مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

افسردگی در مردان

افسردگی یکی از انواع اختلالات شایع روانی است که در همه‌ مردان صرف نظر از ویژگی‌های شخصیتی امکان ابتلا وجود دارد و معمولا با علائمی از جمله خستگی، مشکلات خواب، رفتارهای خطرناک و اعتیاد به مواد مخدر خود را نشان می‌دهد. افسردگی در زنان زودتر تشخیص داده می‌شود چراکه معمولا زنان از احساسات خود به راحتی صحبت می‌کنند ولی مردان افسردگی را برای خود مسئله‌ای خجالت‌آور در نظر می‌گیرند و از احساسات و مشکلات خود در این زمینه صحبتی نمی‌کنند. به همین دلیل افسردگی در اکثر مردان دیر تشخیص داده می‌شود درحالیکه تشخیص و درمان به هنگام آن بسیار حائز اهمیت است. در ادامه مقاله به بررسی کامل افسردگی مردان می‌پردازیم. اگر شما در خود و یا اطرافیان علائم افسردگی را می‌بینید بهتر است هرچه زودتر از مشاوری متخصص برای درمان کمک بگیرید.

منبع: افسردگی در مردان

  ادامه مطلب ...

اختلاف خانواده‌

یکی از مسائلی که در مسیر پیش از ازدواج و بعد از آن نیز در زندگی مشترک زوجین تعارض‌های زیادی ایجاد می‌کند اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج است. خانواده دختر و پسر از جهات مختلفی ممکن است با یکدیگر اختلاف سطح داشته باشند که اختلاف فرهنگی و اقتصادی نمونه های رایجی از آن‌ها است. این اختلافات می‌توانند از همان ابتدا منجر به سوءتفاهماتی بین خانواده‌ها شوند و مسیر ازدواج را برای جوانان سخت کنند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه اهمیت و تأثیرات اختلاف سطح خانواده‌ها در ازدواج هستید، در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در این باره ارائه کرده‌ایم که مطالعه آن می‌تواند برای شما سودمند باشد. در مشاوره قبل از ازدواج نیز می‌توانید راجع به اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج مشورت بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر از اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

منبع: اختلاف خانواده‌

  ادامه مطلب ...

درمان افسردگی با گیاهان دارویی | داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور

آیا درمان افسردگی با گیاهان دارویی ممکن است؟ افسردگی یک اختلال روانی است که طی آن فعل و انفعالات شیمیایی مغز دستخوش تغییر شده و فرد از نظر روانی با مشکلات گسترده‌ای از جمله خلق پایین، بی لذتی، کمبود اشتها، مشکلات خواب، مشکلات تمرکز، حافظه، احساس بی معنایی در زندگی و حتی افکار مرگ و خودکشی مواجه می‌شود. برای بهبود این وضعیت امروزه درمان‌های شناخته شده‌ای وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان شناختی رفتاری و استفاده از داروهای ضد افسردگی اشاره کرد. در این میان استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند به عنوان یک عنصر کمکی به روند بهبودی افراد کمک نماید اما هرگز نمی‌تواند جایگزین درمان‌های اصلی شود. ما در ادامه در مورد درمان افسردگی با گیاهان دارویی توضیحات بیشتری ارائه کرده‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. 

منبع: درمان افسردگی با گیاهان دارویی | داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور

   ادامه مطلب ...

ترک اعتیاد

ترک اعتیاد مسئله‌ای است که بسیاری از افراد و خانواده‌‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با این که خیلی از معتادان تمایل به ترک دارند، با این حال موفق به ترک نشده و لغزش‌های مکرری را در این مسیر تجربه می‌کنند. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست درمان اعتیاد، عدم استفاده از روشی مناسب و استاندارد است. در بسیاری از روش‌ها نظیر کمپ‌های اجباری علل گرایش به اعتیاد و بعد روانی بیمار نادیده گرفته می‌شود. در حالی که اعتیاد بیشتر ریشه‌های درون روانی دارد و تا زمانی که این ریشه‌ها مورد بررسی و درمان قرار نگیرد، ترک اتفاق نخواهد افتاد. در ادامه مطلب به انواع روش‌های درمانی که در ترک مورد استفاده قرار می‌گیرند خواهیم پرداخت. برای عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ترک اعتیاد

  ادامه مطلب ...

ترس از ازدواج

ترس از ازدواج یا همان گاموفوبیا یکی از دلایلی است که ازدواج جوانان را به تأخیر می‌اندازد. در واقع ازدواج یکی از تصمیم‌های مهم زندگی است که تاثیرات زیادی بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد می‌گذارد به همین خاطر لازم است که در زمان درست و با انتخاب فرد مناسب صورت گیرد. گاهی افراد به دلایل متعددی از جمله افزایش مسئولیت پذیری، مشکلات شخصیتی و یا داشتن تصورات غلط درباره ازدواج، از آن هراس دارند. در این شرایط لازم است که با اتخاذ راهکارهای مناسب و کمک گرفتن از روانشناس بتوانید شرایط را برای ازدواج خود فرآهم کنید. در ادامه بیشتر درباره علل و روش‌های درمانی ترس از ازدواج صحبت خواهیم کرد. در همین راستا بهره بردن از مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند به شما کمک کند تا در کنار کاهش ترس، بهترین انتخاب را برای زندگی مشترک داشته باشید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

منبع: ترس از ازدواج

  ادامه مطلب ...