مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مظلوم نمایی | درمان و علت مظلوم نمایی

مظلوم نمایی به معنای قربانی نشان دادن خود می‌باشد که می‎‌تواند علتی برای مقابله با دیدگاه دیگران باشد و معمولا برای جلب توجه صورت می‌گیرد. همچنین می‌تواند معانی وعلل مختلفی نیز به همراه داشته باشد که بسته به ویژگی‌های شخصیتی و روانی فردی که این رفتار را انجام می‌دهد متفاوت است. در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در رابطه با مقوله مظلوم نمایی آورده ایم و مطالعه آن می‌تواند برای شما مفید باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهبود روابط بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


 
ادامه مطلب ...

هفته تربیت بدنی و ورزش

هفته تربیت بدنی و ورزش از تاریخ ۲۶ مهر آغاز می‌شود و تا 2 آبان ادامه می‌یابد. در این هفته آگاهی‌هایی به منظور آشنایی تمام جامعه با اثرات ورزش و تاثیر آن بر روی فرد و عملکرد کل جامعه به مردم داده می‌شود و درباره ورزش‌هایی که می‌توان در خانه و با خانواده انجام داد سخنرانی‌هایی صورت می‌گیرد. در ادامه‌ با ما همراه باشید تا مطالب بیشتری راجع به هفته تربیت بدنی و ورزش بخوانیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره ورزشی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : هفته تربیت بدنی و ورزش

  ادامه مطلب ...

روانشناسی جنایی | آشنایی با روانشناسی جنایی

روانشناسی جنایی شاخه ای از علم روانشناسی است که بیشتر با بزهکاران، تبهکاران و مجرمان سر و کار دارد و به بررسی عوامل موثر در شکل گیری شخصیت این افراد می‌پردازد. همچنین به مطالعه علمی رفتارهای جنایی و فرایندهای ذهنی ای که در ارتکاب جرم موثرند، توجه می‌کنند. درادامه به توضیحات کاملی درباره این علم خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی جنایی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : روانشناسی جنایی | آشنایی با روانشناسی جنایی


  ادامه مطلب ...

درمان اختلالات یادگیری | انواع و بهترین روش های درمان اختلالات یادگیری

درمان اختلالات یادگیری ممکن است در ابتدا بسیار سخت به نظر برسد؛ چرا که اختلال یادگیری اختلالی دائمی است، اما با تشخیص و مداخله به موقع می‌توان مهارت‌های کودک را گسترش داد و به او کمک کرد تا زندگی طبیعی داشته‌باشد. خوشبختانه مشکلات یادگیری در کودکان، پیش از دوران دبستان قابل تشخیص است و می‌توان با انواع روش‌های حرفه‌ای در این زمینه آن‌ها را از بین برد. اغلب والدین در مواجهه با مشکلات کودکشان در یادگیری و کندی او در تحصیل صبر خود را از دست داده و عصبانی می‌شوند، ممکن است دست به تخریب کودک بزنند. این رفتارها کودک را ناامید می‌کند و اعتماد به نفس او را می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص اختلالات یادگیری و درمان اختلالات یادگیری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


 
ادامه مطلب ...

اختلالات یادگیری | انواع، نشانه ها، علل و راه بهبود اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری شامل اختلالاتی می‌شود که هر کدام، یکی از عملکردهای افراد را در زمینه‌هایی مثل خواندن، نوشتن و یا ریاضیات تحت تاثیر قرار می‌دهند. دانش آموزان مبتلا به این ناتوانی‌ها، نسبت به آنچه که از سن و سطح هوشی آن‌ها انتظار می‌رود بسیار پایین‌تر عمل می‌کنند. افراد مبتلا به اختلالات یادگیری، در تنظیم اطلاعات، ادراک دیداری و شنیداری، حافظه و توجه نقص دارند. دانش آموزان مبتلا به این اختلالات، بدون کمک والدین و مربیان، ضعیف عمل می‌کنند و در نتیجه عزت نفس و انگیزه بسیار پایینی دارند. همچنین، ترک تحصیل در کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری بیشتر است و ممکن است در عملکرد شغلی و اجتماعی دچار مشکل شوند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص اختلالات یادگیری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع : اختلالات یادگیری | انواع، نشانه ها، علل و راه بهبود اختلالات یادگیری

  ادامه مطلب ...