مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

ارضا شدن باعث سقط جنین می شود

آیا ارضا شدن باعث سقط جنین می شود؟ بارداری یکی از مهم ترین دوره ها در زندگی تمام زوجین است و از سوی دیگر رابطه جنسی نیز بخشی بسیار مهمی در زندگی افراد است و رسیدن به ارگاسم می تواند بر سلامت روان و رابطه زناشویی تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. اما اکثر زوجین در دوران بارداری نگران تاثیر ارگاسم بر جنین هستند و می ترسند که مشکلی به وجود بایید. در ادامه مقاله به بررسی کامل این مساله می پردازیم پس با ما همراه باشید. کشاوره جنسی نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.
منبع:‌ ارضا شدن باعث سقط جنین می شود

برای دریافت مشاوره در زمینه ارضا شدن باعث سقط جنین می شود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید

رابطه جنسی در بارداری

این تفکر غلط و اشتباه که امروزه در هنگام بارداری توجه زوجین را به خود جلب می‌کند این است که گفته می‌شود در هنگام بارداری از بر قراری رابطه جنسی و مخصوصا رابطه واژینال پرهیز کنند. اما باید بدانید که در هنگام بارداری تنها در صورتی زوجین مجاز به بر قراری رابطه جنسی نیستند که از طرف پزشک معالج آن ها تشخیص داده شده باشد که بارداری آن ها طبیعی نیست و از همین رو برقراری رابطه ی جنسی می تواند برای جنین خطرناک باشد. افرادی که خطر و احتمال زایمان زودرس را دارند و همچنین مشکلات متعدد بارداری را با خود حمل می کنند در هنگام رابطه جنسی در دوران بارداری می توانند با مشکلاتی روبرو شوند. برای اطلاع بیشتر از بارداری کلیک کنید.

برقراری رابطه جنسی برای افرادی می تواند مشکل آفرین باشد که بارداری و احتمال زایمان طبیعی در آن‌ها با توجه به بررسی‌های پزشکی و توصیه پزشکی، کم بوده و از همین رو با توصیه پزشک از برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری جلو گیری می کنند. پس این ذهنیت غلط که در هنگام بارداری رابطه جنسی و بقراری آن باید متوقف شود از سوی پزشکان غلط بوده و برای همین امروزه با توجه به این که بسیاری از افراد زوجین را ترغیب می کنند که پس از بارداری به سکس رو نیاورند، باید گفت وجود سکس امری مهم و نیاز خواهد بود و برای زوجینی که بارداری طبیعی را با خود به همراه دارند، بر قراری رابطه جنسی به هیچ عنوان برای جنین خطر آفرین نخواهد بود. برای اطلاع بیشتر از سقط جنین کلیک کنید.

ارضا شدن باعث سقط جنین می شود | ارگاسم در هنگام بارداری

برخی های می گویند که رسیدن به ارگاسم در هنگام بارداری می تواند به جنین آسیب بزند همان طور که گفته شد برقراری رابطه جنسی هیچ مشکلی برای جنینی که به طور طبیعی در حال رشد است، نخواهد داشت. از همین رو رسیدن به ارگاسم نیز برای والدهایی که بارداری آن ها از نظر متخصص طبیعی شمرده شده و با توجه به آزمایش های انجام شده مشکلی در رشد جنین وجود ندارد، آسیبی به جنین وارد نمی کند. اما اگر در هنگام آزمایشات گرفته شده از جنین در حال رشد در رحم مادر به مواردی از جمله لکه بینی و درد شکمی و سایر موارد اشاره شود، برقراری رابطه جنسی از طرف پزشک متخصص می تواند ممنوع شود و برای همین در هنگام بارداری، برای برقراری رابطه جنسی باید با توصیه ی پزشک انجام گیرد.

پس این ذهنیت اشتباه است که رسیدن به ارگاسم در دوران بارداری می تواند باعث وجود مشکل و حتی سقط جنین در دوران بارداری شود. بر قراری رابطه جنسی و همچنین رسیدن به ارگاسم در هنگام بار داری می تواند بدون هیچ مشکلی همراه باشد و به همین دلیل تنها زمانی می توان گفت برقراری رابطه ی جنسی و رسیدن به ارگاسم می تواند برای جنین مضر باشد یا باعث سقط جنین شود که مشکلاتی در هنگام بارداری وجود داشته باشد که در این صورت توسط پزشک شناسایی و به زوجین توصیه می شود که برای کاهش احتمال خطر سقط جنین از برقراری رابطه جنسی با همسر باردار خود پرهیز کنند. برای اطلاع بیش تر در زمینه رابطه جنسی کلیک کنید.

تاثیرات ارگاسم در طول بارداری بر جنین

از آن جایی که در دوران بارداری جنین در مایعی بنام آمنیوتیک قرار دارد که یک مایع محافظت کننده از جنین در برابر ضربات و آسیب های فیزیکی احتمالی است، از همین رو می توان گفت برقراری رابطه جنسی خطری برای جنین همراه نخواهد داشت. البته باید این نکته را در نظر گرفت که توصیه می شود در دوران بارداری بتوان از پوزیشن هایی که فشار فیزیکی کمتری را بر مادر متحمل می شوند، استفاده کرد تا بتوان سکس سالم و بدون آسیبی هم برای مادر و هم برای جنین به ارمغان آورد.

از آن جایی که رابطه جنسی می‌تواند موجب کاهش استرس و ناراحتی های روانی شود از همین رو در هنگام رابطه جنسی و افزایش هورمون اندروفین مادر می تواند از حالات روانی مطلوب تری در هنگام بارداری بهره مند باشد و دوران بارداری مطلوب تری را بگذراند و حتی برای جنین می تواند محیطی پر از آسایش و آرامش و به دور از تنش را به ارمغان آورد. باید اظهار داشت که در دوران بارداری رسیدن به ارگاسم می تواند باعث ورود خون و اکسیژن به اندام تناسلی و رحم و باعث رسیدن مواد مورد نیاز و مغذی به جنین شود و از همین رو می توان گفت که رسیدن به ارگاسم نه تنها ضرر ندارد بلکه حتی می تواند برای جنین مفید نیز واقع شود.

1. شکل شکم می تواند در هنگام ارگاسم تغییر کند

در دوران بارداری و پس از برقراری رابطه ی جنسی و رسیدن به ارگاسم، والد شاهد تغییر شکل شکم خود خواهد بود. در این مورد باید بگوییم که شکل به حالتی مثلثی تبدیل می شود که راس مثلث می تواند وسط شکم باشد. این حالت کاملا طبیعی بوده و از همین رو هنگام رسیدن به ارگاسم و تغییر شکل شکم از حالت طبیعی به حالت مثلثی آسیبی به جنین وارد نمی شود.

2. ارگاسم در بارداری می تواند بهتر باشد

به علت اینکه در دوران بارداری رسیدن به ارگاسم می تواند موجب شود که خون و اکسیژن به رحم برسد، از همین رو افزایش ترشح هورمون اندروفین می تواند باعث سرخوشی بیشتری شود پس در دوران بارداری زنان به ارگاسم شدیدتری می رسند که در نتیجه احساس لذت بسیار بیشتری نسبت به زمانی که باردار نیستند خواهند داشت. این نکته را در نظر بگیرید که بر قراری رابطه ی جنسی و رسیدن به ارگاسم در طول بارداری نه تنها در مضر نخواهد بود بلکه بسیار لذت بخش تر از هنگامی است که بارداری به وجود نیامده است.

3.ارضا شدن باعث سقط جنین می شود | انقباض عضلات رحم در بارداری

اگر در هنگام بارداری و پس از رسیدن به ارگاسم زنان احساس گرفتگی عضلات در قسمت رحم خود کنند، می توان گفت که در دوران بارداری این احساس گرفتگی طبیعی است و خطری جنین را در این حالت تهدید نمی کند. در دوران بارداری و رسیدن به ارگاسم احتمال گرفتگی قاعدگی افزایش می یابد اما این کاملا طبیعی بوده و از همین رو خطری نه برای والد و نه برای جنین نخواهد داشت. برای اطلاعات بیش تر در زمینه ارگاسم زنان کلیک کنید.

ارگاسم در سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه دوم بارداری می تواند بهترین زمان برای رسیدن به ارگاسم و بر قراری رابطه ی جنسی در زوجین باشد. از همین رو می توان گفت این سه ماهه حالات تهوع و احساس بدی که سه ماهه اول دارا می باشد را ندارد و از طرف دیگر مشکلات و فشار های فیزیکی سه ماهه سوم را هم نخواهد داشت. می توان اظهار داشت که بهترین نوع رابطه ی جنسی در دوران بارداری می تواند راجب به سه ماهه دوم بارداری باشد و از همین رو می تواند لذت بخش تر هم باشد.

ارگاسم در سه ماهه دوم بارداری می تواند موجب این شود که با توجه به افزایش انتقال خون به درون رحم، زن احساس لذت بیشتری کند و رسیدن به ارگاسم او همان گونه که در بالا اشاره شد از شدت بیشتری بر خوردار باشد. پس می توان گفت سه ماهه دوم نه تنها خطری برای جنین و والد ندارد بلکه بر قراری رابطه ی جنسی می تواند بسیار لذت بخش باشد. برای اطلاع بیش تر در زمینه سه ماه دوم بارداری کلیک کنید.

آیا ارگاسم سبب زایمان زودرس می شود؟

در بسیاری از موارد به زوجین توصیه می شود که در هنگام بارداری از بر قراری رابطه ی جنسی امتناع کنند زیرا می تواند موجب شود که زایمان زودرس داشته باشد. اما این سخن کاملا اشتباه بوده و طی تحقیقاتی که در سال 2014 توسط پزشکان به انجام رسید، به این نتیجه رسیدند که بر قراری رابطه ی جنسی و رسیدن به ارگاسم تفاوت چشمگیری در زایمان زودرس نخواهد داشت.

طی این تحقیقات از دو گروه زنان باردار که گروه اول در هر هفته دو بار به بر قراری رابطه ی جنسی می پرداختند و گروه دوم که از این امر و از برقراری رابطه ی جنسی خود داری کردند، طی تحقیقاتی که انجام شد این نتیجه را در بر داشت که هر دو گروه در زمان های پیش بینی شده زایمان کردند و همین طور موجب این نگرش شد که بر قراری رابطه ی جنسی در دوران بارداری اثری بر زایمان زودرس نخواهد داشت. برای اطلاع بیش تر در زمینه زایمان زودرس کلیک کنید.

چه زمانی باید از سکس خودداری کرد؟

در برخی موارد پیش می آید که در دوران بارداری توسط پزشک بر قراری رابطه ی جنسی ممنوع می شود. این مساله زمانی اتفاق می افتد که افراد در هنگام آزمایشات و طی تجربیات قبلی که از بارداری داشته اند، بر قراری رابطه ی جنسی می تواند موجب به خطر افتادن جان جنین شود و یا حتی ممکن است با آسیبی جدی باعث سقط جنین شود. از همین رو می توان گفت که در برخی موارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد باید از بر قراری رابطه ی جنسی در هنگام بارداری برای حفظ جنین خودداری شود و این توصیه توسط پزشک متخصص به زوجین گوشزد خواهد شد.

1.وازوپرویا

وازوپرویا یک حالت خطرناک محسوب می شود که در آن جفت و عروق به وجود آمده در داخل پرده ها روی دهانه سرویکس قرار می گیرد. در این حالت عروق خونی می توانند دچار فشار بیش از اندازه، پارگی یا کنده شدن شوند که در این صورت خون به سرعت خارج می شود و ارتباط جنین با مادر و ارتباط غذایی از بین خواهد رفت از همین رو احتمال کشته شدن و سقط جنین ممکن است افزایش یابد. به همین دلیل افرادی که در آزمایشات انجام شده در هنگام بارداری به این حالت قرار گرفته اند، از انجام و بر قراری رابطه ی جنسی در این دوران منع می شوند و از همین رو حتی می توانند بارداری پر خطری را تجربه کنند.

2.ارضا شدن باعث سقط جنین می شود | نارسایی سرویکس

سرویکس یا دهانه رحم در دوران پیش از بارداری کمی باز است که این میزان می تواند در این دوران باعث شود که بافت های خارج شده از رحم در دوران قاعدگی از این دهانه ی رحم به خارج و حتی در بر قراری رابطه ی جنسی باعث شود اسپرم به سمت رحم و تخمک پیش رود. در دوران بارداری این دهانه ی رحم به طور طبیعی بسته می شود تا احتمالات ناشی را از بین برده و به محافظت از تخم لقاح یافته انجامد. پس از اینکه بارداری به دوران آخر خود نزدیک می شود این دهانه ی رحم به تدریج باز شده تا فرایند انتقال جنین از رحم به واژن انجام شود.

در برخی موارد نارسایی دهانه ی رحم یا همان نارسایی سرویکس می تواند منجر شود جنین زودتر از زمان طبیعی خود به سمت واژن حرکت کند و از همین رو باعث به وجود آمدن زایمان زودرس خواهد شد. به همین وجود اگر در آزمایشات انجام گرفته مشخص شود که والد دچار نارسایی سرویکس است، بر قراری رابطه ی جنسی از آن جایی که می تواند موجب شود آسیب به جنین وارد شود از طرف پزشک متخصص ممنوع خواهد شد.

3.پارگی کیسه آب

پارگی کیسه آب اصطلاحی است که بارها در اطرافمان در زنان باردار شنیده ایم. این اصطلاح بدان معنی است که کیسه ی آمنیوتیک در این افراد دچار پارگی شده و از همین رو سد مخافظتی بین جنین و محیط از بین خواهد رفت. در این حالت بسیار مشاهده شده که از سمت پزشکان متخصص به افراد توصیه شده که در این هنگام بسیار باید از خود و جنین محافظت کرده و حتی یک ضربه ی بسیار کوچک در بسیاری از موارد می تواند باعث سقط جنین شود.

در صورت پارگی کیسه آب زوجین از طرف پزشک متخصص در بر قراری رابطه ی جنسی امتناع می کنند تا نه تنها برای جنین بلکه حتی برای مادر نیز آسیبی به رحم وارد نشود. از همین رو در برخورد با موضوع پارگی کیسه آب تنها این توصیه می شود که مادران به استراحت مطلق بپردازند تا احتمال سقط جنین به حداقل برسد. برای اطلاع بیش تر از پاره شدن کیسه آب کلیک کنید.

ارضا شدن باعث سقط جنین می شود | سخن آخر

در انتها باید گفت که افراد در هنگام بارداری در صورت طبیعی بودن روند بارداری و اینکه تهدیدی برای جنین و مادر وجود ندارد می توانند همانند گذشته و کمی با احتیاط بیشتر به انجام رابطه ی جنسی بپردازند و هیچ خطری در این حالت نمی تواند جنین و مادر را تهدید کند و احتمال سقط جنین وجود ندارد. همینطور اینکه در این دوران و مخصوصا سه ماه دوم لذت رابطه ی جنسی بسیار بالا است و حتی از قبل از دوران بار داری هم می تواند بالاتر باشد. تنها زمانی می توان گفت که بر قراری رابطه ی جنسی در دوران بار داری می تواند خطر آفرین باشد که از سمت پزشک متخصص و احتمال بروز مشکلاتی، بر قراری رابطه جنسی مشکل آفرین بوده و به همین طریق بر قراری رابطه ی جنسی ممنوع می شود و زوجین باید از آن خود داری کنند.

برای دانستن این نکته که آیا بر قراری رابطه ی جنسی می تواند مضر باشد یا نه باید این احتمال توسط پزشک متخصص عنوان شود و راهکار هایی برای به حداقل رساندن آسیب ها ارائه شود. متخصصان حامی می توانند در این زمینه یاری تان کنند. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع:‌ ارضا شدن باعث سقط جنین می شود

برای دریافت مشاوره در زمینه ارضا شدن باعث سقط جنین می شود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.