مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

عوارض و اثرات داروی راملتئون

راملتئون یک داروی آرام بخش است که به آن هیپنوتیزم نیز گفته می‌شود. این ماده با تأثیر بر روی برخی مواد در بدن به تنظیم چرخه خواب کمک می‌کند. راملتئون در دسته داروهای خواب آور قرار دارد و برای درمان بی‌خوابی و بدخوابی تجویز می‌شود. باید توجه داشته باشید که این دارو دارای عوارض گوناگون و متعددی است و با داروهای زیادی تداخل دارد. در نتیجه لزوم شناخت آن و تاثیرات راملتئون از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی بیشتر این دارو خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

منبع: عوارض و اثرات داروی راملتئون

  ادامه مطلب ...

پرخاشگری نوجوان

پرخاشگری نوجوانان یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از والدین با آن مواجه می‌شوند. برخی تغییرات جسمانی و روانی زمینه ساز بروز خشم و رفتار پرخاشگرانه در نوجوان هستند اما در بسیاری از موارد پرخاشگری نوجوان به سبک‌های فرزند پروری والدین و نحوه برخورد آن‌ها با نوجوان بر می‌گردد. زود رنجی، از دیگر مشکلاتی است که در این دوران به وجود می‌آید. اگر نوجوانان بیش از اندازه خشمگین شوند و نتوانند رفتار خود را را کنترل کنند، این مسئله می‌تواند آسیب زننده باشد. بهتر است والدین با آگاهی درباره علل، ریشه، درمان و راهکارهایی برای پرخاشگری نوجوانان، از آن‌ها حمایت کنند تا نوجوانشان بتواند این دوره را هم با موفقیت پشت سر بگذارد. در همین راستا بهره بردن از مشاوره خانواده نیز در راستای کاهش تنش میان والدین و فرزندان بسیار موثر است. 

منبع: پرخاشگری نوجوان

  ادامه مطلب ...

پس انداز کودکان

آموزش پس انداز کردن به کودکان یکی از مهم‌ترین مواردی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند چرا که یادگیری پس انداز کردن در کودکی، افراد را برای مدیریت مالی در آینده و تامین رفاه خود و خانواده آماده می‌کند. شکل گیری شخصیت افراد به میزان زیادی به محیط خانواده و تربیت آن‌ها در دوران کودکی بستگی دارد؛ به همین خاطر نحوه‌ آموزش مهارت‌های مالی توسط والدین در دوران کودکی اهمیت بالای دارد و تعیین می‌کند که فرد در آینده شخصیت ولخرج یا اقتصادی دارد. برای اطلاع از نحوه‌ صحیح آموزش مسائل مالی و پس انداز کردن می‌توانید از مشاوره کودک کمک بگیرید. در ادامه برخی از راه‌های آموزش پس انداز کردن به کودکان را ذکر کرده‌ایم.

منبع: پس انداز کودکان

  ادامه مطلب ...

شیر ترک

شیر برای ترک اعتیاد توسط برخی از متخصصان و مشاوران ترک توصیه و تجویز می‌شود. اما آیا تغذیه می‌تواند تاثیری بر روند ترک اعتیاد داشته باشد؟ برای ترک اعتیاد چه رژیم‌های غذایی به افراد توصیه می‌شود؟ آیا واقعا این توصیه‌ها مبنای علمی دقیقی دارند؟ شیر به دلیل خواص و تاثیر سم زدایی که بر بدن دارد، در درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما کسانی که در حال ترک مواد هستند، با مشکلات گوارشی و جسمانی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند که ممکن است هضم شیر را برای آن‌ها دشوار کند. برای مقابله با این مشکلات بهتر است تحت نظر متخصص ترک بوده و از دستورات او پیروری نمایید. در ادامه به شرح فوائد شیر برای ترک اعتیاد می‌پردازیم که در کنار سبک زندگی سالم می‌تواند کمک زیادی به ترک موفق کند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه سبک زندگی کلیک کنید. 

منبع: شیر ترک

 

ادامه مطلب ...

دوستان معتاد

تاثیر دوستان در اعتیاد چیست؟ ممکن است دوستانی معتاد به یک ماده مخدر داشته باشید و یا متوجه شده‌اید فرزندتان دوستانی معتاد دارد. اغلب این دوستان اطرافیان خود را به مصرف مواد تشویق می‌کنند. خیلی از افراد این تعارفات و تشویق‌ها را بی تاثیر می‌پندارند؛ اما واقعا تاثیر دوستان در اعتیاد چه قدر است؟ آیا چنین دوستانی می‌توانند عاملی برای شروع اعتیاد باشند؟ طبق تحقیقات بیشتر اعتیادها از نوجوانی شروع می‌شوند. برای یک نوجوان دوستان اهمیت زیادی دارند و تلاش می‌کنند از عقاید و افکار هم سن‌های خود پیروی کنند. در واقع آن‌ها این کار را برای آنکه عضوی از آن گروه باشند انجام می‌دهند. حال اگر این دوستان معتاد باشند، احتمال گرایش به سمت مواد به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش دوستان در اعتیاد تا پایان مطلب با ما همراه باشید. 

منبع: دوستان معتاد

  ادامه مطلب ...