مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

نقش پدر در تربیت فرزندان

در بسیاری از خانواده‌ها نقش پدر در تربیت فرزندان در پی تاکید بر نقش مادران در این امر، نادیده و کمرنگ انگاشته می‌شود. در چنین خانواده‌هایی پدر تنها مسئول تامین مخارج خانواده است. هرچه این دیدگاه در خانواده‌ای قوی تر باشد، روابط بین پدر با فرزندان از صمیمت کمتری برخوردار بوده و شاهد یک شکاف میان آن‌ها خواهیم بود. در این وضعیت هرچقدر هم که مادر در تربیت فرزندان تلاش خود را انجام دهد؛ بخش مربوط به پدر را نمی‌تواند جبران کند. طبق تحقیقات، پدران در ایجاد اعتماد به نفس، شناخت احساسات، یادگیری سالم و مقابله با استرس کودکان نقش اساسی ایفا می‌کنند و در صورت سهل انگاری در امر تربیت؛ کودکان دچار نوعی از ناامنی، عصبانیت و دیگر مشکلات می‌شوند. ما در این مقاله به بررسی دقیق‌تر این موضوع با توجه به تجارب متخصصان در جلسات مشاوره کودک پرداخته‌ایم پس همراه ما باشید.

منبع: نقش پدر در تربیت فرزندان

  ادامه مطلب ...

درمان اختلالات شخصیت وابسته

درمان اختلال شخصیت وابسته به دلیل شیوع بالای آن مورد توجه بسیاری از متخصصان قرار دارد. شخصیت وابسته همیشه نیازمند مراقبت، توجه، تایید و ارتباط اجتماعی است. متاسفانه به دلیل آگاهی کم افراد از اختلالات روانی و عدم وجود علائم آشکار، رفتار اطرافیان با این مبتلایان، نادرست بوده و این رفتارها باعث بدتر شدن وضعیت شخصیت وابسته و سخت‌تر شدن درمان آنان می‌شود. در حالی که با تشخیص زودهنگام و مداخله به موقع می‌توان شانس درمان را افزایش داد؛ به طوری که روابط بین فردی و کیفیت زندگی‌شان بهبود یابد. شما می‌توانید با آگاهی از روش‌های درمان اختلال شخصیت وابسته و نحوه برخورد با آن‌ها در فرایند درمان به آنان کمک کنید. توجه داشته باشید تمام اختلالات شخصیت درفرایند درمان به کمک اطرافیان نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات شخصیت کلیک کنید.

منبع: درمان اختلال شخصیت وابسته

    ادامه مطلب ...

کودک باهوش | ویژگی های یک کودک باهوش چیست

یک کودک باهوش معمولا نشانه‌هایی دارد که خیلی زود و پیش از آغاز تحصیل در کودک قابل مشاهده است. در واقع آن‌ها در رفتار و شیوه‌های حل مسئله به گونه‌ای عمل می‌کنند که به‌خوبی از دیگران متمایز می‌شوند. علاوه بر این دارای خلاقیت و سرعت یادگیری بالایی هستند و همواره برای موفقیت در انجام هرکاری پیوسته تلاش می‌کنند. با این حال روحیات این کودکان حساس است و معمولا آنان فشار زیادی را از جانب اطرافیان تحمل می‌کنند. همچنین به دلیل درک نشدن از طرف آنان عصبانی می‌شوند. باید بدانید که اگر کودک باهوشی دارید لازم است که احتیاجات فکری، عاطفی و روانی آنان را بشناسید و تمهیداتی را برای آنان در نظر بگیرند تا از همان سنین کودکی بتوانند از توانایی‌هایشان در مسیر درستی استفاده کنند. همچنین بهره بردن از مشاوره کودک و مشاوره تحصیلی می‌تواند در رشد و ارتقای بهتر کودک موثر واقع شود.

منبع:  کودک باهوش | ویژگی های یک کودک باهوش چیست​​​​​​​

  ادامه مطلب ...

تنوع طلبی جنسی در مردان

تنوع طلبی جنسی معمولا زمانی نمود پیدا می‌کند که عشق در روابط زناشوئی کم رنگ و ارضای جنسی ناقص باشد. محرک‌های زیادی همچون پورنوگرافی، فیلم‌های نامتعارف، سایت‌های مبلغ جنسی و... می‌تواند در این رابطه تاثیر گذاشته و باعث ایجاد هیجانات کاذب در فرد شود؛ در نتیجه یک انتظار سیری ناپذیر در فرد ایجاد خواهد شد. این امر در مردان بیشتر مشاهده می‌شود، به طوری که فرد دیگر نمی‌تواند به صورت طبیعی با همسر خود به رضایت و ارضای جنسی دست یابد. این حالت به فرد گرسنه ای شبیه است که همه چیز را مانند غذا می‌بیند و هرچه می‌خورد سیر نمی‌شود. این افراد همیشه در پی یافتن فردی جذاب‌تر و یا روشی جدیدتر برای ارضای میل جنسیشان می‌گردند. آگاهی از دلایل تنوع طلبی جنسی و پیامدهای آن به شما کمک می‌کند تا جهت درمان آن اقدام کنید.

منبع: تنوع طلبی جنسی در مردان

  ادامه مطلب ...

چگونه واقعیت را به فرزندخوانده بگوییم

گفتن واقعیت به فرزندخوانده یکی از سخت ترین و حساس ترین کارهایی است که والدین بعد از به سرپرستی گرفتن کودک یک روز با آن مواجه می‌شوند. بیشتر فرزندخواندگی‌ها قبل از 3 سالگی انجام شده و معمولا کودکان قبل از فرزندخواندگی خود را به خاطر ندارند و از این حقیقت مطلع نیستند. پس از گذشت چند سال دغدغه مهمی در مورد گفتن حقیقت برای والدین به وجود می‌آید. آن‌ها دائم نگرانند یکی از اطرافیان ناخواسته موضوع را مطرح کند. آن‌ها می‌دانند که بالاخره روزی حقیقت را می‌فهمد، اما برای گفتن آن تعلل کرده و به دنبال یک زمان مناسب هستند. اگر شما از این دست والدین هستید طبیعی است که نگران آینده فرزند خود و برخورد او با شما و این واقعیت باشید. اما با کمک گرفتن از روانشناس و آگاهی از اصول گفتن واقعیت، می‌توانید بدون هیچ آسیبی به فرزند خود این حقیقت را با او در میان بگذارید.

منبع: فرزندخوانده 

  ادامه مطلب ...