مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

نحوه صحیح از شیر گرفتن کودک | 9 توصیه برای آرامش مادر و کودک

خیلی از مادارن جوان و شاغل در دوران شیردهی دنبال راه هایی هستند تا کودک شیر خوار خود را از شیر بگیرند یا شیر دهی را کمتر کنند. از شیر گرفتن کودک مخصوصا کودکانی که وابستگی بیشتری بر شیر مادر دارند. کاری دشوار، زمان بر خواهد بود. در این مقاله با پیشنهاد راه حل هایی برای از شیر گرفتن کودک به شما کمک  کنیم بدون داشتن نگرانی و استرس به راحتی از این دوران ذر کنیم.

 

 

 از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید 

خیلی از مادارن جوان و شاغل در دوران شیردهی دنبال راه هایی هستند تا کودک شیر خوار خود را از شیر بگیرند یا شیر دهی را کمتر کنند. از شیر گرفتن کودک مخصوصا کودکانی که وابستگی بیشتری بر شیر مادر دارند. کاری دشوار، زمان بر خواهد بود. در این مقاله با پیشنهاد راه حل هایی برای از شیر گرفتن کودک به شما کمک  کنیم بدون داشتن نگرانی و استرس به راحتی از این دوران ذر کنیم.

 

 

 از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

از شیر گرفتن کودک در چه سنی است یا در چه سنی باید کودک را از شیر گرفت

با برنامه ریزی دقیق می توان وابستگی کودک را به شیر مادر بدون وارد کردن استرس به خود و کودک شیر خوار کم کرد و به مرور از شیر گرفت. این روند نباید یک باره و به اجبار به کودک تحمیل شود. یک دستور عمل کلی وجود دارد که به مادارن می تواند بسیار در این مورد کمک کند. به توجه به دستور العمل های پزشکی کودک تا سن 6 ماهگی تنها باید از از شیر مادر تغذیه کند. از شش ماهگی به بعد می توان از عذاهای جامد برای تغذیه کودک استفاده کرد و تا زمانی که مادر و کودک تمایل دارند می تواند شیر دهی ادامه پیدا کند. بعد از یک سالگی شیر مادر به تنهایی نمی تواند کودک را سیر کند پس آرام آرام باید از انواع سوپ و غذاهای حامد در برنامه غذایی کودک استفاده کرد. توجه داشته باشید که تغذیه کودک باید جاوی ویتامین ها و مغذی باشد تا از دستگاه ایمنی کودک محافظت کند.

بعضی از مادران به دلیل احساس فشار اجتماعی یا ترس از اینکه کودک به اندازه ی کافی شیر نمی خورد تصمیم می گیرند که شیر دهی را متوقف کنند اما بهتر است قبل از هر اقدامی بایک پزشک و متخصص کودک مشورت کنید.

 

از مواد غذایی مناسب برای تغذیه کودک استفاده کنید.

برخی از مادران به خاطر کم بود شیرشان نمی توانند مدت زیادی شیر بدهند پس باید از شیر خشک یا شیر خانم های دیگر برای تغذیه کودک استفاده کنند.

برای نوزادان بالای شش ماه باید از شیر خشک یا مکمل های غذایی منسب سن کودک استفاده کرد. برای کودکان زیر یک سال نمی توان از شیر طبیعی حیوان یا شیر سویا و هر گونه محصول مشابهی استفاده کرد. کودکانی که از عذاهای مکمل در کنار شیر مادر استفاده می کنند باید از مواد مغذی و پروتئن غنی باشد. بدن بعضی از کودکان به طور عادی نمی تواند آهن و ویتامین D دریافت کنند پس باید برای جلوگیری از کمبود آنها از مولتی ویتامین و مکمل های غذایی مناسب استفاده کزد.

 

عوامل استرس زا را از خود و کودکان دور کنید

نحوه صحیح از شیر گرفتن کودک | 9 توصیه برای آرامش مادر و کودکبعضی از مادران کودک خود را خیلی زود از شیر می گیرند ولی برای بیشتر کودکان اینگونه نیست و نزدیک به دو سال از شیر مادر در کنار غذاهای مغذی استفاده می کنند

برای از شیر گرفتن کودک ابتدا دفعات شیر دهی را کم کنید یعنی به جای یک یا دو وعده شیر مادر، از غذاهای مفید استفاده کنید. در این مرحله چون ارتباط بدنی کودک و مادر کم می شود ممکن است کودک دچار اضطراب و استرس شود و بهانه گیری کند. در این زمان شما باید وقت بیشتری برای کودک خود بگذارید و با او بازی کنید تا از استرس و اضطراب کودک بکاهید.

 

شیر گرفتن کودک در شب

کودک بعد شش ماهگی دفعات کمتری در شب نیاز به تغذیه از شیر مادر دارد پس مادر می تواند وعده های شبانه را کم کند و از وابستگی کودک بکاهد.

 

به تدریج تعداد دفعات شیر دهی را کم کنید

بسیاری از مادران فکر می کنند اگر یکدفعه به شیر دادن خود پایان دهند هم خود و هم کودک کمتر اذیت می شوند اما با این کار هم مادران و هم کودک دچار مشکل خواهند شد. با یک دفعه از شیر گرفتن کودک سینه کادر ورم کرده و هم مادر و هم کودک دچار مشکل می شوند. بهترین راه حل گرفتن شیر از کودک به آرامی و با مرور زمان چند هفته یا چند ماه است. اینگونه نه مادر و نه کودک دچار مشکل نمی شوند و با آرامش این دوره را طی می کنند.

 

از شیر دوش استفاده کنید

وقتی دفعات شیر دهی کم می شود. شیر در سینه مادران جمع شده و دردناک می شود پس برای استفاده از شیر دوش می توان می تواند تا حد زیاد فشار را درسینه مادران کم کنید و شیر از سینه مادران خارج نمایند مادران فکر می کنند چون کودک شیر کمتری می خورد باید شیر بیشتری را با شیر دوش یا دست از سینه خود خارج نمایند ولی با این کار به تولید شیر بیشتر کمک می کنند. پس در هر دفعه مقدار کمتری از شیر را از  سینه خارج کنید تا با این کار به کمتر تولید شدن شیر در بدن کمک کنید. مادران می توانند از این شیر دوشیده شده در یخچال نگهداری و در وعده های بعدی برای تغذیه کودک استفاده کنند.

 

نشانه های اختلال را بشناسید

از شیر گرفتن کودک ممکن است مادر را دچار افسردگی و استرس کند و کودک نیز دچار و سوء تغذیه و نخوردن غذا شود. مادران در این زمان می توانند با استفاده از مشورت با یک مشاور بسیار در کاهش اضطراب و کنترل استرس خود موفق باشند. با کاهش اضطراب و استرس مادر، به کودک خود نیز کمک کرده اند.

 

آرامش کودک را حفظ کنید

شیر مادر علاوه بر نقش تغذیه ای که برای کودک دارد. یک منبع مناسب برای کاهش استرس و ترس در کودک است. زمانی که کودک دچار استرس می شود. شیر مادر می تواند منبعی مناسب برای ایجاد آرامش در کودک باشد. بسیاری از کودکان زمانی که در حال شیر خوردن هستند به خواب می روند.

 

مواردی  که سبب آرامش کودک می شود

ارتباط پوستی با مادر

بازی کردن با کودک و آواز خواندن برای او

بیرون بردن کودک

بغل کردن و در آغوش گرفتن کودک

در صورتی که  کودک دندان در آورده می توانید حلقه ی لاستیکی مخصوص گاز گرفتن را در فریزر سرد کرده و بعد به او بدهید

می توانید در زمانی که می خواهید کودک را از شیر بگیرید از موارد دیگر که سبب آرامش کودک می شود استفاده نماید. صبور باشید، ممکن است در مراحل اولیه رشد کودک اختلالی ایجاد شود. کودک مضطرب شود، به مادر بچسبد یا بیش از سایر مواقع گریه کند. بعد از گذشته مدتی دو باره کودک دوباره بهبود می یابد.

 

 از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.

 

منبع : نحوه صحیح از شیر گرفتن کودک

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.