مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

برنامه ریزی و هدف گذاری برای سال جدید و چگونه می توانیم به این اهداف برسیم

یکی از اصول مهم زندگی برای رسیدن به اهداف، برنامه ریزی و هدف گذاری می باشد. در این روزها که چیزی به سال تحویل نمانده و با رسیدن به تعطیلات عید نورز، فرصت مناسبی برای مرور و ارزیابی تصمیماتی و کارهایی که در سال گذشته گرفته ایم و همچنین یک فرصت فوق العاده برای این است که بنشینیم و لیست مهم ترین کار ها، تغییرات و اهدافی که در سال آینده می خواهیم به آنها برسیم را بنویسیم. از آنجایی که اکثر ما با اصول صحیح هدف گذاری برای سال آینده خود آشنا نیستیم و اکثرا در تحقیق تصمیماتی که در اول سال می گیریم مشکل داریم. تصمیم گرفتیم در این مقاله 50 برنامه ریزی و هدف گذاری برای سال جدید و چگونگی رسیدگی به این اهداف را توضیح دهیم.



برای دریافت مشاوره روانشناسی می توانید با مشاورن مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : برنامه ریزی و هدف گذاری برای سال جدید و چگونه می توانیم به این اهداف برسیم

  ادامه مطلب ...

اختلالات شخصیت | مشاوره اختلالات شخصیت از نشانه ها تا درمان

اختلالات شخصیت شامل الگوی بادوام، کلی و پایدار فکری، عاطفی و رفتاری است که از هنجارهای جامعه به دور می باشد. این الگوی فراگیر رفتار و احساس انعطاف ناپذیر، در نوجوانی و اوایل بزرگسالی شروع می شود. افراد دارای اختلالات شخصیت، نمی توانند خود را همسو با هنجارهای جامعه کنند و معمولا سعی در انکار بیمار خود دارند. این افراد از مراجعه به درمانگر برای درمان و همکاری با روانپزشک خودداری می کنند و اصولا انگیزه ای برای درمان ندارند. اختلالات شخصیت بر اساس نشانه ها و روش های درمانی، دارای دسته بندی خاص خود هستند. در ادامه این مقاله به معرفی انواع اختلالات شخصیت می پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات شخصیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : اختلالات شخصیت | مشاوره اختلالات شخصیت از نشانه ها تا درمان

  ادامه مطلب ...

اختلال شخصیت وابسته | نشانه ها و درمان اختلال شخصیت وابسته

اختلال شخصیت وابسته یکی از انواع اختلالات شخصیت کلاسر c  است. این افراد هم برای تصمیم گیری های عادی و هم برای تصمیمات مهم زندگیشان به دیگران متکی هستند، و این باعث می شود یک ترس غیر منطقی از ترک شدن و تنها گذاشته شدن در آنها به وجود آید. باید توجه داشت که انسانها موجوداتی اجتماعی و دارای روابط دوجانبه با دیگران می باشند به این معنی که افراد در تمام طول زندگی‌ نوعی وابستگی متقابل و منطقی با اطرافیان خود خواهند داشت. در اختلال شخصیت وابسته، وابستگی معمولاً یک‌طرفه است و فرد دچار این اختلال فقط می‌خواهد نیازهای عاطفی و جسمی‌اش را به‌وسیله دیگران برطرف کند و اگر به خواسته‌هایش پاسخ داده نشود، احساس اضطراب و ناامنی می‌کند و اعتماد به نفسش را از دست خواهد داد و بر این اساس ممکن است رفتارهای خاصی از خود نشان دهد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و تعریف اختلال شخصیت وابسته بپردازیم و اشاره ای هم به چگونگی مقابله با این اختلال و راهبردهای مقابله ای خواهیم داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال شخصیت وابسته و اطلاع از روش های درمان آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : اختلال شخصیت وابسته | نشانه ها و درمان اختلال شخصیت وابسته

  ادامه مطلب ...

اختلالات شخصیت دسته ج یا C | اختلال های شخصت کلاستر C

اختلالات شخصیت دسته C شامل چه اختلالاتی است؟ آیا با خصوصیات کلی اختلال های شخصیت دسته C آشنایی دارید؟ شاید شما هم با برخی افراد که همیشه مضطرب و ترسان به نظر می رسند، رو به رو شده اید. بعضی از آن ها دائما در اضطراب هستند، برخی نگران طرد شدن یا مورد انتقاد قرار گرفتن هستند و برخی نگران افکار ایده آل و دل مشغول نقص و آداب و تشریفاتند. اگر چنین افرادی را می شناسید، احتمالا متوجه دشواری موقعیت و ارتباطتان با آن ها می شوید. در ادامه درباره ویژگی های کلی اختلال های شخصیت دسته C صحبت خواهیم کرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال شخصیت نحوه درمان آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : اختلالات شخصیت دسته ج یا C | اختلال های شخصت کلاستر C

  ادامه مطلب ...

اختلالات شخصیت دسته الف یا A | اختلال های شخصیت کلاستر A

اختلال های شخصیت دسته A شامل چه اختلالاتی می شود؟ آیا از نشانه های کلی اختلال های شخصیت دسته A آگاهی دارید؟ برخی افراد در ظاهر بسیار عجیب و نامتعارف به نظر می رسند. ممکن است در ارتباط با آن ها دچار آشفتگی شوید، و نتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید یا هنگام نزدیک شدن به آن ها متوجه هراسان شدنشان بشوید، عجیب و نامتعارف بودند ویژگی اصلی اختلالات شخصیت دسته ی A می باشد. در ادامه یک توضیحی درباره شخصیت داده شده، سپس هر کدام از اختلالات شخصیت دسته الف را به طور خلاصه توصیف کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال شخصیت و درمان آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : اختلالات شخصیت دسته الف یا A | اختلال های شخصیت کلاستر A

  ادامه مطلب ...