مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

صحبت با همسر | چگونه با همسر خود صحبت کنیم؟

نحوه صحبت با همسر اغلب چالش‌هایی را برای زوجین به همراه دارد. نداشتن مهارت‌های ارتباطی مناسب یکی از دلایل اختلافات بین زن و شوهر است. بسیاری از زوجین علارغم علاقه‌ای که نسبت به یکدیگر دارند نمی‌دانند چطور با هسمر خود به شیوه‌ای صحیح صحبت کنند و یا واکنش‌های ناسازگارانه از خود نشان می‌دهند. صحبت با همسرتان به صورتی که در کلامتان محبت، احترام و درک وجود داشته باشد، به نزدیک شدن شما به یکدیگر کمک خواهد کرد. اما برای داشتن چنین مکالمه‌ای و ایجاد یک ارتباط صحیح با همسرتان بهتر است آگاهی و اطلاعات خود را در زمینه نحوه رفتار با همسر و زندگی مشترک افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه صحبت با همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.



 
ادامه مطلب ...

سختی های زندگی مشترک | چگونه با این سختی ها کنار بیاییم

سختی های زندگی مشترک می‌توانند در زندگی هر زوجینی به صورت منحصر به فرد و متفاوت خود را نشان دهند و امری اجتناب‌ناپذیر هستند. با این حال وظیفه هریک از افراد به عنوان یک همسر این است که بتوانند خود را برای مقابله با دشواری‌های زندگی آماده نگه دارند و انعطاف‌پذیری و مقاومت خود را افزایش دهند که این امر اهمیت مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی را دو چندان می‌کند چرا که شرکت در جلسات مشاوره افراد را برای سازگاری هرچه بیشتر با این سختی‌ها آماده می‌کند. با این حال در ادامه تلاش کرده‌ایم تا در مورد مشکلات زوجین پس از ازدواج توضیحات بیشتری را ارائه دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سختی های زندگی مشترک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع :سختی های زندگی مشترک | چگونه با این سختی ها کنار بیاییم

  ادامه مطلب ...

قرص اس سیتالوپرام | موارد مصرف، عوارض و اثرات لگزاتال

اس سیتالوپرام یا قرص اس سیتاور دارویی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است که در درمان‌های افسردگی و اختلال اضطراب فراگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو همانند داروهای دیگر دارای دوزهای مصرفی مشخص برای هر درمان است. توجه داشته باشید که مصرف و قطع این دارو باید زیر نظر پزشک انجام شود چراکه می‌تواند عوارض متعددی برای فرد به وجود آورد. افرادی که اس سیتالوپرام مصرف می‌کنند باید با شرایط نگهداری، عوارض، میزان مصرف و موارد منع مصرف آن آگاهی داشته باشند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروی اس سیتالوپرام می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : قرص اس سیتالوپرام | موارد مصرف، عوارض و اثرات لگزاتال

  ادامه مطلب ...

ترس از تاریکی | فوبیای تاریکی | علل، نشانه ها و درمان فوبی تاریکی

ترس از تاریکی ریشه بسیار طولانی در تکامل بشریت دارد. از زمان غار نشینی بشریت، انسان برای محافظت از خود در برابر حمله حیوانات وحشی یاد گرفت که باید از تاریکی و مکان‌هایی که کنترلی بر آن ندارد، بترسد. تا امروز، این ترس در نهاد بشر وجود دارد، به طوری که اغلب کودکان از تاریکی می‌ترسند. اختلال فوبیای تاریکی مانند دیگر اختلالات اضطرابی باعث کاهش عملکرد فرد و به هم ریختن آرامش او و خانواده اش می‌شود. در واقع فوبیای تاریکی ترسی بیمارگون از تاریکی است که باعث بهم ریختن اوضاع روحی و روانی فرد می‌شود و بر عملکرد او در زندگی تأثیر می‌گذارد. اما این اختلال روش‌های درمانی بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات اضطرابی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترس از تاریکی | فوبیای تاریکی | علل، نشانه ها و درمان فوبی تاریکی

  ادامه مطلب ...

آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه | نکاتی خواندنی برای رفتن بچه به مدرسه

آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه می‌تواند یکی از هیجان انگیز‌ترین بخش‌های زندگی کودک باشد به شرطی که کودک برای آن آماده باشد؛ با واقعیت‌های آن مواجه شود و والدین آگاه و فهیمی داشته باشد که در فرایند سازگار شدن با محیط اجتماعی او را یاری دهند. برخی کودکان از مدرسه هراس دارند و در هنگام جدایی از والدین اضطراب زیادی از خود نشان می‌دهند که البته تا حدی طبیعی است. هر والدی باید راهکارهایی برای آماده کردن فرزندش برای رفتن به مدرسه بشناسد که ما در این مقاله مهم‌ترین آن‌‌ها را شرح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تربیت فرزند را نیز بخوانید.

تماس با مشاور


منبع : آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه | نکاتی خواندنی برای رفتن بچه به مدرسه


  ادامه مطلب ...