مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

مشاوره روانشناسی و روان درمانی

نشانه ها و علائم غم و اندوه تا راهکار هایی برای درمان

علائم غم و اندوه در افراد مختلف متفاوت است و افراد از روش های مختلف دچار غم و اندوه ناشی از فقدان و از دست دادن شخص یا چیزی که برایشان با ارزش است می شوند. ولی در زمان مواجه شدن با غم و اندوه عکس العمل و پاسخ های مشابهی هستند. گریه کردن، گوشه گیری، پرخاشگری از جمله علائم غم و اندوه است که تقریبا همه افراد در اوایل حادثه آن را تجربه می کنند و با جلو رفتن و شدید شدن غم و اندوه، افراد احساساتی از این دست علائم غم و اندوه مانند بی فایده بودن، تنها شدن، عدم انگیزه برای بازگشت به زندگی و حتی از دست دادن اعتقاد خود را تجربه خواهند کرد. در ادامه علائم و نشانه های غم و اندوه را برای شما آورده ایم.

 

برای مشاوره افسردگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیریداز تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

   

علائم غم و اندوه در افراد مختلف متفاوت است و افراد از روش های مختلف دچار غم و اندوه ناشی از فقدان و از دست دادن شخص یا چیزی که برایشان با ارزش است می شوند. ولی در زمان مواجه شدن با غم و اندوه عکس العمل و پاسخ های مشابهی هستند. گریه کردن، گوشه گیری، پرخاشگری از جمله علائم غم و اندوه است که تقریبا همه افراد در اوایل حادثه آن را تجربه می کنند و با جلو رفتن و شدید شدن غم و اندوه، افراد احساساتی از این دست علائم غم و اندوه مانند بی فایده بودن، تنها شدن، عدم انگیزه برای بازگشت به زندگی و حتی از دست دادن اعتقاد خود را تجربه خواهند کرد. در ادامه علائم و نشانه های غم و اندوه را برای شما آورده ایم.

 

برای مشاوره افسردگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیریداز تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

علائم عاطفی غم و اندوه
از علائم غم و اندوه می توان به موارد زیر اشاره کرد

علائم غم و اندوه: شوک و ناباوری

از آنجایی بلافاصله بعد از با خبر شدن از فقدان و ازدست دادن کسی یا چیزی که برای فرد با ارزش است، قبول این حقیقت تقریبا برای بسیاری از افراد غیر ممکن می باشد. افراد دچار شک و ناباوری نسبت به حادثه می شوند و سعی در انکار حقیقت دارند. اگر فردی که بسیار دوست دارید را از دست بدهید، ممکن است انتظار داشته باشید که دوباره او را ببینید با اینکه می دانید درگذشته است. بسیار خبر دادن فوت افراد را جدی بگیرید، چون می تواند اثرات بسیار ماندگار و مخربی بر افراد بگذارد.

 

غم و اندوه همراه با احساس نا امیدی از زندگی

یکی از علائم غم و اندوه داشتن احساس ترس، نا امیدی، بی انگیزگی و تنهایی شدید است. در این چنین زمان هایی فرد به شدت گریه می کند و احساس ناراحتی و تنهایی شدیدی دارید.

 

گناه

یکی از علائم غم و اندوه این است که افراد دچار احساس گناه و پشیمانی به دلیل کار های و چیزهایی که انجام داده اند، گفته اند یا حتی بی توجهی هایی که داشتند، می شوند. شما نیز ممکن است دچار احساس پشیمانی و گناه به دلایل مختلف داشته باشید. حتی پس از مرگ، به دلیل بی توجهی به فرد در زمانی بیماری احساس گناه کنید، حتی اگر هیچ کاره دیگری از دست شما بر نمی یامد.

 

خشم

زمانی که افراد و فقدان و نبود کسی یا چیزی که بسیار دوستش دارند را تجربه می کنند، مضطرب و عصبانی می شوند. زمانی که عزیزی را از دست می دهید ممکن است خودتان، خدا، پزشکان، اقوام یا هر چیزه دیگری را مقصر بدانید و به دنبال سرزنش و یا حتی انتقام از دیگران یا خود به دلیل کوتاهی یا بی عدالتی که احساس می کنید داشته باشید.

 

ترس

نشانه ها و علائم غم و اندوه تا راهکار هایی برای درمانفقدان و نبود شخصی یا چیزی که دوستش دارید می تواند موجب نگرانی و ترس شما شود و دائما احساس اضطراب، نا امیدی یا نا امنی کنید. حتی ممکن است دچار حملات شدید احساسی شوید. ترس از مرگ عزیزان می تواند در شما احساس پوچی زندگی (بدون وجود آن فرد)، ترس از مرگ خود، ترس از تنهایی و ترس از قبول مسئولیت های زندگی بدون وجود آن شخص که باید از این به بعد تنهایی از عهده آنها بر بیایید، را در شما به وجود بیاورد.

 

علائم فیزیکی غم و اندوه

ما اغلب از غم و اندوه به عنوان یک فرآیند شدید عاطفی یاد می کنیم، اما اغلب بعضی از علائم غم و اندوه به صورت مشکلات جسمی در افراد بشرح ذیل را نیز به وجود می آید:

خستگی

حالت تهوع

کمبود ایمنی

کاهش وزن یا افزایش وزن

درد ها و رنج

بیخوابی

 

کارهایی که به شما برای گذشتن از غم و اندوه کمک می کند

از علائم غم و اندوه این است که افراد دچار گوشه گیری و انزوا می شوند و از بقیه کناره می گیرند. در ادامه راه کارهایی برای تسهیل روند بهبود و گذشت از غم و اندوه آورده شده است.

 

به دنبال حمامی برای  تسکین غم و اندوه

نشانه ها و علائم غم و اندوه تا راهکار هایی برای درماندرد غم و اندوه اغلب باعث می شود که فرد از دیگران کناره گیری کند و در خود فرو رفته و در انزوا قرار گیرید. اما داشتن حمایت چهره به چهره دیگران برای بهبودی و تحمل رنج از دست دادن حیاتی است.

حتی اگر برای شما در شرایط عادی صحبت کردن در مورد احساساتتان راحت نیست، مهم است که هنگام غم و اندوه احساسات خود را بیان کنید. چرا که به اشتراک گذاری غم و اندوه از دست دادن دیگران می تواند بار غم و اندوه قابل تحمل تر کند ولی منظور ما این نیست که به هر کسی که می رسید در مورد غم و اندوه خود صحبت کنید. بهبودی غم و اندوه با در کنار دیگران بودن اتفاق می افتد بنابراین تا جایی می توانید از گوشه گیری و انزوا خود داری نمایید.

 

پیدا نمودن حمایت برای غم و اندوه

حتی اگر افتخار می کنید که قوی و خودکفا هستید، در حال حاضر زمان تکیه بر افرادی  است که به شما اهمیت می دهند با دوستان و اعضای خانواده خود صحبت کنید. به جای اجتناب از آنها، نزدیکان، دوستان و عزیزان را به طرف خود جلب کنید وقت خود را با هم جواری دوستانی نزدیک سپری نمایید و کمک و پیشنهاد های ارائه شده آنها را بپذیرید. اغلب مردم می خواهند کمک کنند اما نمی دانند چطور، بنابراین به آنها بگویید  شما چه نیازهایی دارید و چطور می توانند به شما کمک کنند. حتی اگر شانه ای برای گریه کردن باشد یا کمک به انجام مراسم کفن و دفن یا فقط کسی برای صحبت و درد دل کردن. اگر احساس می کنید کسی نیست که بتواند به طور مرتب در ارتباط باشد برای پیدا کردن دوستی جدید هیچ وقت دیر نیست.

 

آرامش را از ایمان خود برون بکشید

اگر فردی معتقد و مذهبی هستید و فعالیت ها و مراسم مذهبی مانند دعا و یا رفتن به مسجد می تواند برای شما آرامش بخش باشد. می توانید با شرکت در این مراسم و فعالیت ها آرامش خود را دوباره بدست آورید و به زندگی عادی خود بازگردید.

 

پیوستن به یک گروه پشتیبانی

غم و اندوه در فرد احساس تنهایی ایجاد می کند. شما زمانی که در کنار دیگران هستید با به اشتراک گذاری غم و اندوه خود با کسانی که تجربه های مشابهی با شما دارند، می تواند به روند بهبودی شما سرعت بخشد. برای این کار می توانید یک گروه پیشنیبانی روانی را در شهر یا منطقه خود پیدا کنید. می توانید با مراکز مشاوره روانشناسی تماس بگیرید و از جلسات روان درمانی و روانشناسی آنها مطلع گردید و در این جلسات شرکت نمایید.

 

پیدا کردن یک درمانگر که می تواند به شما کمک کند

اگر احساس می کنید غم و اندوه ای که دارید، بیش از حد توان تحمل شماست و سبب مختل شدن زندگی عادی شما می شود و با مشکلاتی در زندگی شما را مواجه می شوید، مشاوره گرفتن از یک فرد متخصص در مورد مشکلاتتان بسیار می تواند به شما کمک کند. درمانگر با تجربه می تواند به شما آموزش دهد که چطور بر روی احساسات خود تسلط داشته باشید و بتوانید به تنهایی بر موانعی پیش روی تان فائق آیید.

 

استفاده از رسانه های اجتماعی برای حمایت از غم و اندوه

این روز ها با توجه به حجم انبوه شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام، اینستگرام و فیس بوک و ... با توجه به مشغله های زیاد زندگی های امروزه، افراد به راحتی می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند و هنچینین به مطالب بسیار مفید برای بهبود غم و اندوه دست یابند. البته توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی هیچوقت نمی توانند جای ارتباط چهره به چهره را بگیرند.

 

مراقبت از خود در هنگام غم و اندوه

هنگامی که شما دچار غم و اندوه شده اید، بیشتر از همیشه باید از خود مراقبت کنید. استرس از دست دادن عزیزی یا هر چیزی که آن را دوست دارید می تواند به سرعت ذخیره انرژی و ذخایر احساسی شما را از بین ببرد. تامین نیازهای فیزیکی و عاطفی به شما کمک خواهد کرد که این زمان دشواری را  پشت سر بگذارید.

 

مواجه با احساسات

شما می توانید سعی کنید غم و اندوه خود را سرکوب کنید، اما نمی توانید برای همیشه از بروز آن جلوگیری کنید. برای بهبودی، باید درد را به زبان بیاورید و آن را قبول کنید. تلاش برای اجتناب از بروز احساس غم و اندوه از دست دادن تنها فرآیند درمان را طولانی تر می کند. غم و اندوه حل نشده نیز می تواند به عوارض مانند افسردگی، اضطراب، اختلال پر خوری منجر شود.

 

سعی کنید سرگرمی ها و منافع خود را حفظ کنید

آرامش در روال و بازگشت به فعالیت های زندگی عادی است. بازگشت به فعالیت هایی که شما را خوشحال می کند و شما را به دیگران نزدیک می کند، می تواند به شما کمک کند به  شرایط با از دست دادن شما و کمک به فرآیند غم و اندوه اجازه ادامه ندهید.

 

اجازه ندهید کسی به شما بگوید که چگونه احساس کنید، به خودتان بگویید که چگونه احساس می کنید

غم و اندوه که دارید مختص شماست و هیچ کس دیگری نمی تواند به شما بگوید که وقت آن است که "به حرکت در می آید" یا "بیش از آن. به خودتان اجازه بدهید تا زمانی که احساس  کنید زمان کنار آدم با غم و اندوهتان فرا رسیده.

خشم، عصبانیت، گریه کردن، ناراحتی و گرایش به تنهایی همه و همه برای گذشت از دوره غم و اندوه مفید هستند.

 

برای مشاوره افسردگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.