مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

خیانت در مردان

طبق آمار خیانت در مردان بیشتر از زنان خیانت می باشد. اکثرا مردان به دلیل ناسازگاری در روابط جنسی که با همسر خود احساس می کنند، وارد روابط فرازناشویی می شوند. گرچه تعداد کمی از آن ها این موضوع را اعتراف می کنند، اما زیاد شاهد طلاق به خاطر خیانتمردان بوده ایم. چرا برخی از مردان همه چیز را قربانی یک لحظه شهوت خود می کنند؟ مسلما زوایای پنهان و ناشناخته ای وجود دارد که باعث می شود مردان به یک رابطه متعهد نباشند، در ادامه این مقاله بررسی این موضوع می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت مردان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : خیانت در مردان

  

خیانت در مردان

خیانت در مردان در روابط زناشویی پدیده ای ست که در تمام جوامع مورد نکوهش قرار می گیرد، اگرچه هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد با این حال کم نیستند تعداد مردانی که به همسر خود خیانت می کنند. در ادامه به بررسی علت و راه های مقابله با خیانت مردان می پردازیم:

تبعیض جنسیتی و احساس محق بودن در مردان

زمانی که با مردی ازدواج می کنید، ممکن است انتظاراتی از شما خود داشته باشد، دریغ از اینکه خودش آن ها را برآورده کند و یا به قواعد خود پایبند باشد. حال آن که برای داشتن یک رابطه صمیمی و ماندگار دو طرف باید برای رابطه تلاش کنند.

پس بهتر است از همان اول ازدواج رابطه تان را به نحوی شکل دهید که انتظارات و نیازها متعادل بوده و هر دو برای برطرف کردن درخواست ها یکدیگر تلاش کنند. قوانین و تبعیض جنسیتی در برخی جوامع گاه حقوقی را به زن یا مرد می دهد که تعادل میان زن و شوهر را بر هم می زند. معمولا روابطی که برای ازدواج مناسب نیستند، با چنین مشکلاتی رو به رو می شوند.

توجه به مادیات و ظواهر زندگی

بسیاری از مردان گمان می کنند که ارزش وجودی آن ها بر اساس موفقیت شغلی و میزان درآمد آن ها تعیین می شود؛ پس گمان می کنند همین که بتوانند زندگی مرفهی برای همسر خود فراهم کنند کافیست. این گونه تصورات باعث می شود مردان گمان کنند که همسرشان او را فقط به خاطر پول و زندگی که برای او مهیا کرده می خواهد.

پس به نوعی بذر خشم در وجود مرد رشد می کند و متقابلا احساس مستحق بودن برای داشتن روابط فرازناشویی در او شکل می گیرد. شما نیز اگر احساس می کنید همسرتان چنین افکاری دارد، بهتر است کاری کنید که او احساس ارزشمندی را نه به خاطر مادیات بلکه به خاطر خود وجودی اش احساس نماید. با دادن اعتماد به نفس به همسر تان می توانید به این مقصود برسید.

قضاوت یک طرفه همسر برای توجیه کردن ناامیدی و شاد نبودن

برخی مردان با ایفای نقش قربانی این اجازه را به خود می دهند که مسئولیت تمام اتفاقات ناخوشایند زندگی شان را همسرشان بدانند. پس زمانی که در تعقیب موفقیت ناکام می شوند، به جای اینکه خودشان را مسئول بدانند، به دنبال متهم ساختن همسرشان هستند. پیش از هر چیز از این مردان باید پرسید که آیا تمام سخت کوشی او به خاطر همسرتان است یا تمایلی ارضا نشدنی در دستیابی به اهداف بزرگ می باشد؟

اگر شوهرتان تمام وقت و انرژی خود را صرف موفقیت و درآمد بیشتر می کند، باید به نوعی او را متوجه کنید که زندگی جوانب دیگری برای لذت بردن نیز دارد. به او کمک کنید پیش از آن که قدمی بردارد، اهداف و انگیزه خود را به طور واضح مشخص کند. هم مرد و هم زن هر دو به یک اندازه در میزان رضایت زناشویی نقش دارند، او نیز باید با سهم خود در خوشبختی آشنا بشود.

گم شدن در فانتزی های جنسی و غافل بودن از معنای واقعی عشق

برخی از مردان برای فرار از واقعیت زندگی و سختی های آن، از روابط جنسی به عنوان مرهم استفاده می کنند، دریغ از اینکه این نوع روش های اجتنابی، شرایط را آشفته تر خواهد کرد. در واقع به جای پیدا کردن راه حل برای مشکلات خود، صورت مسئله را حذف می کنند.
برخی مردان نیز برای اینکه ضعف خود در ترس از دست دادن همسرشان را پنهان کنند غرق در فانتزی های جنسی می شوند و زندگی خود را بر پایه برقراری روابط با دیگر زنان قرار می دهند، تا به خود اطمینان دهند به کسی نیاز ندارند.

در واقع تفکر نادیده گرفته شدن توسط همسر در این مردان باعث می شود که احساس آسیب و ناامنی کنند. صمیمیت بین زوجین می تواند منجر به کاهش این افکار شود.

پر کردن سیاه چاله های وجودی با انتخاب های اشتباه

پیش نیاز عشق و دوست داشتن واقعی، رشد شخصیت و بلوغ هیجانی فرد است. متاسفانه بسیاری از افراد قبل از آنکه زخم ها و جراحت های روحی بر جای مانده از گذشته خود را التیام دهند و برای درمان اقدام کنند، با خیال اینکه ازدواج مرهم دردهایشان است زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

در این صورت از همسرشان برای پر کردن قسمت گمشده وجودشان استفاده می کنند. اما زمانی که انتظاراتشان برآورده نشود، علاوه بر تجربه ناکامی با هجومی از مشکلات رو برو می شوند. اما نگران نباشید هنوز دیر نشده است، بهتر است قبل از هر کاری، برای مشاوره خانواده از روانشناسان متخصص بهره بگیرید. در این صورت به جای هدر دادن وقت و انرژی، آن را صرف رشد خود و همسرتان می کنید.

 

سخن آخر

سفری به اعماق وجودتان را آغاز کنید و در مسیر خودآگاهی بیشتر قدم بردارید تا بتوانید به ارزش و پتانسیل واقعی خودتان واقف شوید. پاداش آن زمانی که شما را به سمت تجربه عشق واقعی هدایت می کند، ارزشمند می شود. با تغییر نگرش به زندگی، با واقعیت عشق و رابطه پایدار آشنا می شوید. البته دست یافتن به عشقی ماندگار در گرو تلاش دو طرف است. پس اگر در رابطه تان با مشکلی مواجه شدید به جای استفاده از راهکارهای ناسالم و تایید نشده، با مشورت و کسب آگهی در جهت رفع مشکل قدم بردارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت مردان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : خیانت در مردان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.