مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

بازگشت زندگی بعد از مرگ پدر

بازگشت به زندگی بعد از مرگ پدر یکی از دشوارترین چالش‌هایی است که هر کسی بعد از دست دادن پدر با آن رو به رو می‌شود. ارتباط میان پدر و فرزندان، از آن دست ارتباطاتی است که هرگز از بین نمی‌رود. بسیاری از افراد به دلیل همین همبستگی نمی‌توانند به راحتی با غم از دست دادن پدر خود کنار بیایند؛ شاید سال‌ها عزاداری کرده و در دل به یاد پدر گریه کنند. در یک خانواده سالم پدر دارای مسئولیت و جایگاه خاصی است که احترام به پدر را ضروری می‌کند. حال با رفتن پدر، تغییرات زیادی رخ خواهد داد؛ دعوای وراثت، ازدواج مجدد، نداشتن سر پناه و... از جمله مسائلی است که در کنار غم مرگ پدر باید مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه به راه‌های کنار آمدن با مرگ پدر می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر از دعوای وراثت کلیک کنید.

منبع: مرگ پدر

  ادامه مطلب ...

چهره خوانی

چهره معمولا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ یادگیری چهره خوانی در تشخیص شخصیت مردان و زنان به سادگی یادگیری و تشخیص زبان بدن نیست و به تلاش و دقت بیشتری نیاز دارد. اما اگر به این دانش شگفت انگیز تسلط کافی داشته باشید مهارت‌های شما در تشخیص شخصیت دیگران چند برابر خواهد شد. با چهره خوانی می‌توان به سیرت افراد پی برد و شخصیت‌های پنهان آن‌ها را درک کرد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که چهره خوانی علم ثابت شده و دقیقی نیست و نمی‌توان از طریق چهره خوانی به تمام ویژگی‌های شخصیتی فرد پی برد. برای تشخیص ویژگی‌های شخصیتی ضروری است که از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاع در زمینه روانشناسی کلیک کنید.

منبع: چهره خوانی

  ادامه مطلب ...

درمان اوتیسم | بهترین روش های درمانی اختلالات و بیماری های طیف اتیسم

امروزه با وجود پیشرفت‌های علم پزشکی، هنوز درمان اوتیسم به طور قطعی یافت نشده است. اما خوشبختانه با آموزش و درمان‌های غیردارویی تا حد زیادی می‌توان از پیشروی بیماری جلوگیری کرد. والدین با اطلاع از راه‌های شناسایی اوتیسم می‌توانند به تشخیص زودهنگام اختلالات طیف اوتیسم کمک کرده و مانع از مشکلات آن در بزرگسالی شوند. شناخت علائم اوتیسم زیر سه سال در روند بهبودی بیماری تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین نحوه برخورد والدین در درمان کودکان اوتیستیک اهمیت زیادی دارد. بنابراین علاوه بر کودک والدین نیز باید آموزش دیده و با مشاوره کودک و خانواده در ارتباط باشند. توجه داشته باشید که تمامی درمان‌ها با کمک روانشناس و فرد متخصص قابل اجراست و در غیر این صورت تاثیر چندانی نخواهد داشت. برای آگاهی بیشتر در زمینه اختلال اوتیسم کلیک کنید.

منبع: درمان اوتیسم | بهترین روش های درمانی اختلالات و بیماری های طیف اتیسم

  ادامه مطلب ...

اختلاف همسر

اختلاف با همسر در هر دوره ای از ازدواج ممکن است پیش آید. اختلافات زناشویی در دوران عقد، طول زندگی مشترک و یا بارداری ماهیت متفاوتی به خود می‌گیرد. معمولا زوج‌هایی که از همان ابتدا پایه‌های ازدواج‌شان را محکم و مطمئن ساخته‌اند در سال‌های بعد نیز مسائل ریز و درشت زندگی را با آرامش بیشتری حل می‌کنند. عدم آگاهی از مهارت‌های ارتباطی مثل حل مسئله باعث پیچیده تر شدن موضوع و استفاده از روش‌های ناکارآمد مثل پنهان کاری می‌شود. با اگاهی از روش‌های حل اختلافات با همسر می‌توانید رابطه خود را بهبود بخشید و از بسیاری مشکلات خانوادگی پیشگیری نمایید. برای آگاهی بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

منبع: اختلاف همسر

  ادامه مطلب ...

رفتار با دختر 11 ساله

11 سالگی بازه سنی است که دختر شما در حال ورود به دوره نوجوانی و فاصله گرفتن از سال‌های کودکی است. از این رو رفتار شما به عنوان والدین با دختر 11 ساله بسیار اهمیت دارد. در واقع با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در انتظار فرزند شماست و بحران‌هایی که ممکن است برای وی پیش آید، آگاهی شما از نحوه تعامل با وی بسیار مهم است. بهترین توصیه به والدینی که فرزندشان در این گروه سنی قرار دارد این است که مطالعه خود را راجع به بلوغ و پیامدهای آن بالابرده تا بتوانند با اطمینان بیشتری فرزندشان را در این شرایط مدیریت کنند. در کنار این مسئله با بهره بردن از مشاوره روانشناسی نوجوان خواهید توانست رفتار صحیح با کودکی که در بدو ورود به نوجوانی قرار دارد را بیاموزید و به کاهش تنش میان خود و فرزندتان کمک کنید.

منبع: رفتار با دختر 11 ساله

  ادامه مطلب ...