مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

روانشناس ایرانی در استرالیا

مروز از سایت هنر زندگی با مقاله روانشناس ایرانی در استرالیا همراه شما هسیتم. افراد به دلایل متعددی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و در دنیای معاصر به دلیل امکان جابه‌جایی سریع و آسان مهاجرت نیز افزایش‌یافته است. در این ‌مورد، مردم کشور عزیز و دوست‌داشتنی ما ایران نیز به دلایل شغلی، تحصیلی، اقتصادی، اجتماعی و… تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. گاهی نیازهای افراد در کشور مقصد به دلایل فرهنگی قابل ارزیابی و درمان نیست و به همین دلیل ما در اینجا سعی می‌کنیم در مورد شیوه استفاده از خدمات روان‌شناختی و مشاوره برای ایرانی‌های مقیم استرالیا صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: روانشناس ایرانی در استرالیا

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناس ایرانی در استرالیا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید

تأثیر تفاوت‌های فرهنگی در استفاده از خدمات روان‌شناختی

مهم‌ترین معضلی که ایرانی‌های ساکن در کشوری بیگانه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، عدم درک فرهنگی مشترک است. ایران با قدمتی چند هزارساله دارای آداب‌ورسومی مختص به خود است که ریشه تاریخی عمیقی در وجود ما ایرانی‌ها دارند و به‌سادگی نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

به همین دلیل اگر قصد استفاده از خدمات روان‌شناختی در کشوری دیگر را دارید، بهترین کار استفاده از خدمات روان‌شناختی آنلاین از مراکز مشاوره ساکن در ایران است؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید از خدمات روان‌شناختی حضوری برخوردار شوید ابتدا باید نکاتی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در نظر داشته باشید.

مؤلفه‌های فرهنگی استرالیا در استفاده از خدمات روان‌شناختی

فرهنگ‌های مختلف ویژگی‌ها و صفات خاصی را برای جامعه خود مفید در نظر می‌گیرند و ما در اینجا مؤلفه‌های فرهنگ غالب استرالیا را با همدیگر بررسی می‌کنیم تا اگر قصد دارید از روان‌شناسان استرالیا استفاده کنید این موارد را در نظر داشته باشید. حتماً به این موضوع دقت کنید که روان‌شناسی در هر فرهنگی بنا بر سنت‌های رایج در آن فرهنگ توصیه‌های خود را برای مراجعین تجویز می‌کند و روان‌شناسان استرالیایی نیز مشاوره‌های خود را بر اساس همین موضوع انجام می‌دهند.

فرهنگ فردگرایانه استرالیا

ما ایرانیان در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم به کار جمعی و گروهی بیشتر از فردیت و رشد شخصی اهمیت می‌دهند. به‌طورکلی دو رویکرد از جهت فردگرایی در دنیا وجود دارد. فرهنگ‌های جمع‌گرا که بیشتر به کشورهای شرقی اشاره دارد و بر اساس کانون خانواده و احترام به خواسته‌های جمع استوار است و در مقابل فرهنگ‌های فردگرا که به رشد فرد اهمیت می‌دهند و برای تصمیمات جمعی و نظرات جمع ارزش و اعتبار زیادی قائل نیستند.

کشور ما ایران به دلیل ساختار قومی خود جزو کشورهای جمع‌گرا به‌حساب می‌آید اما نباید فراموش کرد که حالت افراطی این صفت در ما ایرانی‌ها وجود ندارد به این دلیل که ما برای استقلال و تصمیم‌گیری شخصی نیز اهمیت بسیاری قائل هستیم. درواقع ایران از منظر این ویژگی، در حالت میانه قرار دارد درحالی‌که استرالیا فرهنگی فردگرایانه دارد.

کنترل‌پذیری و انفعال در فرهنگ استرالیا

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در کشورهای با فرهنگ غربی که استرالیا نیز در این دسته قرار می‌گیرد افراد اعتقادی به سرنوشت و یا تقدیر ندارند. استرالیا ازجمله کشورهایی است که دین رسمی ندارد. آن‌ها معتقدند که همه‌چیز را می‌توان کنترل کرد. به‌عبارت‌دیگر کنترل داشتن نسبت به همه امور زندگی در این فرهنگ‌ها مهم و ضروری پنداشته می‌شود.

در فرهنگ شرقی و ایرانی به دلیل اعتقادات مذهبی از دیرباز یعنی از دین زرتشت و مهری گری افراد به سرنوشت و تقدیر اعتقاد داشته‌اند. در این زمینه به ابیات زیر از فردوسی بسنده می‌کنم زیرا شعر و جهان‌بینی او هم متأثر از ایران باستان است و هم متأثر از تمدن اسلامی.

ز دستور و گنجور و از تاج و تخت ز کمی و بیشی و از ناز و بخت
همه بی‌نیاز است و ما بنده‌ایم به فرمان و رایش سر افگنده‌ایم

مقایسه آزادی در فرهنگ استرالیا و ایران

در فرهنگ‌های غربی یک مفهوم مهم و کاربردی دیگر به معنای آزادی خودنمایی می‌کند. از نظر آن‌ها هر کاری که من دوست داشته باشم می‌توانم انجام دهم؛ شاید بگویید پس قانون و مقررات چه می‌شود؟ مسلماً قانون در کشورهای غربی که استرالیا نیز از لحاظ فرهنگی در آن قرار می‌گیرد برای منافع و رفاه اکثریت به وجود آمده است.

در طرف مقابل، کشورهای شرقی بر اساس عقاید و اعتقادات ماورایی و مذهبی هدایت می‌شوند و قانون در جای دیگری نوشته‌شده است و ما مسئول اطاعت از آن هستیم. به‌عبارت‌دیگر در فرهنگ‌های غربی وجدان درونی و باید و نبایدهای بیرونی بیشتر از ملاک‌های درونی اهمیت دارد.

در این زمینه نیز کشور ما ایران به سمت فرهنگ‌های مذهبی و اعتقادات ماورایی گرایش دارد و از این‌ جهت نیز ما به کشورهای شرقی نزدیک‌تر هستیم و دین و قواعد و اصول دینی حتی اگر آن را در آگاهی نادیده بگیریم، در ناخودآگاهمان تأثیر خود را برجای می‌گذارد.

استفاده از روان‌شناسان بین فرهنگی

با این تفاسیر اگر هنوز تمایل دارید به‌صورت حضوری از خدمات روان‌شناختی استفاده کنید، توصیه ما به شما این است که از روان‌شناسان مسلط به مباحث بین فرهنگی استفاده کنید. این روان‌شناسان با نیازهای جوامع و فرهنگ‌های گوناگون آشنایی دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید در کشور بیگانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید احساس غریبگی کمتری داشته باشید.

این شرط حتی در صورت استفاده از روان‌شناسان داخل ایران به‌صورت آنلاین نیز باید رعایت گردد. دلیل این امر به تفاوت‌های فرهنگی ایران و استرالیا برمی‌گردد و اگر روان‌شناس، این تفاوت‌ها را شناسایی نکند ممکن است توصیه‌هایی را به شما تجویز کند که مغایر با فرهنگ استرالیا باشد و شما را از چاله به چاه بیندازد.

محاسن استفاده از خدمات روان‌شناختی حضوری ایرانیان در استرالیا

هرچند در روان‌شناسی اعتقاد بر این است که مراجع و روان‌شناس باید از فرهنگ مشترک باشند تا احساس همدلی ایجاد گردد اما خدمات روان‌شناختی اگر به‌صورت حضوری باشد حتی اگر مراجع و درمانگر از فرهنگی مشترک نباشند بازهم می‌تواند سودمند باشد.

1. واقع‌نگری

در مشاوره حضوری ارتباط بین درمانگر و مراجع جنبه واقعیت بیشتری دارد. اکثر افرادی که به روان‌شناس نیاز پیدا می‌کنند واقع‌گرایی در آن‌ها مختل شده است و بودن در کنار فردی که واقعیت‌ها را به‌صورت ملموس و عینی به فرد نشان دهد، می‌تواند در فرآیند درمان بسیار تأثیرگذار باشد.

2. روانشناس ایرانی در استرالیا | نیاز به حامی و پشتیبان

از طرف دیگر افرادی که برای درمان مراجع می‌کنند به یک حامی و پشتیبان نیاز دارند و افراد ترجیح می‌دهند به کسانی تکیه کنند که به‌ صورت فیزیکی به آن‌ها نزدیک‌تر هستند. این افراد در تصمیم‌گیری مردد هستند و نیاز دارند که بتوانند قبل از اقدام به شروع یک کار از دیگران تائید بگیرند و مسلماً فردی که در همان شهر و در نزدیک محل زندگی فرد سکونت دارد برای او آرامش و امنیت بیشتری فراهم می‌کند.

3. ایجاد احساس اعتماد و اتحاد درمانی

بحث دیگر ایجاد احساس اعتماد است. یکی از اصول اولیه فرآیند درمان ایجاد احساس اعتماد و اتحاد در تعیین برنامه‌ها و اهداف مداخله است. در این زمینه نیز فردی که در نزدیکی محل سکونت ما حضور دارد راحت‌تر می‌تواند احساس اعتماد و یکی بودن را در فرآیند درمان ایجاد کند. ما خیلی مشکل می‌توانیم به فردی که از طریق شبکه‌ها و سایت‌های اجتماعی با او روبه‌رو شدیم اعتماد کنیم. برای کسب اطلاع در زمینه روابط اجتماعی کلیک کنید.

مشاوره آنلاین روان‌شناسان ایرانی به ایرانیان ساکن استرالیا

پیشرفت فناوری و تکنولوژی و ظهور نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای که روزبه‌روز به کیفیت آن‌ها افزوده می‌شود، باعث شده است که حتی افراد ساکن ایران نیز خدمات روان‌شناختی آنلاین را بیشتر از خدمات حضوری موردتوجه قرار دهند. از طرف دیگر به دلیل شلوغی و ازدحام شهرهای بزرگ و نبود وقت کافی برای رسیدن به نیازهای روان‌شناختی، افراد ترجیح می‌دهند که تا حد امکان از مشاوره مجازی برای بهبود مشکلات روانی و ارتقای سلامت خود استفاده کنند.

در این زمینه باید خاطرنشان کرد که اگر یک روان‌شناس و مرکز روان‌شناسی بتواند اعتماد و اطمینان را در مراجعین خود ایجاد کند، می‌تواند کارایی برابر و حتی بیشتری از درمان‌های حضوری ایجاد نماید. در حال حاضر این اتفاق در حال وقوع است زیرا ما روان‌شناسان باتجربه چندساله ای را در زمینه مشاوره آنلاین در اختیار داریم.

اگر قصد استفاده از مشاوره غیرحضوری دارید به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب مرکز موردنظر حتماً از میزان تخصص آن مرکز در زمینه‌ای که احساس نیاز می‌کنید اطمینان حاصل کنید. در زیر سعی می‌کنیم با توجه به تحقیقات صورت گرفته در این زمینه توجه شمارا به مزایای استفاده از خدمات روان‌شناختی آنلاین جلب کنیم.

برقراری ارتباط در هرکجای دنیا و میزان دسترسی‌پذیری دائمی

اگر شما از خدمات مشاوره آنلاین استفاده می‌کنید دیگر نگرانی خاصی درباره مهاجرت و جابه‌جایی نخواهید داشت زیرا در هرکجای دنیا که باشید، می‌توانید جلسات روان‌درمانی و مشاوره خود را بدون مشکل برگزار کنید. مزیت دیگر این است که در هر لحظه‌ای که احساس کنید در زمینه‌ای از زندگی به کمک یک فرد متخصص نیاز دارید، می‌توانید به‌صورت آنی با روان‌شناس خود ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را برطرف کنید.

روانشناس ایرانی در استرالیا | مقاومت کمتر در مشاوره آنلاین

مقاومت از مباحث مهمی است که گاها در طول درمان از جانب مراجع بروز می‌کند تا روان‌شناس و همچنین خود مراجع را از بررسی عمیق‌تر افکار منحرف کند. صحبت کردن در مورد موضوعات شرم‌آور و یا موضوعاتی که هر فردی نسبت به آن‌ها حساس است برای مراجع کار سختی است.

احتمالاً بارها برایتان پیش‌آمده که حرفی را به‌صورت حضوری نتوانسته‌اید بیان کنید و به همین دلیل از تلفن و پیام برای بیان آن به طرف مقابل استفاده کردید. این موضوع در مراجعه حضوری بیشتر به چشم می‌خورد زیرا صحبت کردن باکسی که در کنار تو نشسته است خیلی سخت‌تر از صحبت کردن باکسی است که در جای دیگری قرار دارد.

از این حیث، خدمات روان‌شناختی آنلاین برتری قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به درمان حضوری دارند، هرچند که گاهی می‌تواند جنبه تصنعی به خود بگیرد. به این صورت که فرد صحبت‌های خیلی اضطراب‌انگیزی را مطرح کند ولی هیجان خاصی بروز ندهد. در این مواقع روان‌شناس باتجربه سعی می‌کند هیجانات فرد را برانگیخته کند تا فرد بتواند آن‌ها را مشاهده کند و اگر لازم باشد آن‌ها را تغییر دهد یا اصلاح کند.

روانشناس ایرانی در استرالیا | تشابه عملکرد روان‌شناسان در مشاوره آنلاین و حضوری

مشاورین با استفاده از رویکردهای موجود در زمینه روان‌شناسی شروع به درمان مراجعین خود می‌کنند و برای آن‌ها تفاوت زیادی ازنظر آنلاین یا حضوری بودن مشاوره نمی‌کند. آنچه تفاوت ایجاد می‌کند نگرش مراجع در مورد این قضیه است. افرادی که ارتباط مجازی را پوچ و بی‌فایده تصور می‌کنند امکان دارد به این نوع درمان تمایلی نداشته باشند اما افرادی که ارتباط بیشتری با فضای مجازی و مناسبات دنیای مجازی برقرار می‌کنند از این نوع درمان سود بیشتری خواهند برد.

امکان ارزیابی راحت‌تر یک مرکز روان‌شناسی از یک فرد روان‌شناس

شما وقتی می‌خواهید روان‌شناس مناسبی برای مشکلات خود پیدا کنید ابتدا شروع به ارزیابی روان‌شناسان موجود در منطقه‌ی زندگی خود می‌کنید تا بتوانید از بین آن‌ها بهترین و متخصص‌ترین را پیدا کنید و این امر ممکن است شما را در تصمیم‌گیری با مشکل مواجه کند.

ارزیابی یک مرکز روان‌شناختی بسیار راحت‌تر از یک فرد روان‌شناس است زیرا فقط کافی است شما بتوانید یک مرکز معتبر در زمینه خدمات روان‌شناختی پیدا کنید و مشکلتان را به آن‌ها توضیح دهید. افراد پاسخگو در مراکز معتبر، در زمینه مشکلات مختلف آموزش دیده‌اند و می‌توانند به شما در انتخاب روان‌شناس متخصص در زمینه مشکل موردنظر کمک کنند و فردی باتجربه و کاردان در این زمینه را به شما معرفی می‌کنند.

روان‌شناسی مهاجرت برای ایرانیان ساکن استرالیا

مهاجرت حتی از یک شهر به شهر دیگر نیز مشکلات و دغدغه‌های خاص خود را می‌طلبد چه برسد به اینکه فرد تصمیم گرفته باشد از کشور خود مهاجرت کند و با مردمی از یک زبان و فرهنگ دیگر هم‌نشین گردد.

روان‌شناسی مهاجرت سعی دارد تا به افراد کمک کند تا بهتر بتوانند خود را با فرهنگ جدید و نیازها و توقعات آن سازگار کنند. افراد در این شرایط جدید ممکن است مجبور شوند اولویت‌ها و آداب‌ و رسوم خود را تغییر دهند و این موضوعات ممکن است باعث ایجاد مشکلات روان‌شناختی گردد. روان‌شناسی مهاجرت تمرکز خود را روی سه موضوع اساسی که احتمالاً افراد مهاجر با آن روبه‌رو می‌شوند صرف کرده است. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه روانشناسی مهاجرت کلیک کنید.

1. روانشناس ایرانی در استرالیا | اضطراب تنهایی و جدایی از گروه

ما موجوداتی ذاتاً اجتماعی هستیم و تمایل به ارتباط برقرار کردن با دیگران برای ما موضوع بسیار مهمی است. مهاجرت به کشوری که با ساکنین آن هیچ‌گونه نقطه اشتراکی نداریم می‌تواند درون ما احساس جدایی و تنهایی ایجاد کند. احساس تنهایی و جدایی نیز باعث مضطرب شدن ما خواهد شد و ما را مستعد ابتلا به انواع مشکلات روان‌شناختی خواهد کرد.

در این‌گونه مواقع روان‌شناسان سعی می‌کنند احساس تنهایی و جدایی را کاهش دهند و به افراد شیوه‌های مختلف مهارت‌های اجتماعی را آموزش می‌دهند تا مراجعین بتوانند خیلی زود با افراد فرهنگ جدید ارتباط برقرار کنند و از تنهایی رهایی پیدا کنند.

2. اضطراب ناشی از مواجهه با شرایط جدید

تغییر اگر بیشتر از حد انتظار باشد می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که سی سال در یک اداره مشغول به کار بوده است و حالا بدون هیچ‌گونه آمادگی قبلی بازنشسته شده است و باید شیوه زندگی خود را تا حدود زیادی تغییر دهد. دلیل بسیار از افسردگی‌های سالمندان، تغییرات سریع و ناگهانی شرایط زندگی آن‌ها است.

حالا فرض کنید که به‌یک‌باره وارد موقعیت و فرهنگ جدیدی شده‌اید و باید سعی کنید هرچه زودتر خودتان را با آن فرهنگ و نیازهای جامعه جدید سازگار کنید. این موضوع می‌تواند برای شما و یا هر شخص دیگری چالش‌برانگیز باشد و شمارا مستعد ابتلا به مشکلات روان‌شناختی گرداند.

در این زمینه روان‌شناسان سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌های مراقبه و خودآگاهی، افراد را به زندگی در لحظه حال تشویق کنند تا افراد کمتر به تغییرات به وجود آمده واکنش نشان دهند و به‌عبارت‌دیگر زمان کافی برای رویارویی با مشکلات فرهنگ جدید داشته باشند. روش دیگر استفاده از شیوه‌های ابراز هیجان است. ابراز هیجان می‌تواند ما را برای مواجهه با مشکلات احتمالی و تصمیم‌گیری درست در مواقع بحرانی کمک کند. برای کسب اطلاع در زمینه کنترل اضطراب کلیک کنید.

3. روانشناس ایرانی در استرالیا | تصمیم‌گیری برای آزادی یا امنیت

وقتی در شهر خودمان زندگی می‌کنیم احساس آرامش و امنیت زیادی را تجربه می‌کنیم. در کنار فامیل و دوستان و آشنایان خود هستیم و می‌توانیم به‌راحتی به دیگران اعتماد کنیم؛ اما در صورت مهاجرت به مکانی ناشناس دیگر از آن آرامش و امنیت خبری نیست و کسی نیست که بتوانیم روی کمکش حساب کنیم.

در طرف مقابل مهاجرت می‌تواند شرایط جدید شغلی و وسعت بخشیدن به دامنه انتخاب‌های ما را به همراه داشته باشد و همین امر موجب ایجاد چالش در مورد تصمیم‌گیری برای ماندن در محل زندگی قدیمی و یا مهاجرت به مکان تازه می‌گردد. در این زمینه نیز روان‌شناسان سعی می‌کنند به افراد کمک کنند تا مزایا و معایب تصمیمات خود را به بهترین نحو مشاهده کنند و به‌عبارت‌دیگر دررسیدن به یک تصمیم مطلوب و منطقی به آن‌ها کمک خواهند کرد. برای کسب اطلاع در زمینه روان درمانی کلیک کنید.

سخن آخر

در پایان باید اضافه کنیم که به دلیل مزایای فراوان خدمات روان‌شناختی حضوری و آنلاین توصیه می‌شود که از هردوی آن‌ها بهره‌مند شوید تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای خودتان فراهم کنید. یک روان‌شناس از کشور مبدأ به شما کمک می‌کند تا بتوانید آرامش و اعتمادبه‌نفس خود را بازیابی کنید و یک روان‌شناس از کشور مقصد به شما کمک خواهد کرد که واقعیت‌های موجود در کشور جدید را بهتر بشناسید. درهرصورت سعی کنید از روان‌شناسان آگاه در زمینه موضوعات بین فرهنگی استفاده کنید و در این زمینه از مراکز روان‌شناختی معتبر کمک بگیرید. متخصصان حامی می توانند در این زمینه شما را یاری کنند. برای کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: روانشناس ایرانی در استرالیا

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناس ایرانی در استرالیا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.