مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

حفظ عزت نفس |راهکاری برای افزایش عزت نفس

حتما متوجه شده‌اید که گاه و بی‌گاه احساس بدی در مورد خودتان دارید. عزت نفس پائین باعث می‌شود در مورد خودتان یا دیگران قضاوت کنید (یعنی بگویید بد، ضعیف یا ناموفقم یا دیگران چقدر بد، شریر و شیطان‌صفتند) در این مواقع بد نیست بدانید که از دیدگاه مشاوره روانشناسی عزت نفس پایین نه تنها قابل شناسایی که قابل درمان و ارتقا است.

 

از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید  

بی خوابی که اینسومنیا (insomnia) نیز نامیده می شود یکی از مشکلاتی است که امروزه با توجه به احاطه شدن ما با تکنولوژی و با توجه به دغدغه ها و قرار گرفتن ما در شرایط استرس زا همه گیر شده است. بی خوابی از جمله عواملی است که بازدهی جسمی و فکری ما را در طول روز کاهش می دهد. منشا اصلی بی خوابی وجود اضطراب و استرس بیش از حد در فرد می باشد و قابل درمان است. در ادامه این مقاله راهکار های مناسب برای درمان بی خوابی را برای شما آورده ایم.

 

برای مشاوره و درمان بی خوابی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیریداز تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

اینسومنیا یا بی خوابی

درمان بی خوابی و 5 راهکار ساده برای درمان بی خوابیاینسومینا یا بی خوابی به معنی نداشتن خواب کافی و مناسب در طول روز است که رفته رفته به یک عادت تبدیل می شود. دلایل بی خوابی و اینسومنیا متفاوت است که شایع ترین این دلایل می توان به داشتن استرس بیش از حد، اضطراب ناشی از زندگی کار و مشکلات خانوادگی و .... اشاره داشت. این عوامل سبب بی نظمی در برنامه زندگی افراد می شود. از دیگر دلایل بی خوابی می توان به اختلالات اخلاقی / احساسی، خستگی مفرط، نداشتن انگیزه، عدم داشتن تمرمز ذهنی اشاره داشت.

 

نشانه ها و پیامد های بی خوابی

افرادی که دارای بی خوابی شدید هستند در زندگی روزمره خود با مشکلاتی از جمله خواب آلودگی در طول روز، خستگی مفرد و نداشتن انگیزه برای انجام کارها، اختلالات رفتاری، افزایش اشتباهات و ناتوانی در تمرکز مواجه می شوند. بی خوابی در طولانی مدت می تواند سبب ضعیف شدن حافظه، ناتوانی در تمرکز و اختلالات رفتاری در افراد بگردد. اگر نشانه های بالا رنج می برید توصیه می کنیم که هر چه سریعتر برای درمان بی خوابی اقدام نمایید.

 

درمان بی خوابی | درمان اینسومنیا

درمان بی خوابی و 5 راهکار ساده برای درمان بی خوابیاینسومینا یا بی خوابی قابل درمان و بهبود می باشد و با داشتن تمرین و تلاش برای ترک عادات نادرست در بی خوابی می توانید آن را درمان کنید. توجه داشته باشید که در درمان بی خوابی بیشتر نقش را خوده فرد در از بین بردن عادات بد و نادرست زندگی اش دارد.  در ادامه 5 راهکار های موثر برای درمان بی خوابی را برای شما آورده ایم:

 

درمان شناختی رفتاری

از جمله راه های درمان بی خوابی استفاده از روش درمان شناختی رفتاری CBT می باشد. درمان شناختی رفتاری CBT یکی از راهایی که است که با استفاده از آن می توان به جنگ بی خوابی رفت و بی خوابی را درمان کرد. روش شناختی رفتاری یک روش روان درمانی می باشد که درمان گران برخالف سایر روش های درمان که در تلاش برای یافتن ریشه مشکل دارد. به مشکلات فرد در زمان حال متمرکز می شود و احساسات و رفتارهای نادرست را تشخیص با تغییر الگوی فکری و باور های غلط فرد مشکل را حل می نماید.

استفاده از درمان شناختی رفتاری اثر بخش ترین روش برای درمان اختلالات اضطرابی و اختلال افسردگی می باشد. از آنجای که تا زمانی که خبری از اضطراب نباشد خبری از بی خوابی هم نیست.

 

تمرینات آرامش بخش

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن بی خوابی را درمان کنید استفاده از تمرینات ریلکس شدن ذهن است. با استفاده از این تمرینات ذهن شما می آموزد که به نکات مثبت زندگی فکر کند، از جمله تمرینات آرامش بخش می توان به مدیتیشن و تمرینات تنفسی اشاره داشت.

 

کنترل کردن تغذیه خود

توصیه می کنیم که چند ساعت قبل از خواب از خوردن نوشیدنی های الکلی و همچنین کافین دار خود داری نمایید چرا که نوشیدنی های الکلی و کافین دار تا زمانی که اثرشان در بدن از بین نرفته سبب بی خوابی می شوند و سبب به هم خوردن برنامه خواب می گردد.

 

دوری از صفحات نمایشگر

نور ها تاثیر مسقتیم بر روی ذهن و مغذن انسان دارند. در زمانی که چشم ها در معرض نور قرار دارند مغز همانند زمانی که در روز فعالیت می کند به فعالیت خود ادامه می دهد که همین امر سبب بی خوابی و خستگی بیش از حد ذهن می شود. زمانی که در معرض نورهای صحفات نمایشگر موبایل و تبلت هستیم بدن تولید هورمون ملاتونین را به تعویق می اندازد. هورمون ملاتونین وظیفه تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن انسان را دارد. پس درست که شاید دوری موبایل و تبلت ها سخت باشد ولی از BLUE LIGHT یا همان نور صفحات نمایشگر در زمان خواب دوری کنید.

 

با روانشناس مشورت کنید

درمان بی خوابی و 5 راهکار ساده برای درمان بی خوابیاگر با استفاده از راهکار های بالا نتوانستید بی خوابی خود را درمان کنید می توانید از یک فرد متخصص و برای که مطمئن راه حل است برای درمان بی خوابی استفاده کند. یک روانشناس می تواند در درمان بی خوابی با معرفی بهترین روش ها و پشتیبانی داشتن در عملکرد رفتاری شما و با ریشه یابی عادات غلط تاثیر زیادی در حل مشکل بی خوابی شما داشته باشد.

 

اهمیت خواب کافی و صحیح

ساعت بدن خود را تنظیم کنید چرا که در عملکرد بدنی و ذهنی شما بسیار در طول روز تاثیر گذار است و کیفیت زندگی شما را بالا می برد، بخصوص در شرایط حساس زندگی شما می تواند بسیار در تصمیم گیری های شما و در دست گرفتن شرایط تاثیر گذار باشد. سعی کنید از عوامل استرس زای زندگی خود دوری گزیند و کمتر در شرایط استرس زا قرار بگیرید.

 

برای مشاوره و درمان بی خوابی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیریداز تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.

منبع : 5 راه برای درمان بی خوابی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.