مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

تفکر خلاق | فوائد و راه های به دست آوردن تفکر خلاق

تفکر خلاق چیست و چگونه پرورش می یابد؟ تفکر خلاق یکی از ده مهارت زندگی است که علم روان شناسی آن را برای رشد ضروری می داند. این مهارت به افراد کمک می کند تا دنیای پیرامون خود را به شیوۀ دیگری ببینند. مهارت تفکر خلاقانه و پرورش آن می تواند باعث می شود فرد همواره خلاقیت و نو آوری بیشتری به خرج دهد و نسبت به دیگران در زمینه های مختلف موفقیت بیشتری کسب نماید. با تفکر خلاق، فرد در زمینه دیگر مهارت ها نیز بهتر عمل می کند. برای مثال کسی که مهارت حل مسئله توام با تفکر خلاق دارد، راه حل های بهتری برای مسائل اش پیدا می کند. اگر به دنبال اطلاعات در زمینه این مهارت ت و نحوه ی پرورش آن هستید، در ادامه ی این مقاله به نکاتی در این باره اشاره خواهیم کرد که مطالعه ی آن می تواند برای شما مفید باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت تفکر خلاق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ی 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : تفکر خلاق | فوائد و راه های به دست آوردن تفکر خلاق

  ادامه مطلب ...

روش زندگی افراد موفق

روش زندگی افراد موفق در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ طوری که بنظر می‌رسد فهم تفاوت های افراد موفق و ناموفق دغدغه‌ی بسیاری از افراد است. در جوامع جوان، طبیعی است که شور زندگی و میل به دستیابی به موفقیت و خوشبختی در آن تبدیل به میلی همگانی شده باشد. ضمن اینکه نابرابری‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی بسیاری از جوانان را واداشته تا با تلاش زیاد و طی کردن مراحل موفقیت خودشان را تثبیت کنند و در باشگاه افراد موفق قرار بگیرند. علی‌رغم کتابها و سمینارها و دوره‌های آموزشی فراوانی که در زمینه‌ی روانشناسی مثبت‌گرا وجود دارد، کماکان لازم است درباره ابعاد مختلف موفقیت به بحث و بررسی بپردازیم. تفاوت‌های افراد موفق و ناموفق از جمله مواردی است که باید از ابتدای راه برای هر جوینده‌ راه موفقیت شفاف و روشن باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های دستیابی به روش زندگی افراد موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره  9099075228و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : روش زندگی افراد موفق

  ادامه مطلب ...

دمر خواباندن نوزاد | خطرات رو شکم خوابیدن نوزاد

آیا دمر خواباندن نوزاد کار درستی است؟ نوزادی که روی شکم راحت می خوابد را چرا باید در حالت دیگری بخوابانم؟ سارا مادری است که برای بار دوم صاحب فرزندی شده، او می گوید "طبق دستورات متخصصان فرزند اولم را به پشت می خواباندم، اما او سختی زیادی کشید و خیلی برای خوابیدن تقلا می کرد، در حالی فرزند دوم را روی شکم می خوابانم، راحت تر خوابیده و بهتر هم رشد می کند؛ به این نتیجه رسیدم که همه آنچه که درباره خطر سندروم مرگ ناگهانی و خطرات دمر خواباندن نوزاد می گفتند فرضیاتی بیش نبوده...". شاید شما هم مانند سارا تجربیاتی مشابه داشته باشید و دستورات مراقبتی نوزادان را نادیده بگیرید. اما متاسفانه کودکان زیادی در اثر همین ناآگاهی والدین درباره روش های خواباندن نوزاد دچار آسیب هایی جدی می شوند. در ادامه درباره علل ممنوعیت دمر خواباندن نوزاد و زمانهای مناسب برای این کار صحبت خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روی شکم خواباندن نوزاد و روش های صحیح خواباندن نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : دمر خواباندن نوزاد | خطرات رو شکم خوابیدن نوزاد

  ادامه مطلب ...

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

 آن هم زمانی که این مرد همسر شماست و باید نقش همسری و پدری داشته باشد، با دشواری های زیادی همراه می باشد. بی مسئولیتی و خونسردی مردان کل اعضای خانواده را با مشکل مواجه می کند. چرا که مرد به خصوص در جایگاه پدر، نماد قدرت و تکیه گاه برای سایر افراد است. مرد بی مسئولیت نمی تواند وظایف خود را بشناسد و عواقب کارهایش در نظر بگیرد. در نتیجه همسر و فرزندان نسبت به پدر بی اعتماد شده و احساس عدم امنیت می کنند، در چنین خانواده هایی اختلافات و دعوای بین زوجین نیز بیشتر و بیشتر می شود. اگر شما نیز با همسرتان خونسردتان مشکل دارید و نمی دانید چگونه به او وظایف اش را یادآوری کنید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریقتلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

  ادامه مطلب ...

ضدافسردگی های سه حلقه ای

ضد افسردگی های سه حلقه ای، از اولین داروهایی هستند که برای درمان افسردگی تجویز می شدند. افسردگی، یکی از اختلالات شایعی ست که بسیاری از افراد آن را در زندگی خود تجربه می کنند. اختلال افسرگی باید به سرعت تشخیص داده شده و درمان شود تا از بروز عواقب بیشتر جلوگیری شود. یکی از راههای درمان اختلال افسردگی دارو درمانی ست که روند بهبودی را تسریع می کند. از داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای برای درمان افسردگی اساسی، افسرده خویی، اختلالات اضطرابی، اختلال وسواس فکری- عملی، مشکلات خواب، اعتیاد، اختلال خوردن و... استفاده می شود. البته این گروه داروها عوارض زیادی نیز به همراه دارد. در ادامه این مقاله به بررسی ضد افسردگی های سه حلقه ای، فواید درمانی و عوارض آن ها می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضد افسردگی های سه حلقه ای و درمان افسردگی اساسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ضدافسردگی های سه حلقه ای

  ادامه مطلب ...