مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره ازدواج تلفنی | مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره ازدواج تلفنی یکی از روش های مشاوره است که امروزه با پیشرفت راه های ارتباطی تبدیل به فرصتی برای کسانی شده که به هر دلیلی امکان ارتباط مستقیم با متخصصان را ندارند. ازدواج عجولانه و با دلایل و اهداف اشتباه خیلی زود منجر به شکست می‌شود و آسیب‌های فراوانی را به خانواده تحمیل می‌کند. در حالی که تنها با چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج می توانستند از این هزینه ها (وقت، پول، انرژی و...) بکاهند. مشاوران با ریشه‌یابی مشکلات و شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات افراد راه‌کارهای عملی موثری ارائه می‌دهند. بعد از مشاوره ازدواج تلفنی، برخی مراکز مشاوره آنلاین و مکاتبه ای را هم برای مراجعان‌شان در نظر گرفته اند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : مشاوره ازدواج تلفنی | مشاوره تلفنی ازدواج

  

مشاوره ازدواج و روان درمانی

هر کسی در مقطعی از زندگی و به ویژه ازدواج دچار چالش‌هایی می‌شود که به کمک و راهنمایی نیاز دارد. این نیازها به طور موثر و با بررسی دقیق افکار، احساسات، اعمال و روابط توسط مشاوره و روانشناس قابل حل هستند. فرآیند مشاوره و روان درمانی در ابتدا با مصاحبه بالینی آغاز می‌شود و با مشخص شدن مشکلات، در نهایت راه‌حل‌ مناسبی ارائه می‌شود که تمام ابعاد و جنبه‌های مشکل را دربر می‌گیرد. از طریق مشاوره ازدواج تلفنی می‌آموزید که چگونه تغییرات را در زندگی خود اعمال کنید و سازگاری و رضایت بیشتری داشته باشید.

 

مشاوره ازدواج

با وجود مشکلات، دغدغه‌های بی‌شمار و افزایش فشارهای روانی نیاز به ارتباط با یک مشاور برای اتخاذ بهترین تصمیم در خصوص ازدواج احساس می‌شود. بیشتر زندگی‌های مشترک و ازدواج‌ها با عشق و دوستی شروع می‌شوند و بیشترین ملاک افراد برای انتخاب همسر همین عشق و علاقه به اوست.

اما مسئله‌ای که در بسیاری از خانواده‌ها منجر به طلاق و جدایی می‌شود؛ از بین رفتن علاقه و محبت است که دلیل اصلی آن ناهماهنگی بین انتخاب‌ها و خواسته‌هاست. روانشناس در جلسات مشاوره ازدواج خواسته‌های دو طرف را شناسایی و ارزیابی می‌کند و با توجه به ویژگی‌ها و تیپ‌های شخصیتی راه‌کارهای مناسبی برای همسانی خواسته‌ها و سازگاری با یکدیگر ارائه می‌دهد.

 

لزوم دریافت مشاوره قبل از ازدواج

ازدواج و انتخاب همسر برای هرکس موضوع بسیار مهمی در زندگیست چرا که یک عمر با این مسئله درگیر هستید و هر اشتباهی در این امر ممکن است سال‌ها شما را دچار آسیب‌های جدی بکند. انتخاب همسر آینده نیازمند دقت فراوان و افزایش آگاهی از ملاک‌های ازدواج موفق و همچنین شناخت کامل طرف مقابل است. دریافت مشاوره قبل از اردواج به دختر و پسر کمک می‌کند تا با رویکردی عملی و آگاهی کامل برای آینده‌ی زندگی مشترک خود برنامه‌‌ریزی کنند.

 

مشاوره تلفنی ازدواج چه کمکی می‌کند؟

روانشناس با طرح پرسش و مصاحبه با روحیات و اخلاقیات طرفین طی جلسات متعدد آشنا می‌شود؛ مشاور ممکن است ایراداتی را در روابط شما مشاهده کند که قادر به شناسایی آن‌ها نیستید. روانشناس در رفع این مشکلات و بهسازی روابط به شما کمک می‌کند. انجام این فرآیندها از طریق مشاوره ازدواج تلفنی نیز به خوبی امکان پذیر است.

مشاور، شما و طرف موردنظرتان برای ازدواج را قضاوت نمی‌کند و بر اساس تناسبات طرفین راه‌کار می‌دهد. در واقع مشاور از دیدگاه مراجع مسایل را بررسی می‌کند و سعی می‌کند تا درک کاملی از تمامی ابعاد داشته باشد. آشنایی قبل از ازدواج فرصتی است تا زوج‌ها در مورد بسیاری از مسائل به تفاهم برسند، اما کافی نیست. برای این‌که دختر و پسر همدیگر را بشناسند و ملاک‌های مناسبی را برای انتخاب همسر در نظر بگیرند باید ابتدا به خودشناسی رسیده باشند. مشاوره تلفنی ازدواج راه‌های خودشناسی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای هر کس متفاوت است.

 

سوالاتی که در مشاوره تلفنی مطرح می‌شود

در جلسات مشاوره تلفنی سوالاتی میان مشاور و مراجع مطرح می‌شود که دیدگاه مناسب و وسیعی در اختیار شما قرار می‌دهد. سوالاتی مانند: آیا روش‌های دیگری جهت شناخت طرفین وجود دارد؟ در ازدواج علاقه مهم‌تر است یا تفاهم؟ آیا اهداف و نیازهای خود را از ازدواج مشخص کرده‌اید؟ شرایط و آمادگی‌های روانی شما یا طرف مقابلتان برای ازدواج چقدر است؟ می‌توان با وجود اختلافات در دوران نامزدی ازدواج کرد؟ صحبت در مورد مسائل جنسی قبل از ازدواج صحیح است؟ آیا عشق بعد از ازدواج به وجود می‌آید؟ در نهایت مشاور روانشناس پاسخ جامعی از تمام این سوالات در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین تناسبات فرهنگی، خانوادگی، اعتقادی و اقتصادی، اختلاف سنی، تشابه اخلاقی و تیپ شخصیتی را در زوج‌ها بررسی می‌کند.

 

موارد مورد بررسی در مشاوره تلفنی ازدواج

مسائل گوناگونی از جمله شیوه های ارتباطی مناسب بین زوجین، اختلافات خانواده و ارائه‌ی راهکارهای مناسب برای حل مشکلات، دلایل تمایل افراد به ازدواج، موانع ازدواج، موانع مالی، تحصیلی، دوران عقد، نامزدی، بایدها و نبایدهای نامزدی، قول و قرارهای پوشالی قبل از ازدواج، معیارهای ازدواج سالم، سوالات قبل از ازدواج، اختلاف سنی زیاد یا کم، علل طلاق و جدایی، اختلافات طبقاتی، تفاوت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و... در مشاوره ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مزیت‌های مشاوره تلفنی ازدواج

ممکن است بخواهید بدون نیاز به گرفتن وقت ملاقات مشاوره ازدواج تخصصی دریافت کنید. مشاوره تلفنی در این زمینه بهترین انتخاب است. در مشاوره تلفنی هزینه‌های حمل و نقل و مسافت‌های طولانی از بین می‌رود. می‌توانید به راحتی بر روی مبل راحتی خود بنشینید و از خدمات مشاوره‌ای تخصصی بهره‌مند شوید.

بسیاری از افراد بنابر تیپ شخصیتی و یا دلایل دیگر علاقه‌ای ندارند تا اطلاعات خود را در اختیار کسی بگذارند و می‌خواهند به صورت محرمانه مشاوره بگیرند، در مشاوره تلفنی تمام اسرارشان نیز محرمانه می‌ماند. مشاوره تلفنی محدودیت زمانی و مکانی ندارد. مشاوره تلفنی به شما کمک می‌کند تا در کم‌ترین زمان و بدون اتلاف وقت مشکلات خود را برطرف کنید. همچنین بسیاری افراد در مناطق زندگی خود به مراکز مشاوره دسترسی ندارند.، پس مشاوره تلفنی گزینه مناسبی برای این افراد است.

 

مرکز مشاوره تلفنی ازدواج هنر زندگی

گاه پیدا کردن روانشناس متخصص و باتجربه در زمینه مشاوره ازدواج بسیار مشکل است و با وجود مشغله‌های زندگی مراجعه حضوری نیز وقت، انرژی و هزینه زیادی را از افراد می‌گیرد. درنتیجه بسیاری از خانواده‌ها و دختران و پسران از دریافت مشاوره قبل از ازدواج امتناع می‌کنند. به همین منظور مشاوره تلفنی بهترین راه حل برای شماست. مرکز مشاوره تلفنی《هنر زندگی》با روانشناسان و مشاورانی متخصص در زمینه ازدواج به شما جهت انتخابی درست در زندگی مشترک و روابط بین همسران، خدمات مشاوره‌ای و درمانی، همراه با راه‌کارهای عملی ارائه می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : مشاوره ازدواج تلفنی | مشاوره تلفنی ازدواج

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.