مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

هفته چهاردهم بارداری | علائم و تغییرات جنین در هفته چهاردهم

هفته چهاردهم بارداری آغاز تحولات جدیدی برای مادر و جنین است. در این زمان سه ماهه دوم حاملگی شروع شده است و شما با تغییرات گسترده‌ای در علائم ظاهری خود روبه‌رو خواهید شد. برای مثال از این هفته میزان حالت تهوع کاهش و احساس گرسنگی افزایش می‌یابد. این دوران معمولاً زمان طلایی بارداری محسوب می‌شود چرا که بدن با وضعیت جدید سازگار شده و بر این اساس شما می‌توانید لذت بیشتری از دوران حاملگی خود ببرید و فعالیت‌های بیشتری انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم بارداری و تغییرات جنین در هفته چهاردهم بارداری تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هفته چهاردهم بارداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : هفته چهاردهم بارداری | علائم و تغییرات جنین در هفته چهاردهم

  

علائم مادر در هفته چهاردهم بارداری

از هفته چهاردهم بارداری احتمالاً علائم ناخوشایند مرتبط با سه ماهه اول بارداری از بین می‌روند. البته نباید انتظار داشته باشید که این تغییرات به صورت ناگهانی اتفاق بیافتد بلکه ممکن است به صورت تدریجی رخ دهد. در کنار محو شدن برخی علائم، علائم جدیدی از هفته چهاردهم در شما پدیدار خواهد شد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بارداری کلیک کنید.

احساس دردهای شکمی

در این دوران عضلات و بافت‌های شکم هم زمان با رشد سریع جنین دست خوش تغییراتی می‌شوند که می‌تواند دردهایی را برای مادر به همراه داشته باشد. در نتیجه می‌توان گفت بسیاری از دردهای شکمی که در سه ماهه دوم تجربه می‌کنید ناشی از رشد و بزرگ‌تر شدن جنین است. با این حال اگر احساس می‌کنید که دردها بیش از حد طبیعی و بسیار آزاردهنده هستند در مورد آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش انرژی

با رفع شدن تدریجی علائم ناخوشایند مربوط به سه ماهه اول بارداری نظیر حالت تهوع و استفراغ، از این هفته احساس سرحالی و انرژی بیشتری خواهید داشت. در نتیجه می‌توانید میزان فعالیت‌های خود را افزایش داده و از دوران حاملگی خود بیشتر لذت ببرید.

افزایش اشتها

از بین رفتن حالت تهوع و کاهش ویارهای ناخوشایند باعث می‌شود که اشتهایتان بیشتر شود. تا حدی که برخی مادران در این دوران احساس ولع شدیدی نسبت به غذا می‌کنند و بیش از اندازه مورد نیاز غذا می‌خورند. آنچه اهمیت دارد این است که شما در هفته چهاردهم بارداری روزانه به 300 کالری غذا بیش از قبل احتیاج دارید. البته اگر دوقلو حامله باشید این میزان به 680 کالری اضافی افزایش خواهد یافت. سعی کنید تا حد امکان این میزان کالری را از غذاهای سالم و مغذی به دست بیاورید و از خوردن غذاهای بسیار چرب خودداری کنید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه دوران بارداری کلیک کنید.

 

رشد جنین در هفته چهاردهم بارداری

از هفته چهاردهم بارداری شما قادر هستید به کمک پزشک صدای ضربان قلب فرزندتان را بشنوید. او در این زمان قادر خواهد بود که عضلات صورتش را تکان دهد و حرکاتی نظیر لبخند را در شکم انجام دهد. همچنین جنین از هفته چهاردهم شروع به خوردن مایع آمنیوتیک اطرافش می‌کند. به این ترتیب مایع وارد معده او شده و سپس از طریق سیستم کلیوی وارد مجاری ادرار شده و دفع می‌شود. به این ترتیب این دستگاه‌ها برای اولین بار از این هفته فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

بررسی جنین در هفته چهاردهم نشان می‌دهد که اغلب رشد موها از این زمان آغاز می‌شود. همچنین نوعی موی نازک سراسر بدن کودک را می‌پوشاند که به او کمک می‌کند تا در درون رحم گرم‌تر بماند. این موها در طول بارداری و تا زمان زایمان کم کم از بین می‌روند و محو می‌شوند.

برای شناخت بیشتر در زمینه خطرات دوران بارداری کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

- اندازه جنین در هفته چهاردهم بارداری چقدر است؟

فرزند شما در هفته چهاردهم بارداری تقریباً به اندازه یک هلوی متوسط است! او نسبت به هفته گذشته تقریباً دو برابر شده و از این هفته با سرعت بسیار بیشتری بزرگ می‌شود.

- آیا جنسیت جنین در هفته چهاردهم قابل تشخیص است؟

تشخیص جنسیت در این هفته معمولاً بسیار دشوار است. پس بهتر است کمی بیشتر صبور باشید و چند هفته دیگر برای اطمینان یافتن از جنسیت جنین خود صبر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هفته چهاردهم بارداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : هفته چهاردهم بارداری | علائم و تغییرات جنین در هفته چهاردهم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.