مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

از دست دادن عشق | ازدواج نکردن با کسی که دوستش داریم

اکثر افراد خواهان اینند که با فرد مورد علاقه خود ازدواج کنند اما گاهی مواقع شرایط به نحوی است که مجبور می‌شوند از دست دادن عشق خود را به جان بخرند اما درگیر یک ازدواج اشتباه نشوند. چراکه برخی مواقع منطق بر احساسات غلبه می‌کند و با وجود نشانه‌های مشهود، فرد متوجه می‌شود که ازدواج با فرد مورد علاقه‌اش سرانجام خوبی ندارد. حتی ممکن است پس از جدایی فرد دچار شکست عشقی شود اما با راهکارهای صحیح می‌تواند به زندگی برگردد. توجه داشته باشید که تحمل یک شکست عشقی بهتر از تجربه یک ازدواج ناموفق است. شما می‌توانید با شناخت دلایلی که نشان می‌دهد نباید با فرد مورد علاقه‌تان ازدواج کنید، با آگاهی بیشتری در این زمینه تصمیم بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عاشقی قبل ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور



منبع: از دست دادن عشق | ازدواج نکردن با کسی که دوستش داریم

 

ادامه مطلب ...

افسردگی جنسی و تاثیرات آن در روابط زناشویی

افسردگی جنسی به وضعیتی گفته می‌شود که در آن فرد مبتلا به افسردگی به مرور میل و عملکرد جنسی خود را نیز از دست می‌دهد و به همین خاطر در روابط زناشویی نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود. از دست دادن عملکرد جنسی برای بسیاری از افراد با پیامدهای روانی زیادی همراه است و تا حد زیادی اعتماد به نفس آن‌ها را تخریب می‌کند. این مسئله می‌تواند افسردگی فرد را تشدید کرده و او را در چرخه معیوب و ناکارآمدی دچار کند. توجه داشته باشید که در این شرایط کمک گرفتن از روانشناسان و بررسی مشکلات افراد از ضرورت خاصی برخوردار است. ما در ادامه تلاش کرده‌ایم تا در مورد افسردگی جنسی و راه‌های رهایی از آن اطلاعات بیشتری ارائه کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

 تماس با مشاور



منبع: افسردگی جنسی و تاثیرات آن در روابط زناشویی

 

ادامه مطلب ...

گفتار درمانی در منزل | بهترین روش‌ها و تکنیک‌های موثر

عوامل گوناگونی باعث بروز مشکلات زبانی در کودکان می‌شود که خوشبختانه در صورت خفیف بودن می‌توان با استفاده از گفتار درمانی در منزل به بهبود این مشکلات پرداخت و تلاش کرد تا تکلم به حالت عادی بازگردد اما در صورتی که مشکلات زبانی به اختلال تبدیل شده باشند نیاز به گفتار درمانی در مراکز تخصصی و توسط فرد متخصص وجود دارد. با این حال یک‌سری از تمرینات را می‌توان در منزل و به عنوان بخشی از کار گفتار درمانی برای بهبود مشکلات زبانی کودکان انجام داد. لازم به ذکر است که گفتار درمانی در منزل به اندازه گفتار درمانی زیر نظر متخصص موثر نیست اما در طولانی مدت می‌تواند به بهبود بسیاری از مشکلات زبانی کمک کند. برای کسانی که قصد دارند در منزل کار گفتار درمانی را انجام دهند در ادامه تمرینات متنوع و گوناگونی ذکر شده است که می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد.

 تماس با مشاور



منبع: گفتار درمانی در منزل | بهترین روش‌ها و تکنیک‌های موثر

 

ادامه مطلب ...

بالا رفتن سن ازدواج | علل و پیامد بالا رفتن سن ازدواج

بالا رفتن سن ازدواج مسئله‌ای است که این روزها باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها و دغدغه‌ای برای جامعه شده است. ازدواج یک موضوع پیچیده است که برای موفقیت در آن، ملاک‌های فراوانی باید در نظر گرفته شود؛ ملاک‌هایی که شاید رسیدن به آن‌ها مدت زمان زیادی به طول بینجامد. اما چگونه می‌توان به درستی این ملاک‌ها برای ازدواج پی برد؟ ازدواج در سنین پایین و بالا هر کدام مسائل و مشکلات مربوط به خود را دارد. اما موضوع بالا رفتن سن ازدواج آن هم به طور گسترده مساله‌ای است که باید با نگاهی جامع‌تر به آن نگریست. حتی در جوامع غربی نیز جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده به شکل‌های مختلف تشویق می‌شوند چرا که یکی از فاکتورهای سنجش سلامت جامعه، بررسی میزان ازدواج و طلاق است. در ادامه به بررسی دلایل و پیامدهای بالا رفتن سن ازدواج می‌پردازیم.

تماس با مشاور



منبع: بالا رفتن سن ازدواج | علل و پیامد بالا رفتن سن ازدواج

 

ادامه مطلب ...

شنوایی نوزاد | مراحل رشد شنوایی و بینایی نوزاد

حس‌های بینایی نوزاد و شنوایی نوزاد به هنگام تولد فعال هستند، اما فعال بودن به معنی رشد کامل نیست. بینایی و شنوایی نوزاد تا مدت‌ها بعد از تولد به تکامل خود ادامه می‌دهند. از بین تمامی حواس، بینایی دیرتر از بقیه رشد می‌کند. شاید به این علت که تا قبل از تولد نیازی به آن نبوده است. با بررسی‌های اولیه بعد از تولد می‌توانند مشکلات بینایی را تشخیص دهند. امروزه سلامت جسمانی نوزادان بیش از پیش مورد توجه واقع می‌شود. به همان اندازه روانشناسان تاکید بر پرورش و تربیت نسلی با کمترین مشکلات روانی را دارند. مراقبت‌های اولیه والدین شامل مراقبت‌های روانی نوزادان نیز می‌شود. بی توجهی به واکنش‌های نوزاد در بسیاری از موارد موجب عدم تشخیص برخی بیماری‌های جسمانی نیز شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های سلامت نوزاد کلیک کنید.

تماس با مشاور



منبع: شنوایی نوزاد | مراحل رشد شنوایی و بینایی نوزاد

 

ادامه مطلب ...