مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

داروی داپوکستین | عوارض و نحوه مصرف داپوکستین

داپوکستین یک دارو از خانواده SSRI هاست که برای درمان زود انزالی تجویز می شود. این دارو به دلیل تاثیر مثبتش ممکن است باعث ایجاد وابستگی، اعتیاد و بیش مصرفی شود. داپوکستین معمولا پیامد های مثبتی دارد؛ اما از آن جا که جزء داروهای اعصاب و روان محسوب می شود هرگز نباید سرخود مصرف شود. حساسیت در مصرف این داروها در حدی است که حتی ترک و قطع مصرف نیز نباید خودسرانه باشد. بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن عوارض داپوکستین آن را به دیگران نیز توصیه می کنند؛ مصرف خودسرانه ممکن است مشکلات دیگری برای شخص ایجاد کند. در ادامه این مقاله دربارهداپوکستین به طور مفصل بحث خواهیم کرد.


برای دریافت مشاوره در زمینه دارو های تاخیری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

داروی داپوکستین و موارد مصرف

داپوکستین یکی از داروهای خانواده مهارکننده های بازجذب سروتونین SSRI می باشد. این دارو به طور خاص برای درمان انزال زودرس در بین مردان 18 تا 64 سال استفاده می شود. برعکس دیگر SSRI ها، داپوکستین تاثیری در بالا بردن خلق و درمان افسردگی ندارد. همچنین برای اختلال نعوظ موثر نیست و صرفا باید کسانی آن را مصرف کنند که تشخیص زود انزالیرا دریافت کرده اند. برای اطلاع از دیگر قرص های تاخیری کلیک کنید.

عوارض جانبی داپوکستین

عوارض داپوکستین معمولا نمی تواند جدی باشد اما در صورت مشاهده این علائم و تشدید آن حتما با پزشک در ارتباط باشید. برخی از علائم داپوکستین:

  • بی حالی و سرگیجه
  • عصبانیت و خلق تحریک پذیر
  • عرق کردن بیش از حد
  • گیجی و سردرگمی
  • سردرد
  • تعریق بیش از حد
  • اسهال
  • بی خوابی
  • کاهش میل جنسی
  • تاری دید
  • وزوز کردن یا زنگ زدن گوش
  • افزایش ضربان قلب یا نامنظم شدن آن
  • افزایش فشار خون
  • خستگی بیش از حد
  • خشکی دهن

نکات مهم در مصرف داپوکستین

برخی از نکات و احتیاط هایی که برای مصرف این دارو باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

1- اثر این دارو در عرض 1 تا 3 ساعت پس از مصرف مشاهده می شود. بنابراین در صورت نیاز به مصرف و تجویز توسط پزشک، 1 تا 2 ساعت قبل مصرف کنید و از مصرف بیش از حد برای نتیجه بخشی سریع تر پرهیز کنید.

2- اثر این دارو نیز به طور متوسط 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

3- بر خلاف دیگر SSRI ها، مصرف داپوکستین با الکل امن است اما به دلیل افزایش خطر عوارض جدی مثل خواب آلودگی، سرگیجه، اختلال تفکر و از دست دادن آگاهی از مصرف همزمان پرهیز شود.

4- از نظر اعتیاد به مصرف، مورد جدی گزارش نشده است اما به دلیل ساختار داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین و عملکرد بالا، ممکن است فرد برای رسیدن به بازدهی بیشتر، مصرف را بالا ببرد که در این صورت امکان مسمومیت سروتونینی و اوردوز وجود دارد.

5- استفاده این دارو برای زنان در هیچ مرحله ای توصیه نمی شود.

6- استفاده برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.

7- در صورت داشتن سابقه افسردگی، بیماری صرع یا لخته شدن خون، از این دارو استفاده نکنید.

تداخلات دارویی داپوکستین

مکانیسم اثر هر دارو در هر فرد متفاوت است. بنابراین هرگز این دارو را به دیگران توصیه نکرده و طبق توصیه دیگران بدون دستور پزشک استفاده نکنید. برخی از داروهایی که مصرف همزمان داپوکستین با آن ممنوع است شامل موارد زیر می باشند:

  • دیگر داروهای خانواده SSRI  و مهارکننده های بازجذب سروتونین
  • مصرف با مهار کننده های مونو آمینو اکسیداز ( MAOI )
  • سیلدنافیل
  • تادالافیل
  • لیتیوم
  • لینزولیز
  • تریپتوفان
  • ترامادول
  • دارو های خاص برای درمان میگرن و عفونت های قارچی
  • دارو های درمان ایدز
  • دارو های درمان اعتیاد به الکل

موارد ممنوعیت مصرف داپوکستین

دربرخی موارد به دلیل تشدید عوارض جانبی نباید از داروی داپوکستین استفاده کرد. در صورت داشتن مشکلات زیر از مصرف داپوکستین خود داری کنید.

  • آلرژی
  • نارسایی قلبی
  • اختلال ریتم قلب
  • اختلال دو قطبی
  • اختلال در آگاهی
  • بیماری کلیوی
  • بیماری کبد

برای دریافت مشاوره در زمینه دارو های تاخیری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : داروی داپوکستین | عوارض و نحوه مصرف داپوکستین

افسردگی مادر | تاثیر مادر افسرده بر خانواده

افسردگی مادر رابطه مادر با کودک را تحت تاثیر قرار می دهد، به دلیل غم فراوان و رنج حاصل از افسردگی، مادر نمی تواند تعامل مثبتی با فرزند خود داشته باشد. کودک به دلیل افسردگی مادر همیشه مورد غفلت واقع می شود و  هر زمان با اشتیاق به سمت مادر می دود با بی حوصلگی پس زده می شود؛ پس مجبور است در تنهایی خود آرام بازی کند، چون مادر انرژی کافی ندارد تا با او بازی کند و هر موقع صدای شیطنت کودک را می شنود از او می خواهد آرام باشد. مادر افسردهگذشته و حال کودک را به گونه ای غمگین و تاریک رقم می زند به گونه ای که آینده او هم تحت تاثیر قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی تاثیری که افسردگی مادر در دوران کودکی فرد و زندگی بعدی او می گذارد می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی مادر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

میراث مادر افسرده از گذشته خود

هر زنی براساس یک الگو از مادر درونی، فرزندش را بزرگ می کند که از طریق همانند سازی با مادرش آن را به دست می آورد. اگر مادرتان در کودکی از مادر خود محبتی ندیده باشد؛ برایش سخت است عشقش را به شما نشان دهد. تنهایی در کودکی تنها همدم او و یا شاید یک عروسک بوده است، احتمالا همین عروسک هم توسط والدین او پس از مدتی دور انداخته شده. عدم دریافت محبت از پدر نیز می تواند باعث احساس طرد، دوست داشتنی نبودن و پوچی از درون شود.

 

دوران کودکی با مادری افسرده

مادر افسرده رفتارها و شیطنت های کودک را که متناسب با هنجارهای رشدی او است به طور اغراق آمیزی منفی ارزیابی می کند. این مادران به خصوص برای پسران خود، برچسب بیش فعالی، سرپیچی و پرخاشگری می زنند و به دلیل بیماری خود، قادر به تشخیص مشکلات روحی کودک خود نیستند و فکر می کنند گوشه گیری کودک طبیعی است.

شاید به خاطر بیاورید زمانی که با علاقه سمت مادر خود می رفتید و می خواستید با او صحبت کنید یا اتفاقات مدرسه را برای او تعریف کنید، او زیاد علاقه ای به شنیدن حرف های شما نداشته؛ پس به مرور زمان این گفتگوها و تعامل ها کمتر شد و به تدریج به سمت درون گرایی سوق پیدا کردید. از طرفی ممکن است ترس و اضطراب، به دلیل احساس عدم امنیت نسبت به دنیا و عدم اعتماد به دیگران که تحت تاثیر افسردگی مادر و عدم پاسخگویی مناسب به نیازهایتان بوده، در شما شکل گرفته باشد.

 

مادر افسرده و آینده کودک

مادر افسرده نمی تواند با فرزندش دلبستگی ایمن ایجاد کند. احساس بیگانگی بین مادر و فرزند همیشه حس می شود. هر چه افسردگی مادر شدیدتر باشد و تعداد عوامل استرس زا در زندگی او بیشتر باشد یا از حمایت اجتماعی کمتری برخوردار باشد شرایط بدتر است و تاثیر منفی که بر کودک می گذارد به مراتب بیشتر است:

بروز اختلالات روانی

کودک ممکن است حالات افسردگی مادر را تقلید کند و به مرور یاد بگیرد مثل او رفتار کند. از آن جا که مولفه های لذت جویی و ابراز هیجان را در محیط خانه دریافت نمی کند، پس کمتر شادی می کند. مادر افسرده نسبت به رفتارهای کودک خود واکنش شدیدتری نشان می دهند و تربیت او فاقد روش های تشویق کودک است. تمام این ها به نافرمانی و پرخاشگری، اضطراب و افسردگی در کودک دامن می زند، همچنین این کودکان در بزرگسالی نیز سطوح پایینی از همدلی را نسبت به درد و رنج دیگران نشان دهند.

روابط اجتماعی آشفته

افسردگی مادر، در روابط اجتماعی و خلقیات کودک در بزرگسالی، تاثیر منفی زیادی می گذارد. به خاطر افسردگی مادرتان، نتوانستید ارتباط و تعامل مثبتی با او داشته باشید، پس ممکن است این ذهنیت در شما ریشه گرفته باشد که فردی مزاحم هستید که دوست داشتنی نبوده و لیاقت دوست داشته شدن هم ندارید. پس به تدریج به سمت انزوا کشیده می شوید، مهارت های ارتباطی و تعامل با دیگران به درستی شکل نمی گیرد و عزت نفس تان را از دست می دهید، اعتماد کردن به دیگران برایتان سخت می شود. ادامه این روند باعث گوشه گیری بیشتر در شما می شود. 

اختلال شخصیت وابسته

همان طور که توضیح دادیم مادر افسرده، حس طرد شدگی و تنهایی را در کودک تداعی می کند. پس اگر مادرتان افسرده باشد ممکن است فردی وابسته شوید که به هر قیمتی شده نمی خواهید محبت دیگران به خصوص افراد خاص زندگی تان را از دست بدهید؛ پس خودتان را نادیده می گیرید تا دیگران را راضی نگه دارید. از طرفی چون در زندگی نادیده گرفته شدید نمی توانید خودتان را دوست داشته باشید یا به خودتان عشق بورزید. شاید از نظر دیگران یک فرد آرام و مهربان هستید ولی خودتان در درون احساس بدبختی و درماندگی می کنید. برای اطلاع از نشانه های شخصیت وابسته کلیک کنید.

 

ادامه یافتن چرخه معیوب یا شکستن آن؟

قبل از اقدام به بارداری تکلیف خودتان را مشخص کنید. با چه هدفی می خواهید صاحب فرزند شوید. آیا می خواهید رفع تکلیف کنید و صرفا وظیفه خودتان را به عنوان همسر انجام دهید یا واقعا دوست دارید تجربه مادر بودن را تجربه کنید. اگر مادری افسرده داشتید؛ ممکن است دو دیدگاه متفاوت نسبت به بچه دار شدن در ذهنتان ایجاد شود:

احساس خلا عمیق

ممکن است عطش شدیدی برای مادر شدن داشته باشید تا بدین طریق بتوانید تمام تنهایی ها، محبت ندیدن ها و کم و کاستی هایی که در کودکی داشتید، برای فرزندتان به گونه ای افراطی جبران کنید. البته توجه داشته باشید که این نگرش، ممکن است آسیب هایی برای کودکتان داشته باشد و کودکی نازپروده که توانایی پذیرش مسئولیت ندارد و از توانایی های حل مسئله پایین برخوردار است تربیت کنید. پس پیش از بچه دار شدن بهتر است با شیوه های فرزندپروری مناسب آشنا شوید.

ترس از مادر شدن

زخم های روحی نیاز به التیام و درمان دارند، گذشت زمان موجب بهبودی زخم هایتان نمی شود، فقط باعث می شود به دردی کهنه و قدیمی تبدیل شوند. شاید اصلا علاقه ای به مادر شدن نداشته باشید. اگر محرومیت های دوران کودکی باعث افسردگی تان شود مسلما زندگی برای خودتان تیره و تار است و از زندگی لذت نمی برید چه برسد به اینکه بخواهید نوزادی را به دنیای تاریک خود وارد کنید. ترس از مادر شدن همیشه در وجودتان بوده چون حس مثبتی به کلمه مادر ندارید. شاید چون عشقی دریافت نکردید الان هم نمی توانید این عشق را به کس دیگری بدهید؛ پس تکالیف بچه داری برایتان لذت بخش نخواهد بود.

 

سرگردان، در دریای متلاطم زندگی

فردی که از کودکی نادیده گرفته شده است، فکر می کند که محبت دیگران نیز ساختگی است چون اعتمادی به آن ها ندارد. پس به فردی خشک و انعطاف ناپذیر تبدیل می شود که هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند او را واقعا شاد کند. شاید اگر از شما بپرسند چه چیز در دنیا واقعا شما را خوشحال می کند جوابی برای آن نداشته باشید یا نسبت به همه چیز بی خیال باشید. شاید زنده باشید ولی در واقع زندگی نمی کنید. شما نیز خودتان را مورد بی مهری قرار می دهید و از خودتان مراقبت نمی کنید و جز دست و پا زدن های بی هدف، هیچ تلاشی برای نجات خود نمی کنید.

 

الان چه باید کرد؟

اگر تجربه کودکی تان با مادری افسرده رقم خورده است، اکنون می تواند زمان مناسبی برای تغییر باشد. گذشته خودتان را نمی توانید تغییر دهید ولی می توانید تاثیر آن را در زندگی امروزتان کم کنید و آینده ای زیباتر را تجربه کنید. به خودتان عشق بورزید و درجهت بهبود سبک زندگی خود قدم بردارید. قبل از اقدام به بارداری برای درمان خود اقدام کنید و خودتان را از لذت مادر شدن محروم نکنید. صحبت با یک روانشناس به شما کمک می کند تا بتوانید گره های ذهنیتان را که از کودکی با شما همراه بوده اند را باز کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی مادر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع  افسردگی مادر افسردگی-مادر

فوبیا آلودگی | نشانه ها، علل و درمان ترس از آلودگی

فوبیای آلودگی یکی از رایج ترین انواع فوبیا است که می تواند زندگی شما را مختل کند. فوبیاها، مجموعه ای از ترس های شدید و غیر منطقی هستند که باعث اختلال در عملکرد زندگی افراد می شود. معمولا مردم ترس ها را با فوبیا اشتباه می گیرند. فوبیای آلودگی به معنای ترس غیر منطقی و شدید از کثیفی و آلودگی می باشد. ترس یکی از هیجانات لازم برای بقای انسان محسوب می شود، با وجود ترس است که از خطرات فاصله گرفته و به دنبال راهی برای فرار از آسیب های احتمالی هستید. اما اگر این آسیب ها واقعا وجود نداشته باشد و یا در حدی نباشند که نیازی به واکنشی باشد چه؟ ترس از آلودگیتا چه میزان می تواند برای حفظ سلامتی تان لازم باشد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فوبیا و هراس آلودگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

فوبیای آلودگی یعنی چه؟

فوبیا آلودگی را می توان به نوعی همان وسواس شست و شو تعبیر کرد. فرد شدیدا از آلوده شدن می ترسد و دائما در حال تمیز کردن و شستن است. فرد در این نوع فوبیا، از اینکه توسط آلودگی، میکروب ها و باکتری ها مورد هجوم و آسیب قرار بگیرد، شدیدا ترس دارد و این فکر آزار دهنده همیشه با او همراه است. فوبیا آلودگی حتی می تواند نسبت به فضاهایی مثل محیط های آلوده، هوای آلوده و مکان های عمومی گسترش پیدا کند.

 

ریشه فوبیا آلودگی در چیست؟

بر اساس نظریات روانشناسی، معمولا ریشه تمام فوبیا ها به دوران کودکی، تجربه های آزار دهنده و شرطی شدن ترس بر می گردد. یعنی فرد یک ترس اولیه را تجربه کرده که همراه با یک موقعیت بیرونی وحشتناک بوده است و باعث شده به طور ناخودآگاه فرد فکر کند هر بار که در این شرایط قرار می گیرد باید بترسد.

در مورد فوبیا آلودگی ممکن است فرد یک بار با دست کثیف کاری کرده و یک اتفاق هولناک رخ داده باشد. این همزمانی می تواند باعث دائمی و مزمن شدن ترس از آلودگی در فرد شود.

 

چه زمانی فوبیا داریم؟

اصولا تمیزی و فرار از آلودگی ها، امری منطقی و بدیهی است و برای سلامتی نیز لازم می باشد. اما زمانی که شما به آلودگی ها، به چشم دشمنانی نگاه می کنید که باید از آن ها فرار کرد یا با آنها شدیدا جنگید، احتمالا دچار فوبیا هستید. در این شرایط زندگی شما مختل شده، نمی توانید کارهای خود را انجام دهید و  یا به راحتی به دیدن دوستانتان بروید. برخی از ملاک هایی که بر اساس آن می توانید تشخیص دهید که ترس شما عادی است یا نه عبارتند از:

  • ترس و اضطراب شدید در مواجهه با آلودگی
  • همیشه یا تقریبا هربار که در معرض آلودگی قرار گرفتید، دچار اضطراب، ترس و تنش شوید.
  • به طور فعالانه از مواجهه با آلودگی فرار کنید.
  • ترس شما از آلودگی و میکروب، خیلی بیشتر از آن چیزی است که واقعا آلودگی می تواند به وجود بیاورد.
  • مهمترین ملاک اینکه در عملکرد زندگی اختلال ایجاد کرده و باعث افت شدید کارکرد اجتماعی، شغلی و جنبه های مهم زندگی شود.

برای تشخیص، باید تقریبا تمام این عوامل وجود داشته باشد اما تشخیص نهایی به عهده روانشناس و بر اساس مشاهدات و مصاحبه های بالینی دقیق می باشد.

 

درمان فوبیای آلودگی

فوبیا یا هراس ها، یکی از حساس ترین درمان ها را در بین اختلالات روانی داراست. به دلیل احتمال بالارفتن اضطراب، تپش قلب و حملات هراس، برای تشخیص بهترین راه درمان، لازم است که به طور جدی با یک روانشناس در ارتباط باشید.درمان های فوبیا بر اساس نوع ترس، شدت آن، میزان اختلالی که در زندگی ایجاد کرده و ویژگی های شخصی هر فرد متفاوت است.

یک نکته مهم در بهبود روند درمان، این است که شما بدانید تنها کسی نیستید که این نوع ترس ها را دارید. حساسیت زدایی تدریجی و غرقه سازی عمده ترین درمان های فوبیا هستند. این دو روش تقریبا متضاد همدیگر بوده و بر اساس شرایط هر بیمار استفاده می شوند. البته در کنار آن ها گاهی دارو درمانی (داروهای ضد اضطراب) برای کنترل تنش ها و اضطراب ها انجام می شود. درمان شناختی رفتاری نیز برای درمان فوبیا ها موثر است.

درمان غرقه سازی:

غرقه سازی درمانی است که اکثر اغلب برای درمان وسواس ها و فوبیا ها تجویز می شود. در این روش ناگهان فرد غرق در همان چیزی می شود که از آن هراس دارد. این روش آنقدر حساس است که می تواند منجر به حملات قلبی و شوک های عصبی شود. بنابراین اصلا نباید به دید شوخی به آن نگاه کرد.

درمان حساسیت زدایی تدریجی:

حساسیت زدایی تدریجی معمولا روند مثبتی دارد. در حساسیت زدایی تدریجی فرد به مرور زمان، بر اساس برنامه و سلسله مراتبی از محرک های ترس آور و تشخیص روانشناس و زیر نظر او، به ضعیف ترین محرک ترس آور نزدیک می شود تا زمانی که در مرحله آخر به محرک اصلی برسد.

در درمان فوبیا آلودگی، می توان از هر نوع درمانی استفاده کرد اما هرگز سعی نکنید بدون نظر روانشناس خود را درمان کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فوبیا و هراس آلودگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : فوبیا آلودگی | نشانه ها، علل و درمان ترس از آلودگی

وابستگی و اعتیاد به کار

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن رقابت اعتیاد به کار نیز شکلی پیچیده تر و شدیدتری به خود گرفته است. شاید با شنیدن کلمه اعتیاد، مواد مخدر در ذهن شما بیاید اما باید بدانید که تمام اعمال دنیا قابلیت این را دارند که به اعتیاد تبدیل شوند. اعتیاد به نوعی همان وسواس است اما خود را به گونه دیگری نشان می دهد. در این بین کارکردن نیز می تواند فرد را به خود معتاد کند. سخت کوشی قابل تحسین است اما افرادی که به کار معتادند نمی توانند به چیزی غیر از آن فکر کنند و زندگی شان مختل می شود. در این مطلب ویژگی های این افراد، علل و راه های درمان آن را بررسی کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

چه زمانی کار کردن به اعتیاد تبدیل می شود؟

اعتیاد به کار مثل تمام اعتیاد های دیگر، یک وضعیت اختلال در سلامت روانی است. اعتیاد به کار ناتوانی در متوقف کردن رفتار و تمایل وسواس گونه به انجام کار بیش از حد نیاز است. این موقعیت اغلب یک نیاز اجباری برای رسیدن به موفقیت یا فرار از استرس است. اعتیاد به کار اغلب برای موفقیت در کار است و فرد به عنوان شخصیت کمال گرا شناخته می شوند.اعتیاد به کار زندگی شخصی فرد را مختل می کند.

 

فرد معتاد به کار چگونه است؟

افراد معتاد به کار نمی توانند کار نکنند، حتی وقتی مدتی از شغل خود دور باشند، مانند معتادانی که مواد مخدر به آن ها نرسیده واکنش نشان می دهند. آن ها نمی توانند تفریح کنند و از تعطیلات خود استفاده نمی کنند. این افراد معمولا مورد نفرت همکاران و مورد تشویق رییس خود قرار می گیرند. چند مورد از ویژگی های فرد معتاد به کار:

1- تمام فکر و ذکرش معطوف و مشغول به کارش است.

2- از کار برای آرامش استفاده می کند.

3- بیشتر از زمان مشخص در محل کار می ماند.

4- وقت هایی که بیکار است، از حال روحی و جسمی خود ناراضی است.

5- عملکرد زندگی در جنبه های خانوادگی و اجتماعی مختل می شود.

6- تمام تلاش خود را برای هدر نرفتن زمان کاری به کار می بندد.

7- سلامت روانی خود را برای شغلش به خطر می اندازد.

8- بدون افزایش درآمد یا مزایا، کار خود را بیشتر می کند.

9- درخواست های دیگران برای کمتر کار کردن را نمی پذیرد.

فرد معتاد به کار برای اینکه همان لذت و اثراتی که در گذشته کار کردن برای او به ارمغان می آورد را تجربه کند، باید بیشتر کارکند. همانطور که یک معتاد به مواد مخدر مصرف خود را بیشتر می کند.

 

چگونه بفهمیم به کار معتاد شده ایم؟

برای اینکه بتوانید بفهمید که شما یا عزیزانتیان به کار معتاد هستید، باید سوالات زیر را از خود بپرسید و اگر اکثر موارد آن در مورد شما صدق می کرد، به نظر با یک مشکل جدی مواجه شده اید:

  1. آیا برنامه کاری شما، باعث ایجاد مشکل در خانواده یا زندگی اجتماعی شده است؟
  2. آیا ترک کردن کار و به خانه رفتن برای شما سخت است؟
  3. آیا شما بخاطر احترام و تحسین دیگران، معمولا از ثمرات و مزایای کار صرف نظر می کنید؟
  4. آیا شما وعده هایی که به دیگران در مورد زمان های بیکاری داده اید را می شکنید؟
  5. هنگام تعطیلات، استراحت کردن برای شما دشوار است و بی قرار می شوید؟
  6. سلامت جسمی شما بخاطر برنامه کاری بیش از حد کاهش یافته است؟
  7. آیا از درخواست دیگران برای کم کردن کار سر باز می زنید؟
  8. آیا تلاشی برای کم کردن میزان کار خود انجام داده اید که در آن شکست بخورید؟

توجه : اگر 5 مورد از 8 مورد بالا را دارید، حتما جهت بررسی بیشتر و دریافت کمک به روانشناس مراجعه کنید.

 

پناه بردن به کار، فرار از مشکلات روانی دیگر

معمولا افرادی که از کمبود اعتماد به نفس، افسردگی یا مشکل در روابط اجتماعی رنج می برند، خود را بیش از حد به کار مشغول می کنند. آنها معمولا کسانی هستند که فکر می کنند نمی توانند روی زندگی خود کنترل داشته باشند و برای آن تلاش کنند؛ بنابراین خود را با کار بیش از حد سرگرم می کنند.

این افراد معمولا از عدم مسئولیت پذیری نیز رنج می برند و با کار کردن سعی می کنند از مسئولیت های دیگر زندگی فرار کنند. همچنین رفتار کمال گرایی نیز در آن ها مشهود است و می خواهند خیلی زود به اهداف بلند مدت خود برسند. در واقع این افراد برای درمان اعتیاد به کار نیاز به حل مسائل ایجاد کننده اعتیادشان دارند.

 

درمان اعتیاد به کار

اگر شما به کار اعتیاد دارید، ممکن است برنامه ای مشابه با بیماران مبتلا به اعتیاد مواد مخدر دریافت کنید. حتی درصورت تشخیص روانشناس، ممکن است برای مدیریت رفتار، یک برنامه توانبخشی به صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان داشته باشید. همچنین شرکت در گروه کسانی که دچار این مشکل بوده اند می تواند به شما کمک کند. در هر حال، در ابتدا با مراجعه به روانشناس برای تشخیص و برنامه ریزی می توانید بهترین راهنمایی برای برطرف کردن این مشکل را دریافت کنید. مشاوره ترک اعتیاد به شما برای بازسازی زندگی تان کمک خواهد کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : وابستگی و اعتیاد به کار

وابستگی و اعتیاد به کار

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن رقابت اعتیاد به کار نیز شکلی پیچیده تر و شدیدتری به خود گرفته است. شاید با شنیدن کلمه اعتیاد، مواد مخدر در ذهن شما بیاید اما باید بدانید که تمام اعمال دنیا قابلیت این را دارند که به اعتیاد تبدیل شوند. اعتیاد به نوعی همان وسواس است اما خود را به گونه دیگری نشان می دهد. در این بین کارکردن نیز می تواند فرد را به خود معتاد کند. سخت کوشی قابل تحسین است اما افرادی که به کار معتادند نمی توانند به چیزی غیر از آن فکر کنند و زندگی شان مختل می شود. در این مطلب ویژگی های این افراد، علل و راه های درمان آن را بررسی کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

چه زمانی کار کردن به اعتیاد تبدیل می شود؟

اعتیاد به کار مثل تمام اعتیاد های دیگر، یک وضعیت اختلال در سلامت روانی است. اعتیاد به کار ناتوانی در متوقف کردن رفتار و تمایل وسواس گونه به انجام کار بیش از حد نیاز است. این موقعیت اغلب یک نیاز اجباری برای رسیدن به موفقیت یا فرار از استرس است. اعتیاد به کار اغلب برای موفقیت در کار است و فرد به عنوان شخصیت کمال گرا شناخته می شوند.اعتیاد به کار زندگی شخصی فرد را مختل می کند.

 

فرد معتاد به کار چگونه است؟

افراد معتاد به کار نمی توانند کار نکنند، حتی وقتی مدتی از شغل خود دور باشند، مانند معتادانی که مواد مخدر به آن ها نرسیده واکنش نشان می دهند. آن ها نمی توانند تفریح کنند و از تعطیلات خود استفاده نمی کنند. این افراد معمولا مورد نفرت همکاران و مورد تشویق رییس خود قرار می گیرند. چند مورد از ویژگی های فرد معتاد به کار:

1- تمام فکر و ذکرش معطوف و مشغول به کارش است.

2- از کار برای آرامش استفاده می کند.

3- بیشتر از زمان مشخص در محل کار می ماند.

4- وقت هایی که بیکار است، از حال روحی و جسمی خود ناراضی است.

5- عملکرد زندگی در جنبه های خانوادگی و اجتماعی مختل می شود.

6- تمام تلاش خود را برای هدر نرفتن زمان کاری به کار می بندد.

7- سلامت روانی خود را برای شغلش به خطر می اندازد.

8- بدون افزایش درآمد یا مزایا، کار خود را بیشتر می کند.

9- درخواست های دیگران برای کمتر کار کردن را نمی پذیرد.

فرد معتاد به کار برای اینکه همان لذت و اثراتی که در گذشته کار کردن برای او به ارمغان می آورد را تجربه کند، باید بیشتر کارکند. همانطور که یک معتاد به مواد مخدر مصرف خود را بیشتر می کند.

 

چگونه بفهمیم به کار معتاد شده ایم؟

برای اینکه بتوانید بفهمید که شما یا عزیزانتیان به کار معتاد هستید، باید سوالات زیر را از خود بپرسید و اگر اکثر موارد آن در مورد شما صدق می کرد، به نظر با یک مشکل جدی مواجه شده اید:

  1. آیا برنامه کاری شما، باعث ایجاد مشکل در خانواده یا زندگی اجتماعی شده است؟
  2. آیا ترک کردن کار و به خانه رفتن برای شما سخت است؟
  3. آیا شما بخاطر احترام و تحسین دیگران، معمولا از ثمرات و مزایای کار صرف نظر می کنید؟
  4. آیا شما وعده هایی که به دیگران در مورد زمان های بیکاری داده اید را می شکنید؟
  5. هنگام تعطیلات، استراحت کردن برای شما دشوار است و بی قرار می شوید؟
  6. سلامت جسمی شما بخاطر برنامه کاری بیش از حد کاهش یافته است؟
  7. آیا از درخواست دیگران برای کم کردن کار سر باز می زنید؟
  8. آیا تلاشی برای کم کردن میزان کار خود انجام داده اید که در آن شکست بخورید؟

توجه : اگر 5 مورد از 8 مورد بالا را دارید، حتما جهت بررسی بیشتر و دریافت کمک به روانشناس مراجعه کنید.

 

پناه بردن به کار، فرار از مشکلات روانی دیگر

معمولا افرادی که از کمبود اعتماد به نفس، افسردگی یا مشکل در روابط اجتماعی رنج می برند، خود را بیش از حد به کار مشغول می کنند. آنها معمولا کسانی هستند که فکر می کنند نمی توانند روی زندگی خود کنترل داشته باشند و برای آن تلاش کنند؛ بنابراین خود را با کار بیش از حد سرگرم می کنند.

این افراد معمولا از عدم مسئولیت پذیری نیز رنج می برند و با کار کردن سعی می کنند از مسئولیت های دیگر زندگی فرار کنند. همچنین رفتار کمال گرایی نیز در آن ها مشهود است و می خواهند خیلی زود به اهداف بلند مدت خود برسند. در واقع این افراد برای درمان اعتیاد به کار نیاز به حل مسائل ایجاد کننده اعتیادشان دارند.

 

درمان اعتیاد به کار

اگر شما به کار اعتیاد دارید، ممکن است برنامه ای مشابه با بیماران مبتلا به اعتیاد مواد مخدر دریافت کنید. حتی درصورت تشخیص روانشناس، ممکن است برای مدیریت رفتار، یک برنامه توانبخشی به صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان داشته باشید. همچنین شرکت در گروه کسانی که دچار این مشکل بوده اند می تواند به شما کمک کند. در هر حال، در ابتدا با مراجعه به روانشناس برای تشخیص و برنامه ریزی می توانید بهترین راهنمایی برای برطرف کردن این مشکل را دریافت کنید. مشاوره ترک اعتیاد به شما برای بازسازی زندگی تان کمک خواهد کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : وابستگی و اعتیاد به کار