: وقتی با دیگران هستیم می دانیم آنها موجودات آگاهی هستند و می توانند بیاندیشند و ما را مورد ارزیابی و قضاوت قرار دهند. این مساله می توان باعث ترس از دیگران شود تا جایی که بخواهیم از آنها بگریزیم یا ساکت باشیم تا چیزی از خودمان را برملا نسازیم. یا ممکن است فکر دیگران را پیش بینی کنیم و رفتار خود را طوری هدایت کنیم که بر آنها بهترین تاثیر را داشته باشیم.

-بودن با خویشتن: از دید وجودنگرها بودن با خویشتن برای رسیدن به زندگی آگاهانه و آفریدن وجودی سالم پراهمیت است اما این اشتغال ذهنی هم تاوانی دارد.

-بودن در طبیعت: از نحوه ارتباط انسان با محیط پیرامونش و میزان پذیرش طبیعت و احترام به آن می گوید.

درمانگران وجودی معتقدند برای آفریدن وجودی سالم باید بهترین راه بودن با طبیعت و بودن با دیگران و بودن با خودمان را انتخاب کنیم و بهترین گزینه اصیل بودن است.

مفهوم اصیل بودن در دیدگاه وجودی

وجود اصیل, گشودگی به طبیعت و دیگران و خودمان است. گشودگی یعنی فرد اصیل آگاه است و چیزی را از خود پنهان نمی کند و آزادی خودانگیخته ای برای بودن با دیگران دارد. چیزی را از خود برملا نمی کند که با آن مغایر باشد. وجود اصیل در هر سه سطح هستی تعارضی ندارد و یکپارچه و متصل است.

اولین منبع اضطراب در دیدگاه وجودی

آگاهی ما درباره این که زمانی باید بمیریم، و نیستی در انتظار ماست، یک اضطرابی را در همه ما ایجاد می کند. در واقع آگاهی از مرگ در ما ایجاد اضطراب وجودی می کند. از نظر وجودنگرها اغلب مشکلات روانی بشر ناشی از رویارو شدن با همین جلوه های نیستی و متعاقبا اضطراب وجودی است.

فاعل بودن در درمان وجودی

درمان وجودی نیاز به عمل کردن را جز جداشدنی از وجود می داند. برای هر فعلی باید انتخابی اتفاق بیوفتد و هر انتخابی مسئولیتی به دنبال دارد و هر مسئولیتی اضطراب آور است. آگاهی از اینکه ما افراد آزادی هستیم که انتخاب می کنیم و در برابر این انتخابها هم مسئول هستیم در ما ایجاد اضطراب می کند.

ریشه های اضطراب از دیدگاه وجودی

تهدید به بی معنایی پیشامد دیگری است که منجر به اضطراب می شود. این اضطراب, موجب جهت گیری زندگی ما برای انجام کارهای معنی دار می شود. اگر در زندگی معنی نباشد نیرویی هم برای تصمیم گیری و عمل وجود ندارد. انزوا و تنهایی هم در این دنیا وضعیت دیگری برای ایجاد اضطراب است. 

نظریه آسیب شناسی درمان وجودی

- دروغ گفتن اساس  آسیب روانی است.

- ما از راه دروغ گفتن از نیستی فرار کنیم تا اجازه تجربه اضطراب وجودی را به خود ندهیم.

-دو انتخاب داریم : مضطرب شدن یا دروغ گفتن.

- دروغ گفتن به اضطراب روان رنجور منجر می شود.

-اضطراب روان رنجور پاسخی بدلی به هستی است در حالی که اضطراب وجودی پاسخی صادقانه به نیستی است.

- اضطراب روان رنجور به عمل کردن طبق اضطراب منجر می شود.

- نشانه های آسیب روانی در واقع مفعول کردن خودمان است.

- آسیب روانی با تاکید زیاد بر یک سطح وجود به بهای سطوح دیگر مشخص می شود.

- دروغ گفتن در هر سطح وجودی می تواند روی دهد.

- رایج ترین سطح دروغ گفتن به دیگران است. با تصویر غلطی که از خود به دیگران نشان می دهیم.

- از طریق دروغ گفتن تماس خود را با منبع رهنمود شخصی خویش یعنی قصدمندی خود را از دست می دهیم. قصدمندی آفریدن معنا ومبنای هویت ماست. قصدمندی ما مستلزم موضع گیری در زندگی است.

نظریه فرایندهای درمان وجودی

_دروغ گفتن منبع آسب روانی است صداقت راه حل برطرف کردن نشانه هاست. پس اصالت هدف روان درمانی وجودیاست. بالا بردن آگاهی یکی از فرایندهای مهم است که افراد از طریق آن به جنبه هایی از دنیا و خودشان پی می برند که با دروغ گفتن مخفی مانده اند. در درمان وجودی به فنون اهمیتی داده نمی شود، زیرا تکنولوژی فرایند مفعول کردن است. وجودنگری به رابطه اصیل بین درمانگر و درمانجو تاکید دارد.

چند نکته

- نیستی زمینه است که شکل هستی در برابر آن آفریده می شود.

- بی معنایی زمینه ای است که معنی را می توان در برابر آن درک کرد.

- شکل هستی ما هشیار, انتخاب شده و آزاد است.

- ما در زندگی روزمره هستی را به صورت فاعل بودن خود تجربه می کنیم که به موجب آن فاعل یا عامل فعال در هدایت کردن زندگی خویش هستیم. نیستی به صورت مفعول بودن ما تجربه می شود که به موجب آن تنها مفعولهایی هستیم که به وسیله نیروهای غیر ارادی خود هدایت می شویم.

- ما به عنوان فاعلی هشیار، انتخاب کننده و گشوده فقط از طریق مواجه شدن با اضطراب وجودی و جان به در بردن از آن می توانیم معنا یابیم.

- اجتناب کردن از اضطراب وجودی به معنی اجتناب ورزیدن از نیستی در شکل های مختلف آن است.

- اجتناب کردن از انتخاب و اضطراب به معنی آن است که نتوانسته ایم فاعل انتخاب کننده باشیم.

- هستی اصیل فقط در زمان حال وجود دارد.

-فرایند درمان وجودی مبتنی بر بالا بردن آگاهی و بینش است.

-درمان وجودی در گروه درمانی و درمان انفرادی نیز به کار برده می شود.

-درمان وجودی نیز مانند رفتار درمانی، روانکاوی، درمان های شناختی رفتاری، واقعیت درمانی و دیگر روش ها یک نوع رویکرد درمانی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه روان درمانی و اتخاذ یک روش درمان مناسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع: روان درمان وجودی چیست؟

علت و منشاء خواب و رویا ها

در خواب و رویا اغلب وارد یک دنیای عجیبی می شویم، که محدودیت های جسمانی و زمانی دنیای واقعی در آن وجود ندارند. تصاویر دنیای خواب برای انسان ها سوالات متعددی از چیستی و چرایی آن ها ایجاد کرده است. خواب های تکراری آیا معنا و مفهوم خاصی برای بیننده دارند؟ تعبیر خواب در علم روانشناسی چگونه انجام می شود؟ علت دیدن رویا چیست؟ طبق رویکرد روانکاوی رویاها شاهراهی به ناخودآگاه هستند. برای درک بهتر این موضوع در این مقاله دریاره علت، منشا و اهمیت تعبیر خواب صحبت می کنیم.


برای دریافت مشاوره در زمینه خواب و رویا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

دیدن خواب و رویا

به تصاویر و صداها و سایر احساسات که در هنگام خواب عمیق یعنی مرحله خواب رم تجربه می شود، رویا می گوییم. آن چه که دررویا می بینیم دو حالت دارد؛ یا خیلی معمول و تحت تاثیر اتفافات روز است و یا بسیار عجیب و غیر معمول هستند. فروید پدر علم روانشناسی معتقد است؛ رویاها همان امیال سرکوب شده ما هستند که به شکل نمادین در خواب ظاهر می شوند. روانشناسی دیگر می گوید این رویاها افشاگر ناخودآگاهند و اشاراتی به شخصیت بیننده رویا دارند. برای اطلاع از چرخه خواب مقاله اختلالات خواب را مطالعه نمایید.

ماهیت دور از دسترس و جالب رویاها انسان ها را متمایل به کشف این دنیا کرده است. در طی تاریخ بسیار دیده ایم که یک رویا مسیر زندگی یک فرد یا یک اجتماع را عوض کرده؛ مثلا ناصر خسرو شاعر قرن 5 که بعد از دیدن یک رویا در 40 سالگی از زندگی سابقش دست کشید و در راه کشف معرفت درونی قدم گذاشت. گاهی رویا در هنر و خلاقیت نیز نقش داشته؛ مثل نقاشی های سورآلیستی سالوار دالی که کاملا تحت تاثیر رویاهایش کشیده شده اند. در مواقعی رویاها حتی منجر به کشف یک حقیقت علمی هم شده اند؛ مثلا فردریش آوگوست ککوله شیمی دان مشهور، به ساختار حقلوی بنزین پس از دیدن رویایی که در آن ماری دم خود را می خورد، رسید.

چرا خواب می بینیم؟

رویابینی از منظر فیزیولوژیکی علل متعدد دارد، اما در اینجا رویابینی را از منظر روانشناسی بررسی می کنیم.

  • رویاها ابزاری هستند تا ذهن تکانه های سرکوب شده، تمناهای ناخودآگاه، ترس ها و اضطراب ها را با زبانی نمادین به سطح آگاهی می آورد. ذهن با این رویارویی مسائلی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد را به واکاوی می خواند.
  • ما در رؤیاهایمان می توانیم ببینیم که در جسم، ذهن و ژرفای نفس و حتی شهودمان چه می گذرد.
  • رویاها ما را به اعماق ناشناختۀ شخصیتمان می بردند و با نشان دادن تصاویری به ما فرصت می دهند تا ارتباط عمیق تری با دنیای پیرامون برقرار کنیم.
  • اشخاص و اشیایی که در رویا می بینیم احساسات درونی و ساختار روانی ما را نشان می دهند.
  • رویاها نقش تعدیل کننده هیجانات را نیز دارند. در رویا خواسته ها و هیجانات سرکوب شده خود را بیرون می ریزند.

 

خاستگاه و منشاء رویاها از کجاست؟

بر اساس علم روانشناسی رویاها از سه منبع ناشی می شوند. در طی خواب دیدن هر کدام از این محرک ها به طور همزمان بر محتوای خواب تاثیر دارند.

1)تحریک های حسی بیرونی (عینی)

شنیدن هر صدایی به طور نامفهوم تصاویر متناسب با خود را در رویا به وجود می آورد؛ مثلا صدای غرش رعد و برق می تواند باعث دیدن صحنه جنگ در خواب شود. صدای غژغژ یک در رویای دزد را خلق کند. اگر مورب روی تخت خوابیده باشیم و پایمان به لبه تخت برسد ممکن است خواب ببینیم که بر لبه پرتگاه ترس آوری ایستاده ایم یا در حال سقوط از صخره ای هستیم. دردهای موضعی تصوراتی از قبیل تهاجم یا جراحت را سبب می شوند.

2)محرک های جسمانی ارگانیک درونی:

ذهن در طی خواب تحت تاثیر محرک هایی که از جانب جسم و تغییرات وضعیت بدنی شماست، قرار دارد. این آگاهی از تغییرات جسمی در بیداری واضح نیست. مثلا تکرار رویاهایی که مضمون اضطراب آور دارند و یا به پایان هراس انگیز می رسند، می تواند در مورد کسانی که در شرف یا مبتلا به بیماری های قلبی هستند بیشتر باشد. رویاهایی با مضمون خفگی، گیر افتادن میان انبوه جمعیت و فرار دلالتی بر بیماری های ریوی باشد. رویاهایی با تصاویر مبنی بر لذت یا تنفر از غذا می تواند اشاراتی به بیماری های گوارشی داشته باشد.

نکته: زمانی رویاها اشاره به بیماری ها یا تغییرات جسمی دارند که «تکرار» شوند.

3)سرچشمه های روانی تحریک:

اغلب انسان ها در خواب آنچه را که در طی روز اتفاق افتاده است را می بینند. پیوند ذهنی میان خواب و زندگی عالم بیداری را به خواب می برد. بنابراین کسی که در زندگی درگیر مشکلات مالی زیادی است در رویا خوابِ پیدا کردن یا اهدا شدن مبلغ زیادی پول را می بیند. طبق برخی باورها، محتوای خواب شامل موضوعات و رویدادهایی است که تاثیر زیادی بر فرد گذاشته اند.

رویدادهایی که در عالم بیداری رنگ و بوی واقعی خود را از دست داده اند. مثلا فرد تصویر شخصی را که سال ها قبل با او در یک رابطه عاطفی بوده، در خواب می بیند. مثلا فردی که با همکارش "آقای طالبی" درگیری و مشاجره داشته در رویا یک طالبی گندیده می بیند. در اینجا اسم آقای طالبی با میوه طالبی تداعی پیدا کرده. ذهن به صورت خلاقانه نابودی آن فرد را به تصویر کشیده است.

چرا  دانستن تعبیر خواب و رویا اهمیت دارد؟

  • رویاها به ما می گویند که در حال حاضر به چه چیزی بیش از همه نیاز داریم.
  • اشخاص مختلفی ده ها هزار ساعت را در شرایط کنترل شده به سفرهای اکتشافی در دنیای رؤیاهایشان پرداخته اند، نتایج نشان داد که ذهن با خواب دیدن و رویا در تلاش است تا به سمت التیام تنش ها و آسیب های روانی پیش برود.
  • درک رویاها می تواند ما را یاری دهد تا راه خود را در میان مشکلات کاری، روابط اجتماعی، کشف توانایی های بالقوه و رشد شخصیتمان پیدا کنیم.
  • رویاها هم به زمان بیداری ما توجه دارند و هم ما را از نیازهای عمیق تر جسمی و روحی آگاه می کنند. 
  • رویاها حتی به خوراکی ها و چیزهایی که برای سلامتی و التیام نیاز داریم هم اشاره دارند.
  • رویاهای وحشتناک و اضطراب آور با روان درمانی توسط یک متخصص روانشناسی قابل تعبیر و درمان هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب و رویا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع: علت و منشاء خواب و رویا ها

مرکز مشاوره ازدواج البرز | آدرس بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج البرز

آیا به دنبال آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج البرز هستید ؟ آیا می دانید هدف از مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج البرز چیست ؟ در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است.

 

برای دریافت مشاوره ازدواج و اطلاع از آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج البرز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید

 

 

مراکز مشاوره قبل از ازدواج البرز | مراکز مشاوره ازدواج البرز

هدف از مشاوره در مراکز مشاوره قبل از ازدواج البرز این نیست که در نهایت با یک پاسخ بله یا خیر از سمت مشاور روبرو شوید. مشاوره قبل از ازدواج در مسائلی همچون همسرگزینی، آگاهی از ریسک ازدواج، تفاوت شخصیتی افراد، حل مشکلات بین زوجین و آموزش مهارت های لازم برای زندگی مشترک صورت می گیرد. در حقیقت مشاوره قبل از زادواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق ، مانع از هم چاشیدن زندگی مشترک عمل می کند. آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک در زندگی هر فردی ضروری است. نکته مهم این است که بدانید که همسر شما در خانواده ای با افکار، فرهنگ، علایق و ... کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه نخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت می باشد. به همین دلیل شما باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت معیار ها و علایق با همسرتان زندگی شادی را بسازید. مرکز مشاوره ازدواج البرز هنر زندگی آماده است که با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما باشد.

 

آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج البرز

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی به دلیل مشکلات مردم البرز در دسترسی به بهترین مراکز مشاوره ازدواج البرز تصمیم به جمع آوری و معرفی آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج البرز گرفته است. شما می توانید آدرس مراکز مشاوره ازدواج البرز را در جدول زیر مشاهده نمایید.

 

آدرس مراکز مشاوره قبل از ازدواج البرز

نام مرکز مشاوره ازدواج البرزآدرس مرکز مشاوره ازدواج البرز
مرکز مشاوره ازدواج البرز – معین البرزازدواج البرز – معین البرز: ۴۵ متری گلشهر – بین پونه و بنفشه – مجتمع جاوید – طبقه سوم – واحد ۵
مرکز مشاوره ازدواج البرز – وصالبلوار طالقانی شمالی – کوچه شهید میرزایی – ساختمان سینا – طبقه ۳
مرکز مشاوره ازدواج البرز – نیک منشآدرس مرکز مشاوره ازدواج البرز – نیک منش : چهارراه طالقانی – ساختمان پزشکان ایرانیان – بلوک ۲ – طبقه اول
مرکز مشاوره آرامش برترکرج - طالقانی ، بلوار هفت تیر ، ساختمان بورس ، طبقه چهارم ، واحد ۲۴
مرکز مشاوره الفبای زندگیکرج - جهانشهر ، بلوار ماهان ، نبش کوچه ی غزل ، ساختمان ماهان ، پلاک ٦٥ ، واحد ۳ ، طبقه ی دوم
مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج طراوتخیابان شهید بهشتی ، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، نرسیده بِه بازار ملاصدرا ، جنب داروخانه فیروزبخت
مرکز مشاوره ازدواج البرز – نگاه نوکرج - چهارراه هفت تیر ، مرکز تجاری اداری کیش ، طبقه سوم شمالی ، واحد ۴۰۲
مرکز مشاوره ازدواج البرز – دکتر امیر آرامیکرج - بین میدان شهدا و چهارراه طالقانی ، نرسیده به اداره پست ، ابتدای کنار گذر ، ساختمان پزشکان ارم ، طبقه ۹ ، واحد ۳۵
مرکز مشاوره ازدواج البرز – گروه زندگی برترکرج - خیابان درختی ، روبروی میدان عطار ، ساختمان الماس ، واحد ۷
مشاوره ازدواج البرز – دفتر مشاوره منیژه جاسبیکرج بین چهارراه هفت تیر و کارخانه قند ، ساختمان برلیان
کلینیک مشاوره و روان شناسی رام فرکرج - طالقانی جنوبی ، نبش خیابان شهید عابدینی ، جنب فست فود هایدا ، ساختمان آسمان ، طبقه ۱ ، واحد ۲
مرکز مشاوره و ازدواج راه مهربانیکرج - مهرشهر ، فاز ۴ ، چهارراه مسجد جامع ، نبش خیابان۵۰۴ ، پلاک۲
مرکز مشاوره ازدواج البرز – دفتر مشاوره حیدریکرج - سه راه گوهردشت ، خیابان ولیعصر ۵ ، ساختمان سجادیان ، طبقه ۱ ، واحد ۲
مرکز مشاوره ازدواج البرز – موسسه ازدواج کلید آفرینشکرج - خیابان بهشتی ، بین پمپ بنزین حصارک و نمایندگی ایران خودرو ، ساختمان آفرینش
مرکز مشاوره و خدمات روانشناسى گلشنکرج - میدان شهدا ، ضلع غربى میدان ، بعد از آموزشگاه رحمانى ، ساختمان زرندى
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی رازیکرج - خیابان طالقانی شمالی ، ابتدای بلوار ماهان
مرکز مشاوره ازدواج البرز – دکتر حسین روحانیکرج - چهار راه طالقانی ، جنب داروخانه دکتر چلنگر ، ساختمان هستی
مرکز مشاوره ازدواج البرز – مرکز مشاوره نظام سلامت محورکرج - خیابان شهید بهشتی ، بین میدان سپاه و بازار ملاصدرا ، روبروی باشگاه فرهنگی ورزشی سپاه ، جنب موسسه اعتباری ثامن – طبقه ۶، واحد ۶۰۲
مرکز مشاوره ازدواج البرز – مرکز مشاوره دکتر معینکرج - متری گلشهر ، بین خیابان پونه و بنفشه ، مجتمع جاوید ، طبقه سوم ، واحد ۵
مرکز مشاوره ازدواج البرز – مرکز مشاوره فراز اندیشانکرج - هفت تیر ، بلوار استقلال میدان بهارستان
مرکز مشاوره انگیزهکرج - حصارک ، بعد از خیابان المهدی ، ساختمان فرش آریانا ، طبقه ۲
مرکز مشاوره نیک منشکرج - چهار راه طالقانی ، ساختمان پزشکان ایرانیان ، بلوک ۲ ، طبقه اول
مرکز مشاوره جاهدیکرج - شاهین ویلا ، بین ۳ و ۴ شرقی ، طبقه ی فوقانی فروشگاه عبدی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز مشاوره ازدواج البرز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

 

مرکز مشاوره قبل از ازدواج البرز هنر زندگی

مرکز مشاوره ازدواج البرز هنر زندگی خدمات خود را مراحل مختلف زندگی بین زوجین از ارتباط با جنس مخالف، آشنایی قبل از ازدواج، خاستگاری، نامزدی، آموزش مسائل جنسی و مهارت های لازم برای زندگی مشترک را اراعه می دهد. مرکز مشاوره ازدواج البرز هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد. از جمله خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره البرز هنر زندگی می توان به مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره تربیت کودک ، زوج درمانی ، مشاوره افسردگی ، مشاوره وسواس ، مشاوره استرس ، مشاوره خیانت همسر ، اختلالات شخصیتی و .... اشاره داشت.

 

 

مزیت مشاوره ازدواج تلفنی بر مشاوره ازدواج حضوری

از آنجایی که زندگی های امروزه با گذشته بسیار متفاوت شده است و مسائل و مشکلات مخصوص به خود را دارد. نیازمند راه حال های نوین است. از آنجایی که  هزینه شرکت در جلسات مشاوره قبل از زادواج در مراکز مشاوره ازوداج البرز بالاست و بسیاری از زوج ها توان شرکت در این جلسات را ندارند. علاوه بر هزینه سنگین این جلسات، به دلیل حیا و حجب خانواده ایرانی مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک راهکار مناسب باشد تا زوج ها بتوانند به راحتی مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند. از دیگر دلایل برتریت مشاوره تلفنی  ازدواج بر مشاوره ازدواج حضوری می توان به نداشتن وقت و درگیری های کاری زیاد امروزه افراد اشاره داشت.

 

 

مرکز مشاوره ازدواج البرز هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی دارای متخصصان مجرب در زمینه ازدواج بوده و با بهرمندی از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری خود می تواند پاسخگویی سوالات شما در زمینه های مختلف ازدواج باشد. از جمله مهمترین مشکلات زوجین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آشنایی قبل از زادواج : امروز بسیاری از افراد در آَشنایی قبل از زادواج خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. چرا که بسیاری از افراد در زمینه ارتباط صحبح با جنس مخالف خود آموزش ندیده اند. مطالعه مقالات زیر می تواند به شما در برقراری یک ارتباط سالم و موفق با جنس مخالف خود کمک شایانی کند.
دوستی قبل از ازدواج
اشتباهات آشنایی قبل از ازدواج
رابطه جنسی قبل از زادواج داشته باشیم یا نه

 

ازدواج و نامزدی : ازدواج و مراسم خواستگاری یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از زوجین می باشد. تشخیص درستی انتخاب از لحاظ اختلاف سنی، موقعیت اجتماعی، معیار های شخصیت و تفاهم بین زوجین از جمله مواردی است که باید قبل از زادواج توسط زوجین مورد بررسی قرار بگیرد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید.
سوالات قبل از ازدواج
تست تفاهم
دخالت والدین در ازدواج
ازدواج زود هنگام
ازدواج مجدد
فاصله سنی در ازدواج
ازدواج در سن بالا
نقش خانواده در ازدواج
ازدواج مجدد
ازدواج دوم مردان متاهل
افراد نامناسب برای ازدواج

 

بعد از زادواج : بسیاری از زوجین بعد از ازدواج به دلیل دخالت های زیاد خانواده و دوستان، نداشتن تفاهم برای حل بسیاری از چالش های زندگی مشترک، مشکلات جنسی و ... با مشکل روبرو می شوند. استفاده از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در چنین شرایطی در حل مشکلات زوجین بسیار تاثیر گذار و نتیجه بخش می باشد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید. 

 

 

برای دریافت مشاوره ازدواج و اطلاع از آدرس بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج البرز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره از کل کشور با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع:   مرکز مشاوره ازدواج البرز | آدرس بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج البرز