مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

روابط ناسالم | چه رابطه هایی را باید تمام کرد؟

رابطه ناسالم چه نشانه‌هایی دارد؟ برای ادامه یا تمام کردن هر رابطه‌ای باید قبل از هر چیز سلامت آن رابطه را مورد بررسی قرار داد. تمام کردن روابط ناسالم هم گاه کار آسانی نیست. حال این رابطه عاشقانه چه یک رابطه زناشویی باشد یا دوستی، سختی خودش را دارد. بهتر است در شروع و پایان رابطه‌ها بسیار دقت کنید و رابطه آسیب‌زننده را به پایان برسانید. رابطه ناسالم اغلب به هر دو طرف رابطه آسیب می‌زند. بسیاری از افراد نمی‌توانند قبول کنند که رابطه‌شان اشتباه است و یا می‌ترسند رابطه را به پایان برسانند. متاسفانه احتمال بسیار کمی برای بهبود رابطه‌های ناسالم و اشتباه وجود دارد. هرکس مسئول زندگی و سرنوشت خودش است، بنابراین لازم است نشانه‌های رابطه ناسالم را بشناسید و برای آن فکری بکنید. برای اطلاع از چگونگی شروع و تعیین نوع روابط دختر و پسر کلیک کنید.

تماس با مشاور



منبع: روابط ناسالم | چه رابطه هایی را باید تمام کرد؟

 

ادامه مطلب ...

کودکان استثنایی | طبقه بندی کودکان استثنایی از دیدگاه روانشناسان

کودکان استثنایی به دلیل نیازهای ویژه‌ای که برای مراقبت از آن‌ها باید از طرف والدین و آموزگاران صورت بگیرد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. هرچه زودتر استثنایی بودن کودک تشخیص داده شود، درمان و آموزش‌ها تاثیر بیشتری بر عملکرد کودک خواهد داشت. والدین با آگاهی از نشانه‌ها و علائم رفتاری کودکان استثنایی ممکن است به وجود اختلالی مشکوک شوند؛ اما برای تشخیص قطعی متخصصان با استفاده از ابزارهایی مانند تست‌های هوش، آزمایشات خونی، سی تی اسکن و... به شما پاسخ می‌دهند. از آن جا که در ابتدای تولد تمامی آزمایشات انجام می‌شود، توصیه می‌کنیم برای اطمینان از سلامت روان کودک خود، از مشاوره کودک برای تشخیص اختلالات دسته کودکان استثنایی اقدام کنید. در ادامه درباره انواع، درمان و چالش‌های زندگی کودکان استثنایی صحبت کرده‌ایم.

تماس با مشاور



منبع: کودکان استثنایی | طبقه بندی کودکان استثنایی از دیدگاه روانشناسان

 

ادامه مطلب ...

بارداری بعد از 35 سالگی | مشکلات بارداری افراد بالای سی و پنج سال

سن و سال در بارداری برای بانوان بسیار مهم است. افراد در سنین پایین‌تر بارداری راحت‌تری را پشت سر می‌گذارند اما برخی نیز بارداری بعد از 35 سالگی را تجربه می‌کنند. این افراد بنا به دلایل مختلفی تصمیم دارند تا در سنین بالاتری اقدام به بارداری کنند و از این رو ممکن است با مشکلات زیادی نیز روبه‌رو شوند. شناخت راهکارها و بررسی بایدها و نبایدها در این راه به بانوان کمک می‌کند تا برای بارداری در سنین بالاتر، بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. همچنین اطلاع درباره بارداری می‌تواند به افراد کمک کننده باشد.

تماس با مشاور 



منبع: بارداری بعد از 35 سالگی | مشکلات بارداری افراد بالای سی و پنج سال

 

ادامه مطلب ...

تعریف شخصیت | مفهوم شناسی و تعریف ابعاد شخصیت

در تعریف شخصیت باید گفت که شخصیت هر انسان ترکیبی از ویژگی‌های منحصر به فرد است که تمامی جوانب زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما آیا امکان تغییر شخصیت وجود دارد؟ به عنوان مثال آیا یک فرد عصبی، می‌تواند خشم خود را فرونشاند یا یک فرد خجالتی آیا می‌تواند به سخنوری قهار تبدیل شود؟ سوالاتی که در مورد شخصیت وجود دارد از گذشته‌های دور همواره آدمی را به چالش کشانده است، چرا که انسان موجودی پیچیده است و به راحتی نمی‌توان او را پیش بینی کرد. درحالی که انسان می‌تواند با شناخت ابعادی از شخصیت خود به خودشناسی و کمال برسد. در ادامه مقاله به تعریف شخصیت و بررسی ابعاد آن می‌پردازیم.

تماس با مشاور



منبع: تعریف شخصیت | مفهوم شناسی و تعریف ابعاد شخصیت

 

ادامه مطلب ...

دلایل بی انگیزگی در کودکان و راه های افزایش انگیزه کودکان

بی انگیزگی در کودکان به شرایطی گفته می‌شود که فشار درونی و هدف برای انجام فعالیتی وجود ندارد و محرکی که به رفتار کودک نیرو می‌دهد خاموش گشته است. علل بی انگیزگی می‌تواند ناشی از تعاملات اجتماعی، عوامل روانی و مشکلات درون خانوادگی باشد که نقش خانواده به عنوان هسته اصلی و مرکزی رشد کودک پررنگ تر است. والدین در اینجور مواقع باید انتظارات خود را از کودک متعادل‌تر کرده و با افزایش انگیزه و ایجاد سائق‌های محرک، کودک را به هدف مورد نظر سوق دهند. گاهی مشاهده می‌شود که کودک کاری را انجام می‌دهد اما انگیزه کافی ندارد، در اینجور مواقع نتیجه کار هیچگاه مطلوب نخواهد بود پس لازم است که به راهکارهای افزایش انگیزه توجه کرده تا مشکل را بتوانید به صورت اصولی حل کنید. همچنین مشاوره کودک می‌تواند به شما یاری برساند.

تماس با مشاور



منبع: دلایل بی انگیزگی در کودکان و راه های افزایش انگیزه کودکان

 

ادامه مطلب ...